کد خبر 341408
تاریخ انتشار: ۱۲ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۶:۵۱

برخی کارشناسان معتقدند مداخله نظامی آمریکا در منطقه خاورمیانه و سیاستهای غلط ارتش این کشور علیه غیرنظامیان علت اصلی تهدیدی است که درحال حاضر آمریکا از سوی گروه داعش شاهد آن است.

به گزارش مشرق، پایگاه تحلیلی مادرجونز نوشت: اتفاقات اخیر در داخل آمریکا و سیاستهای دولت این کشور در عرصه بین‌الملل انتقادات بسیاری را به همراه داشته است. اعتقاد 71 درصد از مردم آمریکا درباره حضور آمریکا در مسیری نادرست بیانگر نارضایتی مردم این کشور از سیاستهای اوباما است.

به وجود آمدن گروهی با نام داعش در خاورمیانه و کشته شدن دو خبرنگار آمریکایی در عراق به دست این گروه ازیک طرف و اصرار مقامات و سناتورهای آمریکایی درباره حمله شدید نیروهای آمریکایی به این گروه و از بین بردن تهدید احتمالی این گروه برای سرزمین آمریکا از سوی دیگر دولت اوباما را با چالشی عظیم مواجه ساخته است.

اما پرونده القاعده، طالبان، صدام و معمر قذافی بیانگر این مسئله است که تمام اینها نتیجه افراطی گری آمریکایی در منطقه خاورمیانه بوده است. در هر سه مورد عراق، افغانستان و لیبی ارتش آمریکا با مداخله نظامی دولت را برکنار کرده و به بی‌ثباتی کشورهای همسایه و درنهایت کل منطقه دامن زده است.

در مورد گروه داعش برخی معتقدند که آمریکای بهای بدرفتاری‌ها و شکنجه‌های مسلمانان و حتی زندانیان القاعده در زندان گوانتانامو و نقاط دیگر دنیا را می‌پردازد. کشته شدن تعداد زیادی از غیرنظامیان در خیابان‌های بغداد توسط خلبانان بالگردهای آمریکایی و آمار بالای تلفات غیرنظامیان در حملات پهپادهای این کشور نیز از نتایج حضور نظامی آمریکا در منطقه خاورمیانه بوده است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس