عضو جامعه روحانیت مبارز تهران تاکید دارد اصولگرایان در انتخابات مجلس خبرگان به وحدت حداکثری می رسند اما در مورد انتخابات مجلس باید بحث کرد.

به گزارش مشرق، حسین ابراهیمی در گفتگو با خبرآنلاین با اشاره به ضرورت وحدت در جریان اصولگرا، اظهار داشت: اصولگرایان در انتخابات مجلس گذشته تقریبا با هم بودند و به یک وحدت نسبی رسیده بودند. در انتخابات ریاست جمهوری هم اصولگرایان از هم فاصله نگرفتند اما افرادی که خودشان از این جریان نامزد شده بودند با هم به تفاهم نرسیدید و به تعهداتی که با هم داشتند عمل نکردند در نتیجه آنچه که دنبالش بودند به دست نیاوردند.

وی افزود: البته آنچه تحقق پیدا کرد و آقای روحانی به ریاست جمهوری رسیدند مورد تایید و عنایت رهبری است و بنای اصولگرایان هم بر حمایت از ایشان است، تا این لحظه از دولت هم حمایت کرده و می شود. معتقدیم که تقویت و حمایت از دولت یازدهم وظیفه جریان اصولگرایی است خصوصا با مشکلاتی که در کشور وجود دارد و صف بندی دشمنان علیه نظام ضرورت با هم بودن و در کنار دولت بودن را بیشتر ایجاب می کند.

عضو جامعه روحانیت مبارز به انتخابات شورای شهر تهران و همگرایی بین نمایندگان اصولگرای شورا اشاره کرد و گفت: آنچه در شورای شهر اتفاق افتاد یک کار مبارزاتی سختی بود و در عین حال وحدت و انسجام و یکپارچگی اعضای شورای شهر موجب شد که انتخابات به این صورت ورق بخورد و اصولگرایان پیروز شوند. تصور می کنم تجربه تفرق آنها را آگاه کرد به اینکه در مسائل مهم باید با هم باشند کما اینکه در جریان استیضاح آقای فرجی دانا هم اصولگرایان در کنار هم قرار گرفتند . ابتدائا گفته می شد که اقلیت مجلس هستند اما در عمل اکثریت مجلس پای استیضاح ایستاد لذا این دو حادثه نشان می دهد که اصولگرایان اراده و تصمیم شان براین است که با هم باشند.

نماینده پیشین مجلس ادامه داد: در انتخابات خبرگان از الان مشخص است که این وحدت حداکثری وجود دارد و با هم هستند، در انتخابات مجلس هم تصور می کنم که تلاش‌ها، اراده و حرکت‌های تشکل های اصولگرا بیانگر آن است که انسجامی در حد ائتلاف صورت خواهد گرفت.

ابراهیمی با بیان اینکه دغدغه رسیدن به وحدت در جریان اصولگرا جدی است، خاطرنشان کرد: البته در بین اصولگرایان کسی و جریانی نیست که دنبال کم کردن وحدت و تفرق باشد منتهی مواردی پیش آمده که برخی افراد و جریانات وحدت را با شیوه خاصی خواسته اند.

وی در ادامه با تاکید دوباره براینکه در مساله انتخابات این مقصر اصلی جریان اصولگرایی نبود، تصریح کرد: افرادی بودند که اینها خودشان کاندید شده بودند اما کاندیدای اصولگرایان نبودند، این به معنای آن نیست که اصولگرایان با هم تفرق داشتند، معتقدم که پیکره اصولگرایی با هم بودند اما افرادی که کاندید شده بودند با هم تفاهم نکردند.

این عضو جامعه روحانیت مبارز تاکید کرد: معتقدم که اصولگرا بر حسب فرموده مقام رهبری کسانی هستند که به دنبال پیاده کردن اصول و ارزش های انقلاب اسلامی هستند و در چارچوب اندیشه‌های رهبر کبیر انقلاب و مقام معظم رهبری حرکت می کنند. غیر از این اگر باشد ما اصولگرا را اصولگرا نمی دانیم. اصولگرایی یعنی اعتقادا و عملا به اسلامی که مبین آن اندیشه های حضرت امام و رهنمودهای مقام معظم رهبری است پایبند باشیم. اگر از این دایره خارج شدند دیگر اصولگرا نیستند در واقع اصولگرایی یک جریان یا حزب نیست یک تفکر است که بر مبنای آن باید پای ارزش های اسلامی و نظام بایستند.

وی درخصوص برنامه این جریان برای کنترل تندروهای اصولگرا گفت: معتقد نیستم که در طیف اصولگرایی جریان افراط گر داریم، اما افرادی هستند که افراطی هستند و در هر جریانی ممکن است این افراد وجود داشته باشند. همیشه هم با افراد تندرو در هر جریانی چه اصولگرا باشد چه دیگر جریانات مخالف بودیم و باید جلو آنها را گرفت.

ابراهیمی درخصوص اظهارات اخیر آیت الله مصباح مبنی براینکه وحدت نه عاقلانه است نه عملی گفت: زمانیکه آیت الله مهدوی کنی صحیح سالم بودند و امیدواریم که خداوند سلامت را به ایشان برگردانند، آیت الله مصباح درباره انتخابات مجلس خبرگان رسما فرمودند هرچه آیت الله مهدوی و آیت الله یزدی نظر داشته باشند قبول دارم. اما در مورد مجلس باید بحث کرد و در جریان اظهارات اخیر ایشان نیستم.

نماینده پیشین مجلس درخصوص تک روی ها و تندروی های جبهه پایداری نیز اظهار داشت: ممکن است در جبهه پایداری افرادی افراطی باشند همانطور که ممکن است در جبهه پیروان و حتی جامعه روحانیت هم این افراد وجود داشته باشند. افراد افراطی در هر تشکلی ممکن است باشد اما معتقد نیستم که کل جبهه پایداری را افراطی بداینم مثلا آقای حدادعادل در مسر جبهه پایداری حرکت می کند اما کسی نمی تواند او را افراطی بداند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس