کد خبر 341062
تاریخ انتشار: ۱۱ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۸:۱۳

جانشين پليس راهور تهران بزرگ، با اذعان به اينکه بسياري از شهروندان پايتخت با گذشت شش ماه از اجراي"طرح گردش به راست ممنوع" مطلع نشده اند، تاکيد کرد: اطلاع رساني در خصوص اين طرح نيازمند تبليغات محيطي است.

به گزارش مشرق، "حسن عابدي" روز گذشته در حاشيه ديدارمردمي فرماندهي انتظامي تهران بزرگ با شهروندان ري در مسجد "فيروز آبادي" در گفت وگو با سايت پليس، اظهارداشت: همکاري شهرداري تهران و پليس راهنمايي و رانندگي به منظور آگاهي بخشي و اطلاع رساني به رانندگان در خصوص طرح گردش به راست ممنوع در تمامي تقاطع هاي پايتخت ضروري است.

وي افزود:ثبت جريمه تخلفات انجام شده درطرح گردش به راست ممنوع و به غير ازچند تقاطع در مراکز مختلف پايتخت، درساير تقاطع ها به تازگي آغاز شده و رانندگاني که اين تخلف را مرتکب شوند علاوه بر جريمه، پنچ نمره منفي نيز براي آنان ثبت خواهد شد.
 
عابدي با بيان اينکه، اکثر تقاطع هاي اصلي پايتخت هم اکنون به دوربين ثبت تخلف مجهز شده است، تاکيد کرد: تمامي تقاطع هاي شهر به مرور به اين دوربين هاي کنترلي مجهز و اين اينگونه تخلفات را ثبت خواهند کرد.
 
اين مقام انتظامي با تاکيد بر رعايت هرچه بيشتر حقوق عابرين پياده، تصريح کرد: همزمان با قرمز شدن چراغ راهنمايي، چراغ عابر پياده سبز خواهد شد و حرکت خودروها در دور زدن، گردش به راست و گردش به چپ ناديده گرفتن حقوق عابر پياده محسوب مي شود.
 
جانشين پليس راهور تهران بزرگ ادامه داد: مذکراتي با شهرداري تهران در خصوص احداث معبر جداگانه در برخي از تقاطع هاي تهران به منظور گردش به راست صورت گرفته تا در محل هايي که اين امکان وجود دارد راستگرد جداگانه تعبيه تا از ايجاد بار اضافي در پشت چراغ هاي قرمز جلوگيري شود.
 
عابدي با بيان اينکه، هم اکنون اجراي طرح جديد گردش به راست ممنوع همانند ساير طرح ها محدود به شهر تهران است، افزود: اين طرح پس از نهادينه شدن در پايتخت به ساير شهرهاي کشور نيز تسري خواهد يافت.
 
وي همچنين علت تجهيز دوربين هاي ثبت تخلف در تقاطع هاي شهر تهران را علاوه بر الزام رانندگان وسائل نقليه به رعايت قوانين رانندگي، تشخيص کارشناسانه تر قصورات تصادفات رانندگي عنوان کرد.
 
عابدي، عملکرد شبانه روزي پليس راهنمايي و رانندگي درخصوص کنترل محسوس و نامحسوس به منظور کاهش چشمگير تخلفات حادثه ساز از جمله سرعت هاي غير مجاز، مارپيچ ها و لايي کشي در اتوبان ها و خيابان هاي تهران را بسيار موثر دانست.
 
جانشين پليس راهور تهران بزرگ در خاتمه گفت: تيم هاي کنترلي شبانه در حال حاضر نسبت به گذشته تقويت شده و با تخلفات رانندگي مخاطره آميز به خصوص در اتوبان ها به شدت برخورد خواهند کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۲۱:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۱
    0 0
    اجرای این طرح در حال حاضر فقط در تهرانه؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس