کد خبر 341200
تاریخ انتشار: ۱۲ شهریور ۱۳۹۳ - ۰۹:۲۶

انتخابات هیات‌رئیسه شورای شهر تهران برگزار شد و نتیجه آن چیزی نبود جز شکست اصلاح‌طلبان و پیروزی مجدد اصولگرایان در انتخابات هیات رئیسه شورای شهر.

به گزارش مشرق، انتخابات رئیس شورای شهر تهران بعد از حاشیه‌‌ها و گمانه‌زنی‌های فراوانی که حول آن شکل گفته بود برگزار شد و مهدی چمران بعد از یک سال بار دیگر بر صندلی ریاست این شورا تکیه زد.

چمران در حالی توانست آرای اکثریت اعضای شورای شهر تهران را به خود اختصاص دهد که دوران مدیریت یک ساله‌ احمد مسجد جامعی - گزینه اصلاح‌طلبان برای ریاست شورا - با انتقادات فراوانی روبه‌رو شده بود و برخی از کارشناسان علت بسیاری از اعتراضات به  مسجد جامعی را سیاسی کاری‌های وی و طیف موسوم به اصلاح‌طلب شورای شهر بیان می کردند که به نوعی می‌توانست تجربه‌ شورای شهر اول تهران و ناکارآمدی آن را تکرار کند.

 
     روزنامه آرمان امروز طی گفت و گویی با صادق زیباکلام نظر او را در این خصوص پرسید؛ در ادامه بخش کوتاهی از این مصاحبه را می خوانید؛


سوال) موضوع (شکست اصلاح طلبان در انتخابات هیات رئیسه) را شکست جریان اصلاح‌طلب می‌دانید یا ناشی از عدم‌برنامه‌ریزی؟

- این مساله به هیچ وجه یک شکست برای اصلاح‌طلبان به حساب نمی‌آید بلکه به نظر من  این تنها یک درس عبرت برای جریان اصلاح‌طلب است بدین معنا که آنها باید یاد بگیرند از کنار انتخابات بی‌تفاوت عبور نکنند.

- اگر اصلاح‌طلبان در انتخابات جدی‌تر شرکت کنند مطمئن باشید مانند 24خرداد، 19میلیون اصلاح‌طلبان رای می‌آورند و تنها 4میلیون رای به صندوق اصولگرایان ریخته می‌شود.

سوال) این تصور وجود دارد که اشتباه اصلاح‌طلبان تمرکز بیش از اندازه بر مساله ریاست‌جمهوری بود تا شورای شهر در حاشیه قرار گیرد و به‌طور کلی فراموش شود. نظر شما چیست؟

- دقیقا صحبت من هم این است. مردم که رای‌دهنده بالقوه اصلاح‌طلبان هستند و هم خود اصلاح‌طلبان باید وارد میدان شوند و مشارکت کنند و عرصه را برای حضور اصولگرایان تنگ نمایند و اصلاح‌طلبان و بزرگان این جریان باید از مردم دعوت نمایند و تبلیغ کنند تا مردم برای تغییر وارد میدان شوند افرادی مانند آقایان ‌هاشمی و خاتمی و چهره‌های اصلاح‌طلب باید از مردم دعوت نمایند و آنها را قانع سازند که شورای شهر مهم است و این شورای شهر است که شهردار را انتخاب می‌کند و به‌گونه‌ای رفتار نشود که مجالس به دست اصولگرایان بیفتد.

-  شما می‌گویید در انتخابات باید شرکت کرد اما شاهدیم افرادی مانند خانم راستگو به اسم اصلاح‌طلبی وارد انتخابات می‌شوند اما رای‌شان به سمت طیف مخالف می‌چرخد.

- این کاملا درست است اما باید در نظر داشته باشید وقتی رای نمی‌دهیم آن موقع چنین افرادی وارد میدان می‌شوند که به بادی رای‌شان تغییر می‌کند. همه اینها به واسطه این است که اصلاح‌طلبان شرکت در انتخابات را وظیفه نمی‌دانند و شورای شهر را جدی نمی‌گیرند. آمدن آقای چمران درسی است برای اصلاح‌طلبان که موضوع انتخابات را جدی بگیرند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 12
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 8
  • ۱۱:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۲
    0 0
    اگه 19 میلیون به شما رای دادن، 19 میلیون هم به شما رای ندادن
  • ۱۲:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۲
    0 0
    اصلاح طلب ها اگه رای داشتند که آقای عارف را کنار نمی ذاشتند. واقعا چقدر رو دارن.
  • مشرقی تیر ۱۲:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۲
    0 0
    این زیبا کلام یک متوهم بالفطره است !!!
  • ابوالفضل ۱۳:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۲
    0 0
    راه در اسلام فقط یکی اونم مستقیمه.چپ و راست سیاسی انحراف از مسیر.سیاست یعنی دروغ.رهبر این مملکت سیاسی نیست بلکه انقلابیه
  • ۱۴:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۲
    0 0
    بابا 18/6 میلیون نه 19 میلیون
  • احسان ۱۴:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۲
    0 0
    درست میگه. چون اصلاح طلبان فقط سیاسی کاری بلدند و برای مردم کاری انجام نمیدهند درنتیجه مردم از انها رویگردان میشوند
  • مصطفی ناظم ۱۴:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۲
    0 0
    این فرصت طلب هامردم رابرای رای دادن میخواهند خرشان که ازپل گذشت دیگر کاری بامردم ندارندمجلس ششم ودوره اول شورای شهرکه یادتان نرفته حسرت آنروزهارابگورخواهندبرد
  • ۱۵:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۲
    0 0
    اشتباه نکنید ما زاگرس نشینان به آقای رضایی رای دادیم پس4میلیون اصلاحاتی را ندیدید که هم به آقایان ولایتی و رضایی رای دادند 23=4+19
  • ۱۶:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۲
    0 0
    سیاست یعنی تدبیر و خدا را شاکریم که رهبر بسیار مدبری داریم
  • محمدی ۱۶:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۲
    0 0
    نماد افراطی نبودن افساد طلبا رو ببین ، چنان حرف میزنه و خط میده ، انگار به کمتر از تکفیر و انکار طرف مقابل اعتقاد نداره.
  • محسن ۱۶:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۲
    0 0
    آقاي زيبا كلام صبح بخير لطفا بيدار شيد.... كاش مسماي اسمتون بوديد!
  • ۲۰:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۲
    0 0
    تنها یک اصلاح طلب راستگو وجود دارد و او کسی نیست جز خانم الهه راستگو.خدا عاقبت بخیرش کناد.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس