کد خبر 342934
تاریخ انتشار: ۱۷ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۶:۲۲

عرفان اوشو، عرفان بدون شریعت است، عرفانی زمینی بدون آسمان و خداست. او ضد تکنولوژی و تمدن و ضد استدلال برای همه چیز است.

به گزارش مشرق، اگر چه نیاز به معنویت، بزرگترین و مهم‌ترین دغدغه بشری است و انسان مدرن امروزی نمی‌تواند غافل از عالم معنویت به حیات خویش ادامه دهد تا جایی که برخی متفکران معنوی اندیش تأکید دارند که نیاز انسان امروز به زیست معنوی، از نیاز انسان دیروز به مراتب بیشتر است.

اما فهم عامیانه از معنویت در بطن زندگی آمیخته با مدرنیته امروزی، موجب پدید آمدن مکاتب و نحله‌های معنوی و شبه معنوی التقاطی شده است که انسان امروزی را عمدتاً با خود به بیراهه رهنمون می‌سازد.

در ادامه به معرفی رهبر یکی از همین جریانات التقاطی می‌پردازیم:

*اوشو OSHO

اوشو متولد سال 1931 و متوفی سال 1990 است، وی در سال 1980 با دعوت مریدانش به نام «سان یاسین» به معنای دوستداران عشق وارد آمریکا شد و سال 1985 از آنجا اخراج شد، علت اخراج اوشو از آمریکا، فساد جنسی و اخلاقی بوده است. وی بت معنوی جهان و بسیاری از جوانان داخل کشور است!

عرفان اوشو، عرفان بدون شریعت است، عرفان بدون آسمان و خدا هست، عرفان زمینی و دنیوی است، اوشو بر این اساس ضد فلسفه است، در تعبیری می‌گوید: فیلسوفان سگان تاریخ‌اند و مفصل در این باره بحث می‌کند، ضد تکنولو‍ژی و ضد تمدن بشریت معاصر است، ضد استدلال برای همه چیز حتی برای خدا و ضد اخلاق‌گرایی است.

تشبیهات بسیار مستهجنی برای قانون‌گذاران بشر به کار می‌برد، اساساً ضد قانون است، شعار اصلی اوشو این است یک قانون تنها در دنیا وجود دارد و آن اینکه هیچ قانونی وجود ندارد، شعار اوشو این است که نظم در هرج و مرج است و باید رسوم و عادات را شکست تا نظم آسمانی و نظم خدایی که فقط از اتحاد دو جنس زن و مرد ایجاد می‌شود پدید بیاید، اوشو امروز برای بسیاری از جوانان به یک بت معنوی مبدل شده است.

اینفوگرافی زیر که به همت مؤسسه راهبردی حق پژوهی(مرکز تخصصی نقد و بررسی فرق ادیان و مذاهب) تهیه شده، به بررسی یکی از انحرافات اندیشه اوشو پرداخته است.

 

برای مشاهده تصویر اصلی این اینفوگرافی از لینک زیر اقدام کنید:

 

 مروری بر اندیشه‌های انحرافی «اشو» مروری بر اندیشه‌های انحرافی «اشو»
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۲۱:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۷
    0 0
    چقدر دیر به فکر افتادید
    • ۱۶:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۳
      0 0
      # مرگ بر آمریکا و اسراییل ...

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس