کد خبر 341043
تاریخ انتشار: ۱۱ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۶:۴۳

اینچئون مراحل نهایی آماده‌سازی خود را برای برگزاری بازی‌های آسیایی 2014 سپری می‌کند.

به گزارش مشرق، مشعل این بازی‌ها روز 29 آگوست (جمعه 7شهریور) به شهر جئولابوک دو رسید. حمل این مشعل از شهر اینچئون آغاز شد و از شهرهای مختلفی از جمله پوهانگ، چئونان، گوانگ‌جو، سانچئونگ و غیره گذشت. در بعضی شهرها حمل مشعل با برپایی فستیوال‌های موسیقی محلی و سنتی کره همراه بود.

برای مردم کره شرکت در مراسم حمل مشعل بسیار پرمعنی است. شهردار نام‌وون در این باره می‌گوید: "مشعل بازی‌های آسیایی تنها برای آسیایی‌ها روشن نشده بلکه به امید گسترش انسانیت در دنیا روشن شده است. من امیدوارم این مشعل با خود پیام محبت و صلح مردم کره را به مکان‌های دیگر ببرد."

در دهکده بازی‌های آسیایی نیز همه برای شروع این بازی‌ها آماده می‌شوند. دهکده حدود 150 هزار نفر را در خود جای می‌دهد. برنامه تمرینی برای 800 کارمند کمیته برگزاری بازی‌ها و داوطلبان برگزار شد تا این افراد برای شرایط مختلف آماده شوند.

یکی از مسئولان کمیته برگزاری می‌گوید: ما سعی می‌کنیم مناسب‌ترین شرایط را برای ورزشکاران فراهم کنیم و برای این کار برنامه‌های تمرینی لازم است. 9 هزار و 757 ورزشکار در بازی‌های آسیایی 2014 اینچئون شرکت می‌کنند. در مجموع با در نظر گرفتن مربیان و مسئولان 23 هزار نفر از 45 کشور آسیایی در طول مدت برگزاری بازی‌ها در اینچئون اقامت خواهند داشت.
منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس