کد خبر 342476
تاریخ انتشار: ۱۶ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۴:۳۳

فرمانده یگان عملیات و کنترل طرح‌های ویژه ترافیکی پلیس راهور تهران از اجرای طرح برخورد با عبور از خطوط ویژه اتوبوسرانی در سطح پایتخت خبر داد.

به گزارش گروه اجتماعی مشرق، سرهنگ سعید فرمانده یگان عملیات و کنترل طرح‌های ویژه ترافیکی پلیس راهور تهران، سپهری گفت: همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید و تاکیدات رییس پلیس راهور تهران بزرگ در خصوص برخورد با انواع تخلفات در خطوط ویژه اتوبوس، طرح برخورد با این تخلفات با همکاری تیم گشت شرکت واحد اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه این طرح در راستای پاکسازی خطوط ویژه از خودروهای غیرمجاز، موتورسیکلت‌ها و ... اجرا می‌شود ، گفت: در این طرح که از صبح امروز در تمامی خطوط ویژه اتوبوسرانی اجرا شده است با خودروهای غیرمجاز، موتورسیکلت‌ها، اتوبوس‌های دارای مشکل، اتوبوس‌های غیرمجاز و ... برخورد خواهد شد و خودروها به پارکینگ انتقال داده می‌شوند.

به گفته وی اتوبوس‌های دودزا، فاقد دفترچه و اتوبوس‌های خارج از خطوط نیز از جمله مواردی است که در صورت ورود در خط ویژه با آنان برخورد خواهد شد.

فرمانده یگان عملیات و کنترل طرح‌های ویژه ترافیکی پلیس راهور تهران با اشاره به ورود برخی از خودروهای امدادی نظیر آمبولانس، آتش‌نشانی، هلال احمر،‌ پلیس و ... به خطوط ویژه گفت: تنها خودروهای دارای چراغ گردان آن هم در صورتی که مشغول ماموریت باشند اجازه تردد از خط ویژه را دارند و در غیر اینصورت با آن‌ها برخورد خواهد شد.

سپهری همچنین افزود: آن دسته از اتوبوس‌های مسافربری که وارد خطوط "بی آر تی" شوند نیز مشمول این قانون شده و با تخلفشان برخورد می‌شود چرا که خطوط بی آرتی تنها مختص به اتوبوس‌های تندرو است.

سپهری با بیان اینکه برابر مقررات با متخلفان اعمال قانون شده و خودروهایشان به پارکینگ منتقل می‌شود گفت: در اجرای این طرح هفت دستگاه کفی برای انتقال موتورسیکلت‌ها نیز پیش‌بینی شده و علاوه بر این پلاک برخی از خودروهای متخلف فک خواهد شد.

وی اضافه کرد: این طرح در آستانه سال تحصیلی و با هدف روان سازی تردد در خطوط ویژه اتوبوسرانی اجرا شده است و امیدواریم با اجرای آن تمایل مردم برای استفاده از وسایل نقلیه عمومی افزایش یابد.


مخاطبان محترم گروه اجتماعی مشرق می توانند اخبار، مقالات و تصاویر اجتماعی خود را به آدرس shoma@mashreghnews.ir ارسال کنند تا در سریع ترین زمان ممکن به نام خودشان و به عنوان یکی از مطالب ویژه مشرق منتشر شود. در ضمن گروه اجتماعی مشرق در صدد است با پیگیری مشکلات ارسالی شما از طریق کارشناسان و مشاوران مجرب پاسخی برای ابهامات مخاطبان عزیز بیابد.
منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس