کد خبر 343407
تاریخ انتشار: ۱۸ شهریور ۱۳۹۳ - ۲۳:۲۶

دبیرکل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان گفت: گردش مالی بازار لوازم التحریر در ایران سالانه 40 هزار میلیارد ریال است.

به گزارش مشرق، حامد علامتی در نشست خبری که امروز درباره لوازم‌التحریر ایرانی ـ اسلامی در ساختمان مرکزی این اتحادیه برگزار شد، با اشاره به این نکته که در آستانه سال تحصیلی قرار داریم و معمولاً در شهریورماه خانواده‌ها به کتابفروشی‌ها و فروشگاه‌های نوشت‌افزار برای خرید لوازم‌التحریر مراجعه می‌کنند، اظهار داشت: متأسفانه در طول سال‌های گذشته در فرهنگ عمومی در خصوص حضور بیگانگان در تولید و پخش محصولات آنها غفلت‌هایی را  می‌بینیم که باید ذائقه مخاطبان را تغییر دهیم و یکی از این مصادیق، نوشت‌افزار است.

  وی با بیان اینکه در حوزه نوشت‌افزار به ویژه دفتر تحریر سالانه حدود 150 میلیون جلد نیاز است، گفت: متأسفانه اکثر این دفاتر با کاراکترهای غربی، کارتونی و بازیگران هالیوود تزیین شده است.

گردش مالی بازار لوازم‌التحریر در ایران 40 هزار میلیارد ریال است

علامتی اضافه کرد: تقریبا از 3 سال گذشته با تشکیل جبهه‌ای از جوانان متعهد و مؤمن که غالبا 20 تا 30 سال سن داشتند، توانستند فضایی را در جامعه ایجاد کنند و با این برندهای غربی مقابله کنند.

وی با بیان این نکته که تولید نوشت‌افزار ایرانی - اسلامی از دو منظر مورد توجه است یعنی دغدغه مقام معظم رهبری بوده و اینکه به صورت خودجوش و مردمی تولید شده است، افزود: گردش مالی بازار لوازم‌التحریر در ایران 40 هزار میلیارد ریال است و تنها به یک محصول دفتر تحریر در ایران، 150 میلیون جلد نیاز است.

فعالیت ۱۸ برند ایرانی ـ اسلامی برای نوشت‌افزار

دبیرکل اتحادیه انجمنهای اسلامی دانش‌آموزان اضافه کرد: همانطور که عنوان شد از ۳ سال گذشته به صورت جدی در خصوص لوازم‌التحریر ایرانی - اسلامی فعالیت شده است که در سال اول دو برند با تیراژ یک میلیون جلد، در سال دوم 10 برند با تیراژ 7 میلیون جلد فعال بود و در مجموع در سالهای اول و دوم 5 درصد بازار نوشت‌افزار کشور را تحت پوشش قرار دادند.

وی گفت:‌ امسال که سال سوم این فعالیت است، بیش از 18 برند فعالیت می‌کنند که حدود 15 میلیون جلد دفتر می‌شود و می‌تواند بیش از 10 درصد بازار را تحت پوشش قرار دهد.

تمثال شهید احمدی روشن پرفروش‌ترین کاراکتر روی جلد لوازم‌التحریرها بوده است

علامتی به موضوعات روی جلد نوشت‌افزارها اشاره کرد و ادامه داد: علاوه بر توانمندی‌های جمهوری اسلامی ایران به مفاخر و چهره‌ها، شهدا، فرهنگ حجاب و عفاف، ورزش و موضوعاتی از این قبیل می‌پردازد؛ علاوه بر این بحث کاراکترسازی و استفاده از شخصیت‌های کارتونی محبوب مثل کلاه‌قرمزی و شکرستان هم وجود دارد.

وی با بیان اینکه تمثال شهید احمدی روشن پرفروش‌ترین کاراکتر روی جلد لوازم‌التحریرها بوده است، اظهار داشت: در حوزه دانش‌آموزی و دانشجویی از دفاتری که تمثال این شهید روی آن قرار گرفته است، استقبال زیادی شده است.

برپایی نمایشگاه‌های نوشت‌افزار ایرانی ـ اسلامی با نازل‌ترین قیمت

دبیرکل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان با بیان اینکه این اتحادیه از هفته آینده نمایشگاه‌هایی را در زمینه نوشت‌افزار ایرانی اسلامی دایر خواهد کرد، گفت: این دفاتر با نازلترین قیمت و عموماً با قیمت تمام شده به دانش‌آموزان فروخته می‌شود.

وی پیش‌بینی کرد که نمایشگاه‌های نوشت‌افزار از دهه سوم شهریورماه در استانها و شهرها دایر شود، افزود: در حال حاضر در محل برگزاری نمایشگاه‌های پائیزه، محل اتحادیه‌های انجمن اسلامی دانش‌آموزان و مصلی‌های شهر نمایشگاه دایر خواهد شد اما از ابتدای مهر در مدارس نمایشگاه‌های نوشت افزار را برگزار می‌کنیم..

علامتی با بیان اینکه این نمایشگاهها به مدت 10 روز در شهریورماه دایر خواهد شد، گفت: امسال برای نوشت افزار دانش‌آموزان، به دنبال برند شهدای شاخص دانش‌آموزی و بومی‌سازی در استانها هستیم.
منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس