مرحوم بیت الله عباسپور معتقد بود: برای آمریکایی ها جالب است یک ایرانی مسلمان در خاکشان بارها و بارها تا مرز شکست دادن ورزشکاران آمریکایی پیش می‌رود. تماشاگرانشان آخرین باری که خیلی واضح حقم خورده شد، با اعتراض به رای داوران نشان دادند می دانند نتایج، پشت صحنه رقم خورده است.

گروه ورزشی مشرق- بیت الله عباسپور تنها ایرانی تاریخ ورزش ماست که موفق شد پا به مستر المپیای پرورش اندام بگذارد. این قهرمان ارزنده کشورمان پس از تحمل ماه ها رنج و بیماری شامگاه سه شنبه 3 شهریور در شب میلاد امام رضا(ع) دار فانی را وداع گفت و دوستداران خودش و جامعه ورزش را سوگوار کرد. به همین بهانه گفتگوی شهریورماه سال گذشته مشرق با این قهرمان فقید و با اخلاق را بازنشر می دهیم. روحش شاد....

زندگی مردی که قهرمان پرورش اندام دنیا شده، چه رنگی دارد؟
مثل همه، سفید. شاید برخی تصور کنند ورزشکاری در شرایط من زندگی متفاوتی دارد؛ در صورتی که اینطور نیست. پشت هر موفقیت بزرگ یک اراده قوی و تلاشی بسیار نهفته است. طی سال ها حضورم در مسابقات آماتوری پرورش اندام و سپس رقابت های حرفه ای، یاد گرفتم در سایه اعتقاد به پروردگار بزرگ می توان هر غیر ممکنی را ممکن ساخت.
   
تنها ایرانی تاریخ ورزش ما هستی که برای سومین بار مجوز حضور در بزرگ‌ترین مسابقات پرورش اندام جهان (مستر المپیا) را بدست آورده ای. در این مدت چقدر مورد توجه رسانه ها قرار گرفته ای؟
به جز چند نشریه تخصصی، تقریبا خیلی کم. در رسانه های عمومی و حتی صداوسیما شاید بیشتر با اسم شناخته شوم. کمتر کسی از روی ظاهر مرا می شناسد. در مقابل شاید برایتان جالب باشد اگر بدانید که آمریکایی ها روی من حساسیت خاص و جالبی دارند.

چطور؟
برایشان جالب است یک ایرانی مسلمان در خاکشان بارها و بارها تا مرز شکست دادن ورزشکاران آمریکایی پیش می‌رود. تماشاگرانشان آخرین باری که خیلی واضح حقم خورده شد، با اعتراض به رای داوران نشان دادند می دانند نتایج، پشت صحنه رقم خورده است. جالب اینکه پس از آن شبکه رسمی ورزش آمریکا هم سی دقیقه تمام با من گفت‌وگو کرد.

از دست های پشت پرده حرف به میان آوردی؟
آمریکایی‌ها نمی‌گذارند یک غیرآمریکایی بالاتر از نمایندگان‌شان قرار بگیرد. این را حتی بزرگان خودشان به صورت غیرمستقیم اعتراف می‌کنند.

مثلا؟
وقتی باید قهرمان می شدم و سوم اعلامم کردند، مردم شروع کردند به هو کردن. بعد در صفحات اجتماعی حسابی از خجالت‌شان درآمدند. سپس نوبت به معتبرترین مجلات دنیا رسید تا این کار آنها را یک آبروریزی عنوان کنند. می‌دانید داستان چیست؟ نبرد اسپانسرهاست. تا وقتی پای شرکت‌های گردن کلفت آمریکایی در میان است، زور غیر آمریکایی‌ها، پایین سکو به ورزشکاران‌شان نمی‌رسد. این را من نمی‌گویم؛ بلکه جی کاتلر و رونی کولمن، دو قهرمان برجسته تاریخ مستر المپیا تأیید می‌کنند که چند مرتبه حق "بیتو" خورده شده.

بیتو؟
این لقبی است که آمریکایی ها به من داده‌اند.

آمریکایی‌ها نمی‌گذارند یک ایرانی مسلمان بالاتر باشد/ آرنولد الان بود به جایی نمی‌رسید

تجربه تلخی از بی عدالتی آنها داری. با چه انگیزه ای دوباره در مسابقات شرکت می کنی؟
برای غلبه بر این مشکل تلاشم را بیشتر کرده ام. اینکه مردم و کارشناسان خودشان حقایق را بیان می کنند، آرامم می کند. برای رسیدن به شرایط بهتر و نزدیک شدن به عدالت، یک مربی سرشناس آمریکایی (دیوید جیمز) استخدام کرده ام تا بیشتر به چشم بیایم. برای اینکه حقت را بگیری باید مبارزه کنی. احساس می کنم با ممارست و پافشاری بیشتر و حضور پرتعداد در مسابقات حرفه ای موفق شده ام تا حدودی بر فضای سنگینی که پیشتر وجود داشت، فائق بیایم. دیوید نمی تواند از نظر فنی چیز زیادی به من بدهد؛ اما حضورش عاملی خواهد بود تا مجبور شوند بیشتر از قبل توانایی هایم را ببینند.

قراردات با دیوید جیمز چقدر است؟
رقم معمول عقد قرارداد با این مربی 10-15 هزار دلار است؛ اما قراردادی که با چانه زنی فراوان بستیم، برایم 5 هزار دلار آب خورد.

چه شد که این همه به تو تخفیف داد؟
این قرارداد برای دیوید منفعت زیادی دارد. اول اینکه می توانم برایش عنوانی ارزشمند بدست بیاورم که از نظر مالی برای خودم و از نظر معنوی برای جیمز خوب خواهد بود. دوم حساسیتی است که آمریکایی ها روی من دارند. حالا جیمز به خاطر داشتن یک ورزشکار ایرانی مسلمان بیش از گذشته زیر ذره بین است و این برای یک مربی حرفه ای یک مزیت خواهد بود.

آمریکایی‌ها نمی‌گذارند یک ایرانی مسلمان بالاتر باشد/ آرنولد الان بود به جایی نمی‌رسید

به نظر می رسد قصد داری این بار به جای سنگین وزن، در رقابت های 212 پوند مستر المپیا شرکت کنی؟
همینطور است. 212 پوند وزن اصلی من است. به نظرم تصمیمی منطقی گرفتم. حتی رونی کولمن، قهرمان 8 دوره مستر المپیا بعد از اینکه از جیمز شنید می خواهم در این وزن به رقابت بپردازم گفت، حالا با حضور بیتو مسابقات دسته 212 پوند ارزش بیشتری پیدا خواهد کرد.

منتظر باشیم تا این بار بیت ا... عباسپور قهرمان مستر المپیا شود؟
از نظر فنی جلوتر از رقبا هستم. بزرگترین رقیب من فلکس لوییس است که البته تنها نقطه قوتش اسم بزرگ اوست. شاید بهتر است بگویم جدی ترین رقیب او هستم. به طوری که برخی گفتند با آمدن بیتو ایرانی به این وزن، فلکس باید برود. واقعیت این است که فلکس لابی قوی دارد چون در آمریکا زندگی می کند و جلوی چشم رسانه های آنهاست. اینکه گفتم حریف اصلی من تنها فلکس است، نظر کارشناسان مجله معتبر ماسکولار دولوپمنت است؛ نه خودم.
 
تفاوت حضور در سنگین وزن یا وزن 212 پوند چیست؟
در سنگین وزن بیشتر شو اجرا می شود. یعنی داوران از قبل تصمیمشان را خواهند گرفت و تنها 4-5 نفر اول رقابت خواهند داشت. بقیه رقابت جدی ندارند و جایگاهشان از قبل مشخص شده است.

آمریکایی‌ها نمی‌گذارند یک ایرانی مسلمان بالاتر باشد/ آرنولد الان بود به جایی نمی‌رسید
داستان چیست که از سال 1992 که فنلاند میزبان مستر المپیا شد، میزبانی از خاک آمریکا بیرون نرفت؟
واضح است. این طور راحت تر می توانند رای به برتری نمایندگان پرورش اندام آمریکا بدهند.

در تاریخ 49 ساله مستر المپیا فقط یک مرتبه یک آسیایی قهرمان شده است.
سمیر بنوت از لبنان در سال 1983 قهرمان شد؛ در شرایطی که آمریکایی ها هنوز چنین سلطه ای روی مسابقات نداشتند. البته سمیر ساکن آمریکا بود و آنجا زندگی می کرد.

در ایران تا صحبت از پرورش اندام در سطح حرفه ای اش می شود، خیلی ها ناخودآگاه از آرنولد شوایتزنگر یاد می کنند.
 آرنولد در دهه 70 میلادی 6 مرتبه قهرمان مستر المپیا شد. پس در زمان خودش قهرمان بزرگی بود.
 
اگر حالا در مسابقات شرکت می کرد راه به جایی نمی برد ؟
واضح است که عنوانی کسب نمی کرد. آرنولد در زمان خودش نامبر وان بود. در آن دهه آرنولد بدن کلاسیک و متقارنی داشت که در مقایسه با سایرین عالی بود. او فقط در بالا تنه شرایط ایده آلی داشت؛ وگرنه با توجه به فاکتورهای مورد نظر امروز، درجمع 20 مرد برتر هم قرار نمی گرفت. باز هم می گویم آرنولد اگر با همان کیفیت امروز در مستر المپیا به صحنه می آمد، قطعا به جایی نمی رسید.

جایزه نفر اول مستر المپیا در وزن 212 پوند چه میزان است؟
به نفر اول 100 هزار دلار می دهند. البته تندیس ارزشمند ساندو هم هست.

و نفرات دوم و سوم؟
به ترتیب 10 هزار دلار از مبلغ جوایز کم می شود تا به نفرات بعد پول کمتری تعلق بگیرد.

این درست است که می گویند دست های پشت پرده یک دوره در میان قهرمانان را بر حسب رنگ پوستشان انتخاب می کنند؟ حداقل جدول قهرمانان مستر المپیا این نکته را نشان می دهد!
بعید می دانم. این فقط یک اتفاق است. در اینکه رقابت -در سنگین وزن- میان چهار یا پنج نفر جدی است و بقیه به جایی نمی رسند، شکی نیست؛ اما واقعا میان نفرات شاخص رقابت سختی وجود دارد.

آمریکایی‌ها نمی‌گذارند یک ایرانی مسلمان بالاتر باشد/ آرنولد الان بود به جایی نمی‌رسید

سه هفته قبل در مسابقات حرفه ای فلوریدا پنجم شدی؛ در حالی که حتی روی تصاویر مشخص بود فشاری را برای رسیدن به بهترین شرایط تحمل نکرده ای.
 تنها به این دلیل به تامپا رفتم که از نظر امتیازی شرایطم برای حضور در مستر المپیا به خطر نیفتد چون می دانستم رقبایم حضور پیدا می کنند. در نهایت هم به خواسته ام رسیدم. برنامه ام رسیدن به مرز آمادگی در اواخر شهریور ماه بود که خوشبختانه در شرایط مطلوبی به سر می برم.

شاید یکی از مشکلات تو در مقایسه با رقبای آمریکایی، دور بودن از فضای تبلیغاتی است.
این عین حقیقت است. از این امتیاز در مقایسه با آنها تقریبا دور هستم. البته پیشنهاداتی داشتم که باید روی آنها تامل می کردم. به طور مثال، فلکس معتبرترین مجله بدنسازی دنیا به من پیشنهاد همکاری داد؛ اما می دانم همانطور که می توانند به اوج ببرندت، به همان سرعت هم می توانند عامل سقوطت شوند.

بیت ا... عباسپور پیش تر قصد داشت به تحصیل ادامه دهد؛ اما ...
از دانشگاه علامه طباطبایی مدرک کارشناسی حقوق بین الملل گرفتم و قصد داشتم با ادامه تحصیل استاد دانشگاه شوم. اما باید بین ورزش حرفه ای و ادامه تحصیل یکی را انتخاب می کردم. نمی شد دو کار بزرگ را با هم انجام داد و در هر دو موفق بود.

به نظر می رسد در دنیای حرفه ای پرورش اندام خیلی ها تحصیلات عالیه دارند.
دقیقا. دلیلش روشن است. در دنیای حرفه ای بی سوادها جایی ندارند. این آدم های باهوش هستند که می توانند در شرایط سخت به تجزیه و تحلیل مسائل بپردازند. یک حرفه ای ذهنی تحلیلگر دارد و این وجه تمایزش از ورزشکاران آماتور است.

تصور مردم از یک حرفه ای در شرایط تو چیست؟
مردم تصور می کنند حرفه ای که شدی پول پارو می کنی؛ در حالی که با حرفه ای شدن بام بلندتری خواهی داشت و برفت بیشتر خواهد شد. ابن درست که با حرفه ای شدن باید سقف آرزوهایت را بلند تر بگیری؛ اما در کنار آن باید برنامه های گسترده تری داشته باشی. مثالی بزنم. جی کاتلر قهرمان سرشناس مستر المپیا 9-10 مشاور دارد تا کارهایش را پی گیری کنند.

خود تو چطور؟ کارهایت را تنها انجام می دهی؟
تنها؟ حداقل 10-12 نفر درگیر کارهای من هستند. از مشاورانم در امور تبلیغاتی گرفته تا مدیر برنامه، اسپانسر و حریفان تمرینی. همه و همه یک تیم هستند که کمکم می کنند. وقتی به بالاترین سطح مسابقات می رسی، باید  فکر و ذکرت  فقط  تمرین باشد. در نتیجه نیاز داری تا اطرافت تنها کسانی را ببینی که به تو انرژی مثبت منتقل می کنند.

راستی! چرا بدنسازان هنگام رژیم های سخت عصبی می شوند و پرخاشگر؟
این مشکل به بحث های متابولیک ربط پیدا می کند. یک بدنساز آماتور نمی تواند ورود و خروج الکترولیت ها به بدنش را کنترل کند. همین عاملی می شود برای بر هم ریختن سیستم عصبی اش؛ اما در دنیای حرفه ای این مسائل حل شده و ورزشکار با اشراف داشتن به نکات مهم خیلی راحت از بروز مشکلاتی از این دست، جلوگیری می کند.

قهرمان پرورش اندام جهان به طور معمول برنامه اش در طول روز چیست ؟
ساعت پنج و نیم صبح برای نماز از خواب بلند می شوم. همان موقع در برنامه ام استفاده از مکمل پروتینی گنجانده شده است. سپس می خوابم تا ساعت نه و نیم که دومین وقت استفاده از مکملم فرا می رسد. وعده اول مصرف مواد غذایی ام هم ساعت ده صبح است. تقریبا هر دو ساعت و نیم یک بار وعده های غذایی ام فرا می رسد.

برنامه تمرینی ات چطور است؟
ساعت 12 تا 1 وقت اول تمریناتم را پشت سر می گذارم. بعد برای ارائه مشاوره تا ساعت 6 در دفتر کارم هستم. مجددا ساعت 7 برای تمرین به باشگاه بر می گردم.

وعده های غذایی پر تعدادت شامل چه ترکیباتی است؟
50 درصد پروتئین، 40 درصد کربوهیدرات و 10 درصد سبزیجات.

حتما در این بین همسرت نقش مهمی ایفا می کند؟
قطعا همینطور است. ایشان مثل یک مدیر برنامه در داخل خانه کمکم می کند.

شرایط زندگی خصوصی بیت ا... عباسپور با توجه به شرایط ویژه اش چگونه است ؟
12 سال است ازدواج کرده ام و یک دختر دارم. اعتراف می کنم دوست دارم پنج فرزند داشته باشم. شک نداشته باشید که همیشه پشت سر هر مرد موفق یک همسر پرتلاش وجود دارد و من این شانس را داشته ام.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 145
  • در انتظار بررسی: 4
  • غیر قابل انتشار: 22
  • آرش ۰۱:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۳
    2 0
    ماشاالله چه عضلاتی موفق باشی ایرانی سربلند...
  • ۰۱:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۳
    3 1
    آفرین خوشم اومد نماز و مسلمونی رو با افتخار گفتی نه مثل بازیکنا و بازیگرای روزه خوار بی دین امروز
  • ۰۲:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۳
    1 0
    موفق باشی ایرانی
  • امیرسجاد ۰۲:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۳
    2 0
    دمش گرم خدا قوت
  • ۰۲:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۳
    0 3
    بدنسازی چرت ترین ورزش دنیاست ودر اون از تعالی روح و روان هیچ خبری نیست !!!
  • ۰۲:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۳
    2 0
    تروخدا مسابقشو پخش کنید.من و امسال من چه گناهی کردیم که نباید مسابقه پهلوان دوست داشتنی و ورزش مورد علاقمونو ببینیم؟ایییییی خدااااااااا
  • عباس ۰۶:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۳
    0 1
    به نظرم خیلی درست نیس که عکسی از پرورش اندامی ها با این وضع منتشر میکنن
  • رضا ۰۶:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۳
    1 0
    دست خدا به همرات پهلوون... مقامم نياري دوستت طاريم
  • علی ۰۷:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۳
    1 1
    آخه اینم شد ورزش؟! برای آقای بیت الله، احترام قائلیم ولی این ورزش پوچه و بی مفهوم. هدف از ورزش سلامتیه در حالی که این آقا با مصرف انواع مکمل ها سلامتی خودشو به خطر می اندازه
  • ۰۷:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۳
    1 0
    زیباترین بخش این مصاحبه با این قهرمان عزیز: "ساعت پنج و نیم صبح برای نماز از خواب بلند می شوم...."
  • احمد ۰۸:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۳
    1 0
    ایول
  • توحيد ۰۸:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۳
    1 0
    خسته نباشي قهرمان ...
  • قول سدید ۰۹:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۳
    0 2
    اين گونه فعالیت ها قطعا هیچ تناسبی با اسلام ندارد چون اسلام ورزش را برای فایده های فردی و اجتماعی اش می خواهد نه برای بدن نمایی و انگشت نما شدن بعلاوه این فعالیت ها از مصادیق اضرار به نفس هم هست خواهشا این امور ضدارزشی را ترویج نکنید نیروهای مومن به خبرگزاری شما اعتماد می کنند
  • ۰۹:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۳
    1 0
    نیازی به تهمت نیست وقتی بدنسازانی که اسم برده شد رو با هم مقایسه کنید کاملا مشخصه کی برندست و چرا مقام نمیاره مخصوصا اگر از نزدیک توی مسابقات بوده باشید
  • رضا ۰۹:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۳
    1 0
    بقول ما لرها نوم خدا امیرالمومنین سرکول راستت
  • یاسر ۰۹:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۳
    1 0
    کاش عکس های حرفه ای بیشتری از ایشون میگذاشتید.
  • مثبت 14 ۰۹:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۳
    1 0
    متاسفم برای کشورم و رسانه های آن از جمله صدا و سیما و مطبوعات و حتی سایت ها ورزشکاری تا این حد بزرگ کوچک مانده است و کسی او را حمایت نمی کند و کسی او را نمی شناسد
  • ۰۹:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۳
    1 0
    موفق باشی مرد
  • ۰۹:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۳
    0 1
    ووي '~' اينا بدون قرص اينجوري ميشن يني ؟!
  • اسماعیل ۰۹:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۳
    2 0
    ایشالا موفق باشی پهلوان
  • ۱۰:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۳
    1 0
    ساعت پنج و نیم صبح برای نماز از خواب بلند می شوم علی یارت....
  • مهدی ۱۰:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۳
    0 1
    مطمئنین وزن این ورزشکار رو درست درج کردین ؟ آخه 121 پوند میشه 50.80234544 کیلوگرم ! فقط عضله های این فرد 100 کیلو میشه
  • چشم دریده ۱۰:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۳
    2 0
    ماشالله بیت الله
  • مصطفوی ۱۰:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۳
    1 1
    ماشالا بیت الله
  • ۱۱:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۳
    1 1
    واقعا حیفه که تیتر ورزشی ما چهارتا فوتبالیست ژیگول و بی سواد باشه اونوقت شخصی رو که رونی کولمن اسطوره پرورش اندام ازش شناخت کامل داره رو کسی تو ایران نشناسه ایشون یک ورزشکار حرفه ای و متدین هستند خواهش میکنم بیشتر از ایشون مطلب بذارید آقای عباس پور برات دعا میکنم به حضرت عباس (ع) متوسل شو ایشون حقتو از حلقومشون بیرون میکشه
  • ۱۱:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۳
    1 0
    زور غیر آمریکایی‌ها، پایین سکو به ورزشکاران‌شان نمی‌رسد. این را من نمی‌گویم؛ بلکه جی کاتلر و رونی کولمن، دو قهرمان برجسته تاریخ مستر المپیا تأیید می‌کنند که چند مرتبه حق "بیتو" خورده شده. بیتو؟ این لقبی است که آمریکایی ها به من داده‌اند. میدونید رونی کولمن کیه؟! اونوقت عکس فوتبالیستای بی تربیت و بی اخلاق شده تیتر اخبار ورزشی ما
  • رضا ۱۱:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۳
    0 1
    اقای بیت اله عباسپور ، وقتی دکتر فیروز نادری به عنوان رییس پروژه مریخ نورد ناسا چهره تاثیر گذار علمی امریکای شمالی شناخته می شود( و اضافه کنید ده ها محقق و هنر مند برتر ایرانی در آمریکا ) این حرف شما که " آمریکا نمی گذارد " به نظر توجیهی است برای شکست احتمالی شما ! امید است که موفق باشید.
  • ۱۱:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۳
    0 1
    موفق باشی ، همه جای دنیا اول بودن برای خودشون میخوان ربطی هم به مسلمان بودنت نداره رفیق
  • ۱۱:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۳
    1 0
    هرکول ایرانی
  • اتحادیه ۱۱:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۳
    0 0
    ماشالله هم ورزشکار هم باسواد هم مبارز.خدا به همرات پهلوان
  • ۱۱:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۳
    0 0
    بسم الله الرحمن الرحیم این ورزش به هیچ وجه جنبه افتخار ندارد
  • مجتبی ۱۱:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۳
    0 0
    مهمترین رقبا قیل هیس گای گرین و جی کاتلره که اینا تو سطر جدول هستن
  • ۱۱:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۳
    0 0
    اخه این بدن به چه کارش میاد؟؟؟؟؟
  • ۱۲:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۳
    1 0
    آفرین مشرق
  • اسپارتاکوس ۱۲:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۳
    0 0
    موفق باشی هرکول ایران
  • ۱۲:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۳
    0 0
    چطور است که اگر زنی حجاب نداشته باشد پوشش او محرک و وسوسه کننده به گناه خواهد بود، اما نشان دادن عکس های این آقا و تعریف از شوی خودنمایی المپیا مشکلی ندارد؟
  • ۱۲:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۳
    0 0
    شومپت کته کله
  • ناشناس ۱۲:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۳
    0 0
    در صورتی که امکانات ومدیریت خود در اختیار ورزشکاران ایرانی باشدآمریکایی ها در مقابل اونها عددی نیستند
  • اتحادیه ۱۲:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۳
    0 0
    اونجایی که قراره از دانش مسلمین بهره برداری کنن در جهت نفوظ و تقویط بنیه علمی خودشون شک نکن فرش قرمز پهن میکنن.اونجایی که قراره هیمنه پهلوان پنبه هاشون شکسته بشه مسلمون ها رو میزنن.ورزش تکواندو کاراته کونگ فو بوکس حرفه ای اتوموبیل رانی و...........غیره نمونه هایی از استیلای مافیای قدرت در ورزشه که ایرانی ها با از خود گذشتگی و خیلی مشکلات دیگه توش مقام میارن.تحلیلت خیلی بد بود.کسی رو که حتی بار اول بود که اسمش رو شاید شنیدیم باید تشویق کرد که در چنین گروهی میجنگه
  • ۱۲:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۳
    0 0
    بسم الله الرحمن الرحیم دارد چون در صورت پیروزی پرچم ایران عزیز و ویک ورزشکار مسلمان صاحب امتیاز میشود و نام ایران در قلب امریکا شنیده خواهد شد..لطفا از خودت فتوا نده
  • ۱۲:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۳
    0 0
    موفق باشي
  • اكبر ۱۲:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۳
    0 0
    بسم الله الرحمن الرحيم ورزشى كه در آن ٢٢ نفر دنبال يه چيز گرد ميدوند خيلى جنبه داره ؟
  • ۱۲:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۳
    0 0
    اخه... وقتی داره میگه به خاطر قدرت اسپانسرها ست که اینطور میشه ، این چه مقایسه مزخرفی بود که کردی؟
  • ۱۲:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۳
    0 0
    فعلا که با همین بدن نام ایرانو تو این قسمت هم بالا برده.
  • ۱۲:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۳
    0 0
    انشا الله موفق باشی
  • ۱۲:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۳
    0 0
    فکر کن با این بنده خدا دعوات شه
  • اتحادیه ۱۲:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۳
    0 0
    مشرق جان به حرف این عمو گوش نده از اسلام چیز زیادی یاد نگرفته.اقا حرف از فرهنگ اسلامی میزنه اما نخونده منش اسلامی این قهرمان رو.که با نماز روزش رو شروع میکنه.مصداق اضرار به نفس رو بلده اما از مصداق دلیری و شجاعت و مسلمانی حرف نمیزنه.خودش رو نیروی ارزشی میدونه اما با چشم بسته طرف رو ضد ارزش ی میدونه.کی به اینا اجازه داده شاخصه ارزشی بودن رو از خودشون تایید کنن.؟؟
  • ۱۲:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۳
    0 0
    این اقا حرفه ایه تو مصاحبه هم گفته که یه تیم کامل دارن که صد در صد تیم پزشکی و مشاور تغضیه و سلامت هم داره.
  • اتحادیه ۱۲:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۳
    0 0
    نظرت برا خودت محترم
  • اتحادیه ۱۲:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۳
    1 0
    ایا درفوتبال با شوت زدن به تعالی روح میرسی؟به پول میرسی؟ حاشیه نداری؟داری؟ارمانی فکر میکنی؟
  • ۱۴:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۳
    0 0
    ماشاالله
  • ۱۴:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۳
    0 0
    بدترین هیکل پرورش اندام که دیده شده. بنده خدا قد نداره فقط پهنا برداشته.
  • ۱۴:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۳
    0 0
    ورزش تن پروری ؟!
  • محمد ۱۴:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۳
    0 0
    اميدوارم قهرمان بشه..البته گفت آرنولد اگر الان بود قهرمان نميشد..خب چون اون موقع بدن ها طبيعي تر بود .نه مثل الان 90 درصد مصنوعي .. اون زمان اون هيكلا ادم ميديد كيف ميكرد
  • محمد ۱۴:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۳
    0 0
    بخوايم يه مقايسه كنيم خدايي هنوز تو عضلات سينه و بازو ( مخصوصا جلو بازو) رو دست آرنولد كسي نيومده
  • ۱۵:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۳
    0 0
    خوب حالا که اینجور شد فوتبال و بدنسازی چرت ترین ورزشهای دنیا هستند که در اونها از تعالی روح و روان هیچ خبری نیست !!!!
  • ۱۵:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۳
    0 0
    با ناشناس 11.48 کاملا موافقم وباناشناس بعدی و اکبر کاملا مخالف !!!
  • ابی ۱۵:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۳
    0 0
    اونا هر کاری کنند به نام آمریکا تمام می شه هر چند که با عث سر افرازی ما ایرانیان هستند و قلبا برایشون آرزوی موفقیت دارم اما آقای عباسپور برای کشورش میجنگه و اگه پیروز بشه نام ایران رو بالا برده خدا وند این ورزشکار با اخلاق , معتقد و حرفه ای را و موفق گرداند انشاالله
  • ابی ۱۵:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۳
    0 0
    برات دعا میکنیم پهلوان با ا خلاق
  • ۱۵:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۳
    0 0
    دکتر فیروز نادری داره توی آمریکا و با تابعیت آمریکایی برای ناسا کار میکنه! فرق داره با کسی که از ایران میره برای شرکت در مسابقات!
  • ۱۵:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۳
    0 0
    ملاک افتخار یک ورزش چیه؟
  • arash ۱۶:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۳
    0 0
    دمش گرم افتخار ایرانی پسر..این کسای هم که میگن مکمل نظر منظقی بدن ..پروتئین و کربو نیازهای ورزشکاران نیس نیاز هر انسان عادی هس همشهری منم که هس بچه کرد
  • ۱۶:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۳
    0 0
    از کجا فهمیدی بازیکنا و بازیگرا بی دین و روزه خوارند؟!
  • ۱۶:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۳
    0 0
    نقطه ضعف بیت الله عضلات پشت و قد کوتاهش هست و گرنه میتونست تو سنگین وزنها حرف اول رو بزنه.
  • ۱۷:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۳
    0 0
    تو سریالا هم یه دیالوگی اینطوری نداریم فقط پیرزنا نماز میخونن : ساعت 5/5 برای نماز بیدار میشم
  • ۱۷:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۳
    0 0
    دوستان میدونید در ابتدا بدنسازی برای چه افرادی یود؟؟؟؟؟؟؟؟ کمی تحقیق کنید تا دیگر سمت بدن سازی به این شکل نروید
  • کوروش مسلمان ۱۸:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۳
    0 0
    اینم بره اونجا بشه سیتیزن اره رتبه اول تو کل تاریخم بهش میدن . اوفتاد ایرانی که تو ایران باشه نباید بشه .
  • علیرضا ۱۸:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۳
    0 0
    آخه اونجا دیگه حرفی از اسپانسرها و لابی ها نیست
  • امید ج ۱۸:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۳
    0 0
    من خودم 4 ساله بدنسازی کار میکنم و بسیار سر به زیر تر شدم نسبت به قبل.
  • امید ج ۱۸:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۳
    0 0
    آرنولد اسطوره بدنسازی دنیاست و الان بالای 70 سال سن داره و هنوزم داره فیلم اکشن بازی میکنه. اگه مکمل اصل بخوری که گرونه هیچیت نمیشه که هیچ مفیدم هست
  • hh ۱۸:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۳
    0 0
    رستم نه هرکول
  • ضد تعصب ۱۹:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۳
    0 0
    نمی دانستیم داعشی ها هم با دقت این مطلب را می خوانند !
  • مثبت 14 ۱۹:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۳
    0 0
    چقدر تو مغزی آی کیو
  • mm2 ۱۹:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۳
    0 0
    من هم از بدنسازی و آدمهایی که عضله بزرگ کردند خوشم نمی آید. ولی همین کار هم پشتکار ، تلاش و برنامه ریزی منسجم و عظیمی می خواهد که از توان خیلی از ما خارج است و باید به ایشان به دیده احترام نگاه کرد
  • محمدرضا ۲۱:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۳
    0 0
    میشه شما نظر ندی قشنگ؟؟؟؟؟؟
  • محمدرضا ۲۱:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۳
    0 0
    مثل داعشی ها نظر میدی؟؟؟؟؟؟؟؟
  • ۲۲:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۳
    0 0
    212
  • سعید ۲۲:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۳
    0 0
    اینکه نماز میخونه خیلی قابل تحسینه اما ورزشش اصلا خوب نیست وقت در حد اینکه آدم شکم نداشته باشه کافیه بقیش بدن نمایی و الکیه
  • ۲۲:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۳
    0 0
    ای خاک بر سرشون ای خاک
  • ۲۲:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۳
    0 0
    حداقل این آقا بیت المالو نخورده با پول خودش داره برا کشور افتخار آفرینی میکنه
  • احمد ۲۳:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۳
    0 0
    خداییش به عنوان یک ایرانی افتخار میکنم که هموطن بیتو هستم
  • ۰۰:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۴
    0 0
    معلومه خوشت نمیاد چون حسودیت میشه.
  • پری ۰۱:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۴
    0 0
    اینکه کسی اینهمه وقت و هزینه صرف کنه تا هیکلش از شکل یک انسان در بیاد واقعا افتخار داره؟
  • ۰۲:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۴
    0 0
    آرنولد از هرمون اسب استفاده میکرد
  • رضا ۰۴:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۴
    0 0
    شما یه نیگاه تو ایینه بکن بفهمی کی شکله انسان نیست...بیتو بهت تبریک میگم..قهرمان بشی یا نشی باعث افتخاری...دست خدا به همرات...وقتی وزنه رو زدی تو اوجه فشار وزنه به چهره شاده دخترت فک کن بگو یا ابوالفضل
  • علی دادا ۰۵:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۴
    0 0
    راست میگه دیگه چون نظراتش همسو با مشرق بوده عکسش منتشر شده اگر خدایی نکرده مخالف مشرق بود تا حالا 100 مطلب علیه اون می نوشتن با عکس های شطرنجی این سیاست مشرقه: یا با ما باش یا نباش! درست مثل تایید نظرات
  • علی دادا ۰۵:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۴
    0 0
    خداییش بدن تو بهتره یا فیل هیث؟ چرا الکی جو سازی می کنی که دست های پشت پرده نمی گذارن من اول بشم!
  • ۰۵:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۴
    0 0
    از روح الله داداشی قوی تره؟
  • یوسف ۰۸:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۴
    0 0
    لا اله الا الله ، نکنه مال قوم لوط بوده که اینجوری میگی . آخه این مسلمون چه ربطی به هر چیزی داره که تو ذهنه تو هست.
  • محمد ۱۰:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۴
    0 0
    آفرین به این مرد که اعتقاد به دین وزندگی دارد موفق باشد
  • مجید ۱۱:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۴
    0 0
    سطر جدول کجاست ؟؟؟؟؟
  • ۱۲:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۴
    0 0
    حتما فوتبال ورزش خوبيه؟
  • ۱۵:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۴
    0 0
    امریکا بنده پوله پول هم تو تبلیغات شما هیکلت اگه به درد تبلیغ بخوره پولساز باشه صدتا مدال الکی هم بهت میدن البته به نظر من هیکل شما به درد تبلیغ نمیخوره و خیلی زشته
  • ۱۵:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۴
    0 0
    دشمن اصلی ما و تمام مستضعفان جهان آمریکاست./ والسلام
  • ۱۷:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۴
    0 0
    تمام رانت خواريها وپارتي بازي ها وورشوه خواريهاي کشور هم تقصير اوناست
  • یاسر ۲۲:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۴
    0 0
    اشتب گفتی حاجی درستش سطل جدوله! 0_0
  • یاسر ۲۲:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۴
    0 0
    الان با دیدن رگ های 2 اینچیش تحریک شدی؟ میبایست از ترس تضعیف میشدی نه تحریک
  • یاسر ۲۲:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۴
    0 0
    بورسیه ها هم تقصیر اوناس
  • ۰۱:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۵
    0 0
    آفرین به بصیرت بینندگان این سایت که به نظرات پوچ واکنش نشون میدن واقعا نمیدونم بعضیا خودشونو در چه جایگاهی میدونن که میخوان قوانین اسلامی رو با فکر بیمار خودشون تحریف کنن دوستان راست گفتند درست مانند داعش ...
  • ۰۱:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۵
    0 0
    کار مشرق جای تقدیر داره با این که خیلی جاها با جهت گیری های این سایت مخالفم ولی چنین رفتارهای حرفه ای و دور از حساسیت بی مورد باعث میشه که هر روز به این سایت سر بزنم و اخبارو بخورنم
  • ۱۰:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۵
    0 0
    اشاالله پهلوون موفق باشی دست حق یارت
  • ۰۲:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۴
    0 0
    لطفا کسانی که از بدنسازی چیزی نمی دونند نظر ندند بدنسازی هم ورزش روح و هم ورزش جسم .جوجه هایی که کلا پنج کیلو وزن دارن مطمئنا نمی دونند مکمل ها غذا به حساب می آیند. راستی اندام واقعی انسان همان عضلات قوی و بدون چربی چون بدنسازان است ولی با صنعتی شدن بدن ها روز به روز از حالت واقعی خودش خارج شده در ضمن یه نگاه به آنا تومی بدن بندازید به این حقیقت پی می برید .
  • ۱۵:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۶
    0 0
    آب رو بریز اونجایی که میسوزه
  • rez ۱۶:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۷
    0 0
    بیت الله از نظر ما ایرانیها قهرمانه خیلی دوست داریم پهلوون
  • میثم غلامی ۱۹:۵۷ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۹
    0 0
    بسم الله الرحمن الرحیم لطفا چرند نگو داری از حسودی میمیری... تمام ایرانی های دنیا بهت افتخار میکنن بیت الله اسمتو که میشنوم احساس غرور میکنم...
  • کیان ۲۰:۰۳ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۹
    0 0
    قویتر بودن به روح بلند انسانهاست نه به زور بازو دوست عزیز. هم روح الله هم بیت الله باعث افتخار ایران و ایرانی خواهند بود تا ابد
  • پروانه ۲۰:۰۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۹
    0 0
    تو از انسان و انسانیت چی میفهمی لابد فوتبالیستای بی تربیتمون انسانن؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • علی ۰۱:۲۲ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۷
    0 0
    افرین به این مرد خدا بخدا اگر پولدار بودم اسپانسرت میشدم و نوکریتو میکردم
  • iman ۱۲:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۲
    0 0
    خدا پشتوپناهت شیر ایرانی. اینا خوکان وروباهانن ک از شیرانی امسال تو در هراسن.زنده باد بیتو شیر ایرانی
  • ۰۰:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۴
    0 0
    کاملا موافقم
  • ۲۰:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۲
    0 0
    قابل توجه مسیولین کشور
  • حسین بروجردی ۱۶:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۹
    0 0
    باید اون کسیو که میگه پرورش اندام ورزش بیخودیه و با اسلام مغایرت داره رو گرفت و چنان زدش که حالش جا بیاد..آخه آشغال اسلام کجا گفته بده که مردا اندام زیبایی داشته باشن بلکه موافقم هستش..بعدش کجا گفته قدرت بدنی بالا بده..بلکه موافقم بوده..اون مسئولی هم که به پرورش اندام بها نمیده رو هم باید دار زد چون بدنسازی یه ورزش مادره..خاک تو سرمون با این طرز فکرا عقب موندمون خاااااااااک
  • ۰۱:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۴
    0 0
    خدا رحمتت کنه بیتو. خدا حافظ بیتو. دوست داریم بیتو. خیلیییی دلم گرفته بیتوووو.
  • محمد ۰۱:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۴
    0 0
    عزیزمان قهرمان جهان بیت الله عباس پور در گذشت روحش شاد و یادش گرامی باد
  • مهدی مرادیفر ۰۴:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۴
    0 0
    اخرین خبر .خدایش بیامرزد دنیا را با دختر زیبایش تنها گذاشت روحش شاد
  • Nima ۰۷:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۴
    0 0
    خدا رحمتش کنه،برای بازماندگان تسلی خاطر از خداوند خواهانیم
  • ایل احساس ۰۸:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۴
    0 0
    دنیا بدرود قهرمان ، امروز بسیار غمگینم
  • دكتر ع ۰۸:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۴
    0 0
    براي بيت ا.. عباسپور: روانت شاد، اما من نام اين ورزش را زشتي اندام گذاشته ام، كج سليقگان مي گويند زيبايي اندام امروز: نام ديگري هم به آن اضافه مي كنم: ورزش مرگ! با تاسف داروهايي كه دراين رشته مصرف مي شود با روح انساني ورزش، و سلامتي ورزشكار سازگاري ندارد اين نا ورزش را تعطيل كنيد!
  • ۰۸:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۴
    0 0
    مورد دارها را میگوید.
  • ۱۰:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۴
    0 0
    دوست عزیز ایشان بر اثر یک بیماری نادر که ربطی هم به ورزش و نوع تغزیه نداره به رحمت خدا رفتند
  • فقط خدا ۱۰:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۴
    0 0
    مودب باشید.
  • ۱۱:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۴
    0 0
    مهمترین رکن یک ورزش اخلاقه بعد قهرمانی این ورزش به خودی خود به سمت بی اخلاقی میره . این یک حقیقت هست . پس اسم این کارها ورزش نیست . اما اقای بیت الله اخلاقی بودن و روحیه ی ورزشی داشتند . بدنسازی معمولا مکمل هست . مثلا بدنسازی پینگ پنگی یا فوتیالی یا ... بدنسازی برای دیده شدن کراهت شدیدی داره . ایشون مومن و اخلاق مدار بودند و براشون آرزوی ارامش دارم و از خدا هم بخشش گناهان و توفیق و رحمت خواستارم . اما خواهشمندم گنده سازی اندام رو خیلی ترویج ندید سابقش خیلی خرابه و اهدافشم درست نیست .
  • ۱۱:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۴
    0 0
    هدف ورزش قوی شدنه یا نمایش و شو ؟
  • ۱۲:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۴
    0 0
    شهوت زنها با مرد ها فرق داره زن ها با اعتماد و قدرت تحریک میشند نه با ظرافت
  • ۱۲:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۴
    0 0
    چرا تا میگیم این ورزش برای خودنمایی خوب نیست همه میگن لابد فوتبال خوبه ؟!!! خوب عزیز من این کار بد فوتبال هم بدتر ! مثلا بد بودن فوتبال یعنی خوب بودن این ؟؟؟ والیبال نیست ؟ شنا نیست ؟ تیراندازی نیست ؟ اسب سواری و ماشین رونی نیست ؟ اونها کاربردی نیستند ؟ ورزشهای تیمی هدفش همکاری و فداکاری برای بقیه هست . مثل والیبال این ورزش صرفا برای نمایش هست و خوب انگشت نما شدن بخاطر مسائل جسمی و جنسی در اسلام بشدت حرامه و چیزی نمیتونه باعث حلال شدنش بشه . میگید چون باعث اقتدار و برافراشته شدن پرچم و نام و ... میشه پس حلاله !!! این چه استدلالیه !؟! من برای آقای عباسپور فاتحه هم خوندم ، اما جدا از سبک زندگی ایشون ، همه برای کارهای دینی و ... نمیرند سراغ این ورزش ! 99% درصد پسرا برای مسائل حاشیه ای که همه میدونیم دارند میرن سمت این کار
  • ۱۲:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۴
    0 0
    خدا رحمتش کنه واقعا جز افتخارات ایران بود
  • حسن ۱۴:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۴
    0 0
    خدا رحمتش کنه...الان فهمیدم به رحمت خدا رفته..خیلی ناراحت شدم...خدا به دخترش صبر بده...
  • محسن ۱۴:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۴
    0 0
    از مشرق انتظار نداشتیم چنین تصاویری رو به نمایش بگذارد!
  • ۱۵:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۴
    0 0
    حتما تو کامنت گذاری بی ادبانه تعالی روح هست خدا بیت الله رو رحمت کنه
  • دکتر بعد از این ۱۵:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۴
    1 0
    خدا رحمتش کند اما فکر کنم ورزش سنگین پرورش اندام و احتمالاٌ داروهای مکمل کار دست این مرحوم داده باشد.
  • عباس ۱۶:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۴
    0 0
    عبرتهایی که من از مرگ این عزیز گرفتم : 1- ورزش همونطور که میتونه عمر رو زیاد کنه همونطور هم میتونه عمر رو کوتاه کنه!!. 2- افراط در هر چیزی عاقبت بدی داره حتی ورزش!! 3- ورزش باید وسیله باشه نه هدف. 4- این همه عضله آخرش کجا رفتن؟ زیر خاک!!!
  • ۱۷:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۴
    0 0
    خدا بیامرزه، این رشته ورزشی عاقبت خوبی نداره، هم بخاطر مصرف مکمل ها و هم بخاطر التهاب رگها و به هم ریختن جریان خون به مرور زمان در این ورزش نمیشه که عاقبت خوبی داشت.
  • ۱۸:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۴
    0 0
    شاید بعضیا نمیدونند شما ببخشید!
  • نوید ۲۳:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۴
    0 0
    ایشون بر اثر نقص کلیه فوت شدند و مشکلات حاد عروقی در ایشون بوجود اومد که دلایل مصرف هورمون های استروئیدی مثل ناندرولون - تستوسترون - ماسترون - بولدنون - و دکا و . . . . هستش. دوستان مواظب باشید که با این کارا اگر مشکلات فوق ایجاد نشود، حتما نارسایی کبد پیدا میکنید و در صورت مصرف حتما از شستشو کننده های کبد استفاده کنید و بعد از اتمام دوره سطح استروژن را کاهش دهید(با داروهای مربوطه)
  • مهرداد ۲۳:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۴
    0 0
    هیچ وقت به قهرمانان ملی توهین نکنیم
  • سجاد ۰۵:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۵
    0 0
    از کجا معلوم که اون بیماری بخاطر عوارض مکملها و ... نبوده باشه؟ خدا رحمتش کنه.
  • ۰۷:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۵
    0 0
    ببر در جهنم رو شایعه ساز!
  • ۱۰:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۵
    0 0
    احساساتی نشوید . این ورزش افراطیهو نباید الگوی جوانان ما باشه ... البته خدا بیامرزدش!
  • پری ۰۱:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۶
    0 0
    نه انسان انثال مثل شما هستن که ماهی 20 میلیون هزینه لوازم آرایششون میشه جوجه ....
  • میلاد ۰۱:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۶
    0 0
    خدا بزنه کمرت اگه مردی توام پاشو نماز صبح بخون
  • ۱۹:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۶
    0 0
    بهتر بود میگفتی پرورش اندام یکی از مضر ترین نوع از ورزشها برای بدن انسانه.. و این حقیقت رو باید بپذیریم که یک فرد بدنساز با خوردن بیش از حد غذا و فشار اوردن به بدن خودش . به انواع بیماری ها دچار میشه که از مهم ترین اونها مشکلات کلیوی و کبد از جمله اونهاست
  • ۱۲:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۷
    0 0
    تو دیگه فکرت به کجا رفت . . . قربون اون ذهن خلاقت
  • مرتضی ۱۲:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۷
    0 0
    روحش شاد و یادش گرامی
  • ۱۲:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۷
    0 0
    یک عمر جسمش رو پرورش داد آخرش رفت زیر خاک بازم همون نمازها براش می مونه
  • مهدی ۰۵:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۰
    2 0
    سلام خواهش میکنم از مدیر سایت نظر من بخونه و قرار بده یکم طولانی هست ولی ارزش داره من مرحوم بیت الله رو از نزدیک در باشگاه دیدم فوق العاده آدم پهلوان رفتاری بود یعنی دقیقا منش شبیه به خدا بیامرز تختی داشت من هرچی بگم کسی باور نمیکنه ولی اون موقع که حدود 10 سال پیش بود وقتی اون جوری فروتنانه اومد تو باشگاه با یک لباس گشاد و فقط تو باشگاه لباسشو در آورد اون جوری سر به زیر بدور از نگاه های تحقیر کردن کس دیگه برای من بسیار بسیار عجیب و ستودنی بود همون موقع بدنی داشت که من تا دیدم فهمیدم تو مسابقات جهانی اول میشه اتفاقا چند ماه بعد رفت جهانی وهمون سال اول شد بعد از اون من دیگه زیاد ندیدمش ولی چند باری که دیدمش همون بیت الله همیشگی بود میخوام بگم من رفیق صمیمیش نبودم که بخوام این حرف ها رو بزنم من فقط مدتی تو یه باشگاه دیدمش دارم حقایق رو میگم خدا میدونه نمی خوام اصلا دروغ بگم که بزرگش کنم العان که دیگه حتی ورزشکارهای رشته های پهلوانی مثل کشتی اخلاق رو فراموش کردند تو این رشته مدرن این آدم به شدت تک بود شما تصور کنید یه بدنساز عادی چه ادا اصولی درمیاره حالا یک بدنساز در این سطح شبیه به مرحوم تختی رفتار کنه باور کردنیه براتون من خودم زیاد پی گیر بدنسازی نبودم ولی خوبه که یکم در مورد ایشان توضیح بدم که بعضی از مردم یک مقدار حواسشون باشه بی اطلاع نظر ندن طی تاریخ بدنسازی که طولانی هم هست تا العان یک آسیایی نتونسته وارد مسابقات مستر المپیا بشه جوری که در ده های اخیر غربی ها ژنتیک آسایی ها وسطح بدنسازی رو به مسخره میگرفتند اگر آسایی هم بوده همه ساکن آمریکا بودن مثل دیگر بدنسازمون شهریار کمالی به سختی کسی میدونه ایرانی هست با پرچم آمریکا هم شرکت میکنه بعد از این همه سال از آسیا فقط و فقط یک ایرانی(بیت الله عباسپور) با دوبار حضور در مستر المپیا تنها کسی هست که شرکت کرده ایشون سوپر بازو دنیا بوده با اولین حضورش مقامش بالاتر از اولین حضور رونی کلمن شده من مطمعن بودم اگه ایشون عمرش باقی بود به مقام اول دست پیدا میکرد فقط با دومین حضورش به مقام 5 رسید این رشد مقام در تاریخ مسترالمپیا نادر هست ضمن اینکه همه تماشاچیان معتقد بودند دقیقا داوران حق کشی کردند ولی این رو هم در نظر بگیرید تو مسابقات عادی بدنسازی بسیاری از بدنسازان ایرانی با گرفتن پول زیاد میرن زیر سایه پرچم کشورهای عربی ایشون حتی در مستر المپیا با پرچم ایران شرکت کرد میتونست کلی پول بگیره در حد بسیار هنگفت بره زیر سایه کشور دیگه ضمن بی توجه بسیار زیادی که تو این رشته از طرف مسعولین وجود داره اینجا آمریکا نیست که رشته اول کشور باشه اینجا ایرانه که این رشته اولویت هزارم هست ولی با همه این ها این کارو نکرد بسیار مرد معتقد با خدا و بسیار معتقد به اهل بیت بود به هر حال خدای متعال انقدرعمر برای این مرد بزرگ اخلاق خواست روحش شاد من که همیشه به یادشم فقط برای اخلاقش سعی مکینم موقع نماز یادی ازش بکنم در سوابی شریکش بکنم هنوز که هنوز اومدنش تو باشگاه با اون لباس گشاد و سر به زیر رو فراموش نمیکنم چه جوان نابی بود جوری تو خیابون راه میرفت هیچکس نمی فهمید بابا این بیت الله قهرمان جهانه در مورد مستر المپیا وسطحش هم میتونید تحقیق کنید ولی فقط بدونید نفر اولی جهانی بدنسازی رتبش از نفر آخر مستر المپیا پایین تره نفر اول جهانی فقط باید تو چند تا مسابقه دیگه شرکت کنه که فقط جواز حضور بگیره این حرف و حدیث ها هم که پشت سر این بنده خدا میزنن بیشتر از روی حسادت یا جهل این عزیزان هست چون مقام و مرتبه ای که ایشون داشت برای یک ایرانی به نظر من حالاحالا ها تکرار نمیشه یا اصلا پیش نمیاد من برای خودم باور کردنی نبود یه ایرانی بتونه فقط جواز مستر المپیا رو بگیره چه برسه به شرکت و اون هم این جور مقتدرانه که خود نفرات اول امسال قهرمانی مستر المپیا بگن از حضورش میترسن وسخت ترین رقیب هست بیماری ایشون یک بیماری نادر واسکولیت هست که تو 100 سال اخیر هیچ بدنسازی مبتلا نشده من نمیدونم برای چی میاد میگید این هورمن زده این جوری شده این ها خودشون استادن اگه قرار بود با این چیز ها بمیرن رونی کلمن و همون آرنولد صدر همه بودند این ها بچه 18 ساله نیستند که دوسال بعد بشن غول با یک هیکل فقط گنده زشت بعد 3 سال هم بمیرن همین بیت الله در حدود 20 سال تمرینات سخت داشته این بنده خدا مثل همه ما که روزی میمیرم زمان مرگش فرا رسیده دیدگاهتون رو عوض کنید هر کی بود انقدر برای ایران و ایرانی معرفت نمیذاشت که خدا میدونه میتونست بره بهترین زندگی رو در همون آمریکا داشته باشه ولی دلم می خواد برید محل زندگیش در همون شهر ماهدشت ببنید العان یه آدم عادی خودشو میکشه فقط پاش برسه آمریکا حتی میره پشت مردمش و کشورش میزنه واقعیت رو بگم من که بودم اصلا این کارو نمیکردم به عده خیلی بی انصاف هستن خیلی بی انصاف یادت بخیر قهرمان گرچه میدونم تو این کارو برای خدا وچیزی که بهش اعتقاد داشتی کردی نه ..... روحت شاد اگه هم دنیا هم پشتت بگن که بخوان خرابت کنن من یک نفر این جا میدونم تو کی بودی و چی کار کردی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس