کد خبر 342488
تاریخ انتشار: ۱۶ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۴:۴۵

معاون امور فرهنگی شهرداری تهران افزود: طرح همیار فرهنگی ویژه دختران رده سنی ۹ تا ۱۸ سال برگزار می‌شود. طرح گوهر رحمت نیز با همکاری اداره‌کل امور بانوان و آموزش و پرورش در سطح مدارس اجرا خواهد شد.

 به گزارش گروه اجتماعی مشرق، حجت‌الاسلام میثم امرودی معاون امور فرهنگی شهرداری تهران، افزود: مهمترین وظایف پیش روی مدیریت شهری در طرح استقبال از مهر را روان سازی و ایمن سازی ترافیک شهر، تامین امکانات بهداشتی درمراکز تحصیلی، نظارت و مدیریت بر اقدامات عمرانی و خدماتی در شهر همانند مرمت و بازسازی معابر، دسترسی به مراکز تحصیلی و جلوگیری از حفاری در معابر نزدیک به این مراکز در مهرماه و نیز برپایی اقدامات فرهنگی و اجتماعی برای دانش آموز عنوان کرد.

امرودی گفت: شناسایی گره های ترافیکی ، نظارت و مدیریت بر عملکرد سرویس های مدارس، توسعه کمی و کیفی سرویس های بهداشتی و آب خوری مدارس، نصب صندلی مناسب در حیاط مدارس و رنگ آمیز و نقاشی فضاهای بیرونی و داخلی مراکز تحصیلی در کنار تجهیز کتابهای مراکز آموزشی ، بهسازی و زیباسازی نمازخانه ها و برپایی جشنواره هایی آموزشی اصلی ترین اهدافی است که مدیریت شهری همزمان با فرارسیدن مهرماه به آن توجه ویژه دارد.

وی از توزیع حواله لوازم‌التحریر شهروند بین دانش‌آموزان بی بضاعت تهران خبرداد و گفت: تعداد 24 هزار قطعه حواله از سوی شهرداری تهران در نظر گرفته شده است که بخشی از آن بین مناطق 1 تا 8 و بخشی دیگر به طور ویژه به مناطق 21 و 22 در نظر گرفته می‌شود. این در حالی است که 1200 بن به صورت موردی به دانش‌آموزان سایر مناطق تعلق گرفته شده است .

امرودی افزود: طرح همیار فرهنگی ویژه دختران رده سنی 9 تا 18 سال تهران با رویکرد مشارکت‌های اجتماعی و فعالیت‌های داوطلبانه درجهت همیاری دانش‌آموزان در مسائل فرهنگی و توجه به شاخص‌های سبک زندگی ایرانی اسلامی با در نظر گرفتن موضوع ارتقای نشاط و تعالی دانش‌آموزان برگزار می‌شود.

به گفته معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران طرح گوهر رحمت نیز یکی از برنامه‌های فرهنگی مدیریت شهری تهران است که با همکاری اداره‌کل امور بانوان و آموزش و پرورش در سطح مدارس برگزار می‌شود که دو موضوع گذران دوران بلوغ دختران و مهارت های زندگی در سطح دانش آموزی در ان مورد توجه قرار می گیرد. به طوری که 88 کارگاه مختص دانش‌آموزان و 44 همایش ویژه مادران و یک همایش ویژه معلمان با حضور اساتید برجسته حوزه و دانشگاه برپا می‌شود.


مخاطبان محترم گروه اجتماعی مشرق می توانند اخبار، مقالات و تصاویر اجتماعی خود را به آدرس shoma@mashreghnews.ir ارسال کنند تا در سریع ترین زمان ممکن به نام خودشان و به عنوان یکی از مطالب ویژه مشرق منتشر شود. در ضمن گروه اجتماعی مشرق در صدد است با پیگیری مشکلات ارسالی شما از طریق کارشناسان و مشاوران مجرب پاسخی برای ابهامات مخاطبان عزیز بیابد.
منبع: نسیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس