کد خبر 337455
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۵

مراسم افتتاحیه فیلم سینمایی «شهر موشها 2» عصر روز گذشته 29 مردادماه در میان هیاهو و شادی کودکان و با حضور احمد مسجد جامعی شهردار شهر موش ها و برخی از چهره های فرهنگی و هنری و خوشآمد گویی عروسک های شهر موش ها در برج میلاد برگزار شد.

به گزارش مشرق، فیلم سینمایی «شهر موشها 2» تازه ترین اثر سینمایی مرضیه برومند به تهیه کنندگی منیژه حکمت و علی سرتیپی که از چهارشنبه هفته آینده به صورت سراسری اکران می شود، شب گذشته 29 مرداد میزبان یک مراسم ویژه بود که ضمن پذیرایی از مهمانان این فیلم نیز در سالن همایش های برج میلاد به نمایش درآمد.

مراسم افتتاحیه «شهر موشها 2» طبق دعوت و اعلام برنامه از سوی ستاد برگزاری راس ساعت 7 شد. ستاد برگزاری این مراسم برای حضور مهمان ها سنجاق سینه هایی با آرم شهر موش ها تهیه کرده بودند که در بدو ورود، هر یک از مهمانان سنجاق های خود را به سینه زده و وارد می شدند.

رفاقت های کودکان با حضور کپلک رنگ گرفت

حضور کودکان در کنار خانواده و بازی و هیجان آنها از نکات دیدنی این مراسم بود. کودکان با لباس های رنگارنگ در حالی که خنده بر لب داشتند دست در دست بزرگترها وارد می شدند و با خوشحالی به سمت بادکنک های نصب شده بر سردر ورودی می رفتند و دوست پیدا می کردند.

گرما و صمیمیت منیژه حکمت به عنوان میزبان و خوش رویی و خنده عوامل اجرایی خوشحالی کودکان را دو برابر کرد به ویژه زمانی که از خاله هایی که خود را به شکل موش های دوست داشتنی در آورده بودند، هدیه می گرفتند برق شادی در چشمان تک تک کودکان دیده می شد.

غرفه های رنگین موسیقی، نقاشی، نقالی و طراحی صورت کودکان به شکل موش از جمله برنامه های شاد و مفرحی بود که برای کودکان ترتیب داده شده بود. کودکان پس از وارد شدن به محوطه بازی شهر موش ها با خوشآمدگویی کپل خان و کپلک مواجه می شدند و عکس های یادگاری می گرفتند. پس از آن کودکان را به سمت گریم و طراحی شکل موش روی صورت راهنمایی می کردند و نوارهای کاغذی که دو گوش موش بر روی آن طراحی شده بود روی سر هر یک از کودکان می گذاشتند. شور و شعف حضور در این بخش و رنگ آمیزی روی صورت دخترک ها و پسرک ها آنقدر زیاد بود که بزرگ ترها هم درخواست رنگ آمیزی و طراحی موش بر صورت های خود را داشتند و البته گریمورها با این درخواست با گشاده رویی برخورد می کردند.

نوستالژی بزرگترها مرور شد

اجرای نقالی و روایت داستان بچه موش ها و بازخوانی بخش نخست از این مجموعه برای کودکان امروز که ذهنیتی از گذشته موش های دوست داشتنی سینمای ایران نداشتند یکی دیگر از برنامه های دیدنی این بخش بود. البته بیش از اینکه کودکان علاقه ای برای گوش دادن به نقل نقال داشته باشند بزرگترها ایستاده بودند و خاطرات و به نوعی نوستالژی های خود را مرور می کردند. غرفه موسیقی و حضور گروه موسیقی کودکان ایران زمین به سرپرستی سودابه سالم از دیگر دیدنی های این مراسم بود.

 

کودکان سودابه سالم در اجرای خود با سازهایی چون فلوت، تنبک قطعات مختلف از موسیقی ایران و البته موسیقی «شهر موش ها» و «ای ایران» را اجرا کردند و کودکان حاضر تا جایی که شعرهایی را بلد بودند با گروه همراهی می کردند. نکته قابل توجه در این همراهی صدای آواز بزرگترها بود به خصوص در آهنگ شهر موش ها.

غرفه نان و پنیر و سبزی داغ بود

نیمکت های دو نفره به سبک میز و صندلی های کلاس مدرسه و مداد شمعی و مداد رنگی های بسیار و حضور کودکان برای نقاشی در این غرفه از دیگر دیدنی های این مجموعه بود. خاله پریسا مربی نقاشی به هریک از کودکان که روی نیمکت ها نشسته بودند، برگه کاغذی با طرح شخصیت های مختلف فیلم سینمایی «شهر موشها 2» می داد و کودکان با مداد شمعی و مداد رنگی به دلخواه رنگ آمیزی می کردند و اما شلوغ ترین غرفه در این بازار شادی و تفریح کودکان غرفه نان و پنیر و سبزی بود که کودکان و بزرگترها برای رفع خستگی و گرسنگی هر از چندگاهی به این غرفه سر می زدند.

بازار تبلیغات و اسپانسرهایی که در ساخت شهر موش ها کمک تهیه کنندگان بودند گرم بود و هریک به فراخور محصولی که داشتند پذیرای مهمانان حاضر بودند که در این میان بازار بستی، دنت و آب میوه از همه داغ تر بود. یکی از بهترین تبلیغات مربوط به بانک گردشگری بود که بزرگترها را برای باز کردن حساب تشویق می کرد.

اینجا همه می خندیدند

حضور احمد مسجد جامعی در این مراسم و توجه ویژه ای که به کودکان داشت از نکات قابل توجه در این مراسم بود. ناگفته نماند که مرضیه برومند کارگردان این فیلم سینمایی نیز در محوطه قدم می زد و گاهی با کودکان همراه می شد و به زبان کودک با آنها سخن می گفت و برخی از دختر بچه ها او را خاله مرضیه صدا می کردند.

فرهاد توحیدی فیلمنامه نویس «شهر موش ها 2» و علی سرتیپی از دیگر میزبانان این مراسم بودند. رویاتیموریان، مسعود رایگان، رضا عطاران، ساعد مشکی، هوشنگ گلمکانی، لیلی رشیدی، حسین مسافرآستانه، نیما فلاح، سحر ولدبیگی، امیر حسین صدیق، کامبیز نوروزی و ... از جمله هنرمندان حاضر در مراسم افتتاحیه فیلم «شهر موشها 2» بودند.

آتش بازی به شهر موش ها آمد

مراسم پایانی جشن افتتاح فیلم سینمایی «شهر موشها 2» با آتش بازی بر فراز آسمان تهران و دست و جیغ و هورای کودکان همراه بود و ستاد برگزاری پس از دو ساعت برنامه متنوع پس از پایان این قسمت از مراسم، مهمانان را برای دیدن فیلم به سالن همایش های برج میلاد راهنمایی کردند.

در کارت دعوت هریک از مدعوین شماره ردیف و صندلی قرار داده شده بود و بنا بود بنا بر این شماره ها بر جای خود مستقر شوند اما هنگام استقرار اعلام شد که ردیف و شماره صندلی لغو شده و هریک از مهمانان هر جا که می خواستند می نشستند.

بازار تبلیغات قبل از نمایش فیلم همچنان داغ بود که در میان تبلیغ های رنگارنگ که صرفا جنبه درآمدزایی داشتند، تبلیغ برای کنسرت حسین مختاباد با عنوان همصدا در حمایت از کودکان غزه به چشم می خورد.

یک دقیقه سکوت برای سیمین بهبهانی

قبل از آغاز فیلم بانک گردشگری که یکی از حامیان این فیلم سینمایی بود برای سپاس از عوامل فیلم لوح سپاس و مبلغ ده میلیون تومان به مرضیه برومند، علی سرتیپی، فرهاد توحیدی و منیژه حکمت به عنوان سهام این بانک هدیه کرد و سه میلیون تومان هم به سایر عوامل فیلم به عنوان سهام تقدیم کرد.

منیژه حکمت در ابتدای صحبت های خود به درگذشت سیمین بهبهانی اشاره کرد و گفت: قبل از هر سخنی درگذشت سیمین بهبهانی شاعر آزاداندیش را تسلیت می گویم. حکمت در ادامه از حاضران در سالن خواست که به احترام این شاعر برخیزند و یک دقیقه سکوت کنند.

بخش خصوصی برای سینمای کودک قدم بزرگ بردارد

تهیه کننده «شهر موشها 2» در ادامه متذکر شد: شهر موش ها امشب باحضور شما به عنوان بزرگترین سرمایه های سینمای ایران روی پرده می رود. این فیلم تلاش یک ساله همه ما است و لازم می دانم از همه سرمایه گذاران بخش خصوصی که با ما همکاری کردند تشکر کنم. همین که بخش خصوصی برای سینمای کودک وارد میدان عمل شده یک دنیا ارزش دارد. شهر موش ها امروز از خاطرات خودمان به خاطرات نوه هایمان هم تبدیل شده است.

مرضیه برومند هم در تایید صحبت های حکمت گفت: بانک گردشگری با حمایت مالی از این پروژه سینمایی هنگام ساخت هدیه خود را داده است و این حمایت برای من جایزه ای ارزشمند است و امیدوارم این راه را ادامه دهند و برای سینمای کودک قدم های بزرگ تر بردارند.

همچنین برومند قبل از آغاز فیلم از حاضران خواست که هنگام نمایش فیلم از تصویربرداری صحنه های فیلم خودداری کنند.

رضا عطاران بازیگر طناز سینمای ایران نیز که همراه با مسعود رایگان و رویا تیموریان روی سن حاضر شده بود در سخنان کوتاهی به هدیه دادن و هدیه گرفتن در چنین مراسم هایی اشاره کرد و بعدا مشخص نمی شود چه کسی به چه کسی هدیه داد و مثلا یک بار او هدیه ای را به رسول ملاقلی پور تقدیم کرده ولی امروز که برادرش عکس آن مراسم را دیده گفته مگر تو از رسول ملاقلی پور هم جایزه گرفته ای؟ 

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس