عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران از تلاش اعضای اصلاح طلب برای فرستادن عضو اصولگرا به یک جلسه برای بدست آوردن نتیجه دلخواه در یک جلسه و سیاسیکاری‌ها و برخی بداخلاقی‌های اعضای اصلاح طلب شورای چهارم شهر تهران سخن گفت.

از فرستادن عضو شورای شهر دنبال نخود سیاه تا واکنش مجلس به دخالت وزارت ورزش
به گزارش مشرق، مهرداد بذرپاش، عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: خبرهای رسیده حاکی از این است که وزارت ورزش و جوانان در انتخابات هیأت رئیسه شورای شهر تهران اعمال نفوذ و دخالت می‌کند.

وی با تأکید بر اینکه اگر این موضوع صحت داشته باشد، مجلس ساکت نمی‌نشیند و حتماً موضوع را به جد پیگیری خواهد کرد، افزود: البته با شناختی که از وزیر ورزش داریم، این امر، بعید به نظر می‌رسد و بهتر است وزارتخانه، موضوع جوانان و ورزش را با جدیت پیگیری کند و خود را درگیر حواشی نکرده و به طرفداری از یک جناح خاص وارد عرصه شورای شهر نشود.

بذرپاش ادامه داد: قطعاً اعضای شورای شهر افرادی مستقل هستند و هرگونه توصیه و سفارش به این عزیزان، توهین به جایگاه نمایندگی مردم خواهد بود.

شاکری: اگر پشت صحنه‌ ماجراهای شورای شهر و شیوه‌های مختلفی که  افراد را تحت فشار و مضیقه قرار می‌دهند به رشته تحریر درآورم رمان بسیار جذابی می‌شود

در همین رابطه مجتبی شاکری عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران درباره اقدامات برخی جریان‌های سیاسی و اظهارات برخی افراد برای تلاش جهت نفوذ در انتخابات هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران گفت: یکی از اعضای شورا در جلسه روز یکشنبه موضوعی درباره دو ساله بودن فعالیت هیئت رئیسه شورا مطرح کرد این درحالی است که ماده 14 قانون مصوب مجلس شورای اسلامی که به این موضوع اشاره داشته اصلاح شده و در ماده 16 همین قانون فعالیت هیئت رئیسه یک ساله تعیین شده است ضمن اینکه این رویه در چند سال اخیر شورای شهر ملاک عمل بوده و نیازی به استفساریه نیست.

وی افزود: بنده تجربه‌ای در نوشتن داستان و رمان دارم، به نظر می‌رسد اگر پشت صحنه‌ ماجراهای شورای شهر و شیوه‌های مختلفی که به وسیله آن، افراد را تحت فشار و مضیقه قرار می‌دهند تا به هدف خود برسند به رشته تحریر درآورم رمان بسیار جذابی می‌شود حتی اگر سریال آن ساخته شود نیز دیدنی خواهد بود.

عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به اقدامات و ابزارهایی که برخی افراد برای خارج کردن رقبای خود از صحنه انجام می‌دهند اشاره کرد و گفت: به عنوان مثال یک عضو شورای شهر به عضو اصولگرای شورا مأموریت داده تا در جلسه‌ای به نمایندگی از وی شرکت کند، با این هدف که در غیاب او جلسه‌ دیگری که در ‌آن به رأی‌گیری نیاز است برگزار و یک رأی از طیف مقابل کم شود. همچنین چند ماه گذشته به عضو دیگری شورای شهر از سوی اصلاح‌طلبان پیشنهاد شده تا به وی سمت نایب رئیس را در ازای رأی دادن به کاندیدای مورد نظرشان بدهند.

وی افزود: علاوه بر اقداماتی که درون شورای شهر رخ می‌دهد فشارهایی از بیرون مجموعه شورا وجود دارد به عنوان مثال از سوی یک وزارتخانه به یک عضو ورزشکار فشار‌هایی وارد می‌شود و او را تهدید می‌کنند که برایش محدویت‌هایی ایجاد می‌شود. این موارد و صبحت‌‌هایی که از سوی برخی افراد یا نهادها در راستای تلاش برای نفوذ در انتخابات هیئت رئیسه می‌شود، واقعیت‌هایی است که با آن مواجهیم.

شاکری در پاسخ به این‌که آیا وقت آن فرا نرسیده که درباره این موضوعات به صراحت صحبت شود،‌ اظهار داشت: بنده در جلسه روز آینده شورای شهر به همه این موارد اشاره خواهم کرد.

وی در ادامه به عملکرد هیئت رئیسه شورای شهر تهران اشاره کرد و گفت: مسجدجامعی رئیس شورای شهر تهران گاهی برخلاف آئین‌نامه و به شیوه‌ای نرم، اقداماتی را انجام داد که از جمله آن‌ها جابه‌جایی برخی دستور جلسات شورا و جابه‌جایی نوبت افرادی است که قصد صحبت در جلسات شورای شهر را دارند. این در حالی است که در برخی شرایط خاص رئیس شورا به تنهایی تصمیم ‌می‌گیرد و هیئت‌ رئیسه‌ای در کار نیست. به عنوان مثال قرار بود انتخابات هیئت رئیسه یک‌شنبه برگزار شود اما وی یک تنه از قرار دادن این موضوع در دستور جلسه خودداری کرد که این امر واکنش سه عضو شورای شهر را در پی داشت.

عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران خاطرنشان کرد: با واکنش این سه عضو شورا قرار شد اصلاحیه‌‌ای در دستور جلسه آن روز اعمال و تصمیم‌گیری درباره زمان برگزاری انتخابات به سایر دستورات جلسه افزوده شود اما در نهایت نیز وی این موضوع را که نخستین موضوع دستور جلسه بود به انتهای لیست ارجاع داد و باعث شد زمان جلسه به بررسی این موضوع نرسد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • یک دانشجو ۲۱:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۰
    0 0
    بزارید هر کاری دوست دارند بکنند. اخرش چی؟ شهرداری و شورای شهر را مردم به خاطر قالیباف توجه میکنند و اگر نه خبری نیست که نیست
  • یک مازنی ۲۱:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۰
    0 0
    شاید میخوان مثل زمان شاه بشه و مردم ازاد باشند اخه شنیدم یکی از اعضای شورا که موافق نظام نیست از زمان شاه تعریف کرده
  • ۲۱:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۰
    0 0
    مجلس در کار شورا دخالت نکند
  • ۰۱:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۱
    0 0
    کاملا موافقم. اگه قالیباف نبود ما حتی اسم اعضای شورای شهر رو هم نمیدونستیم
  • ۰۹:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۱
    0 0
    بشن سرجات. مردم به خاطر شخص قالیباف به کسی توجه نمیکنن.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس