سخنگوی حزب کارگزارن که تا کنون انتقادات تندی را علیه کابینه روحانی عنوان کرده، طی مصاحبه ای با روزنامه آرمان به بیان انتقادات خود از رئیس جمهور و کابینه در عرصه سیاست داخلی پرداخت.

گروه سیاسی مشرق - اصلاح طلبان که در رقابت‌های انتخاباتی یازدهمین دوره ریاست جمهوری به دلیل نداشتن سبد رای کافی پرچم حمایت مصلحتی از روحانی را به عنوان یک فرد فراجناحی بلند کردند حالا با طرح مطالبات خود بویژه در سیاست داخلی، قصد دارند تا دولت و اعضای کابینه روحانی را تحت فشار قرار دهند.

شاید بتوان گفت بخش قابل توجهی از این اظهارات و مطالبات مربوط به حسین مرعشی سخنگوی حزب کارگزاران می‌شود که در چند ماه اخیر مصاحبه‌ها و اظهارنظرهای مختلفی را در مورد دولت یازدهم و نسبت آن با اصلاح طلبان بیان کرده است.

"میزان پایگاه اجتماعی رئیس جمهور" و "وابستگی دولت یازدهم به اصلاح‌طلبان" می‌توان از کلیدواژه‌های مصاحبه‌های چهره‌های اصلاح‌طلب و همچنین حسین مرعشی دانست.

اصلاح‌طلبان رنگ و بوی اعتدال نگرفته‌اند/ نقد به روحانی وارد است/ قطعا در انتخابات حرف خودمان را می‌زنیم

- در ادامه گزیده‌ای از مصاحبه تفصیلی مرعشی با روزنامه آرمان را می‌خوانید؛


سوال:   برخی‌ می‌گویند که اصلاحات رنگ و بوی اعتدال گرفته و انگار گفتمان اصلاحات درحال تبدیل شدن به گفتمان اعتدال است! آیا این را می‌پذیرید؟

خیر، اصلاح‌طلبی مشی و منش خودش را دارد! ما متحد دولت هستیم اما اصالت خودمان را هم حفظ می‌کنیم و قطعا در انتخابات هم حرف خودمان را خواهیم زد.

سوال: به نظر شما در این انتخابات امکان دارد که حضور نامزدهای خارج از چارچوب اصلاحات  اما نزدیك به دولت عرصه را برای حضور نامزدهای اصلاح‌طلب تنگ کند؟ منظورم این است که اگر همچون انتخابات رئیس‌جمهوری که اشتراک‌نظر نهایی بر یک نامزد قرار گرفت، یک لیست واحد قرار باشد از سوی جریان‌های سیاسی نامبرده ارائه شود، این لیست تا چه حد اصلاح‌طلب است؟

اگر منظورتان این است که محدودیتی از سوی اعتدال‌گرایان برای اصلاح‌طلبان ایجاد شود که خیر این گونه نیست. همان‌طور که گفتم ما در انتخابات حضور منسجمی خواهیم داشت.

اصلاحات ظرفیت‌های فراوانی دارد و از همه این ظرفیت‌ها در انتخابات آینده استفاده خواهد کرد.


سوال: انتقادات به دولت بیشتر در زمینه سیاست داخلی است. این انتقاد‌ها را قبول دارید؟

انتقادات بیشتر به حوزه سیاست داخلی برمی‌گردد. در این حوزه رئیس‌جمهور مخالفان جدی دارد اما مدافعان و یاران وی به آن جدیت عمل نمی‌کنند و می‌‌توان گفت که مردد هستند. این امر هم ناشی از دو بخش است؛ اول اینکه این امر ناشی از ناشی‌گری ماست اگر گوشه‌ای از کار بر وفق مراد نباشد فکر می‌کنیم که بد است و دلسرد می‌شویم که این اشکال دارد. ما باید کل را درنظر بگیریم و نباید جزئی‌نگر باشیم و بهبودی اوضاع کشور را در همه ابعاد احساس کنیم. بخش دیگر نیز ناشی از کارکردهای اشتباه تیم رسانه‌ای دولت است و بخش دیگر به‌طور مشخص وزارت کشور با همه اهمیتی که در سیاست داخلی دارد کارکردش به‌گونه‌ای نیست که معدل رای‌دهندگان به آقای روحانی را راضی کند. اخیرا به شهرستانی سفر کردم که برای سخنرانی دعوت شده بودم. در آن شهرستان در طول 10 ماه گذشته چه در بخشداری و استانداری و چه در ادارات کوچک‌تر هیچ‌یک کوچک‌ترین تغییری به وجود نیامده و تمام تیم آقای احمدی‌نژاد هنوز بر سر کار بودند. نمی‌گویم نباید فردی از دولت قبلی بر سر کار باشد اما بالاخره مردم از رایی که به روحانی دادند، انتظاراتی دارند. 65 درصد مردم به ایشان رای دادند. چرا وزارت کشور باید در همراهی این 65 درصد مماشات کند؟ ضعف دیگر در حوزه ارتباطات وزرا و سازمان‌های ملی با مجلس است. روحانی در بازسازی جایگاه اقدام شایسته‌ای را انجام دادند . از سیاست‌های تخریبی احمدی‌نژاد فاصله گرفتند و سیاست‌شان تقویت مجلس بود که به نظر من سیاست درستی بود ولی دولت باید در دفاع از حقوق و استقلال دولت از مجلس جدی‌تر عمل کند و مصمم بودن ایشان باید به بعضی از وزرا هم سرایت کند. وزرا باید با جدیت بیشتری در مقابل دخالت‌های نابجا برخی در کارهای اجرایی ایستادگی کنند. در مجموع در سیاست‌های خارجی گام‌های بلندی برداشته شده و در نهایت در مذاکرات هسته‌ای در پایان مهلت 6 ماهه چالش‌ها یا حل و فصل و یا تمدید می‌شود. 


نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 9
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۰:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۷
    0 0
    اصلاح طلبان شرف دارند؟
  • ۱۱:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۷
    0 0
    اگر بگیم این اقایان و بعدیها و فعلی ها بی کفایتی در اداره کشور را تما م وکمال به ظظهور گذاشتند بر ضد نظام خدای نکرده حرف زدیم؟ ظلم بزرگ اینه که بنام اسلام الگوهای اقتصدی سکولار نظام سرمایه داری را پیاده کردند با این فرمول به جایی نمیرسیم در اقتصاد
  • ناشناس ۱۱:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۷
    0 0
    بیشترین تغییر مدیران را در دولت روحانی شاهد بوده ایم حالا آقای مرعشی یک شهرستان کوچک را ملاک کار در نظر گرفته اند !!!
  • yaser ۱۴:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۷
    0 0
    عجب !!!!!!!!!!!!! جالبه. 50.8 درصد رای مردم به روحانی شد 65درصد. چقدر زود شروع به تحریف حقایق کردید آقای مرعشی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • ادیب ۱۴:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۷
    0 0
    پارسی را پاس بداریم زین پس به جای واژه نامانوس «اصلاح طلبان» بفرمایید «سنگ پای قزوین»
  • ۱۵:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۷
    0 0
    آقای مرعشی لطف کنند و توضیح دهند که اصلاح طلب یعنی چه و یک شخص چه پارامترهایی داشته باشد اصلاح طلب است. البته امیدوارم اصلاح طلبی را "عمل به قانون" تعریف نکنند که این جماعت هیچ رقمه اعتقادی به قانون ندارند مگر این که در راستای منافع آن ها باشد.
  • ۱۵:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۷
    0 0
    اصلاح طلبی اصلا پارامتر ندارد این جماعت "قدرت طلبی" را اصلاح طلبی ترجمه کرده اند تا مردم را فریب دهند
  • ۱۷:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۷
    0 0
    هميشه جمله ام را با مشرق عزيز شروع كرده ام و اين دفعه هم ميگويم مشرق عزيز جناب اقاي حسين مرعشي برنامه اش تصاحب و تملك سهام ....است و تاكنون بيش از ٧٠ درصد كار را انجام داده اند
  • ۱۲:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۸
    0 0
    پرداخت رشوه به کارمندان بی بی سی ! یک آقازاده مدتی است به اتهامات امنیتی . اقتصادی و..... تحت پیگرد قانونی در دادگاه انقلاب میباشد. یکی از اتهامات آقای (م ... ه ) پرداخت 1 میلیون دلار رشوه به دوتن از کارمندان و برنامه سازان بی بی سی بوده است. در جریان انتخابات ریاست جمهوری در سال 1384 ( م ه ) با واسطه گری یک روزنامه نگاران ایرانی مبلغ 1 میلیون دلار به نوری زاده و بهنود پرداخت میکند تا آنها در جریان انتخابات سال 1384 برنامه هایی برای تخریب رقبای.. از بی بی سی پخش نمایند و بطور غیر مستقیم از کاندیداتوری ... حمایت کنند . در مرحله اول این کار باظرافت خاصی انجام شد و تخریب رقبای .. و حمایت تلویحی از وی در کنار حمایت از مصطفی ...در برنامه آقایان بود . اما پس از اینکه انتخابات به مرحله دوم کشیده شد و رقابت بین ..,.. بود ... چرخش 180 درجه ای بهنود و نوری زاده از حمایت مصطفی... به سوی... و حمایت سر سختانه از وی بسیاری از بینندگان بی بی سی را شوک زده کرد..... حمایت نوری زاده و بهنود از ... پس از شکست ... در انتخابات به شکل دیگری ادامه داشت. بی بی سی و بطور مشخص نوری زاده و بهنود در طی 8 سال ریاست جمهوری احمدی نژاد کار سازماندهی خبری برون مرز علیه دولت احمدی نژاد را بعهده داشتند....

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس