کد خبر 340113
تاریخ انتشار: ۸ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۶:۵۳

نشست بین المللی موسوم به "کشورهای دوست یمن" با تمرکز بر موضوع امنیت در این فقیرترین کشور جهان عرب، روز 24 سپتامبر در نیویورک برگزار می شود.

به گزارش مشرق، الاهرام نوشت: توبیاس الوود، وزیر دولت بریتانیا در امور خاورمیانه با اعلام این خبر گفت: "در نشست آتی دوستان یمن در نیویورک، درباره مباحثی از جمله گذار سیاسی، ثبات اقتصادی، امنیت، و اولویت های جامعه جهانی برای اقدام عملی در یمن طی ماههای آتی، رایزنی خواهد شد."

گروه دوستان یمن در ژانویه 2010 به ابتکار بریتانیا و با هدف حمایت بین المللی از یمن و کمک به بازگشت ثبات به این کشور تشکیل شد.

این گروه متشکل از 31 کشور خارجی و منطقه ای، از جمله بریتانیا، عربستان سعودی، مصر، قطر، آمریکا، روسیه، کویت و ترکیه است.

همچنین چند سازمان بین المللی از جمله سازمان ملل متحد، اتحادیه عرب، اتحادیه اروپا، شورای همکاری های خلیج فارس، سازمان همکاری های اسلامی و بانک جهانی در این گروه حضور دارند.

شورای امنیت سازمان ملل در پیش نویس قطعنامه ای که توسط بریتانیا تهیه شده، نگرانی عمیق خود را نسبت به شرایط امنیتی در یمن ابراز کرد.

منبع: شفقنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ابوالحسن ۱۷:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۸
    0 0
    عجب دوستانی!!!
  • سید ۱۷:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۸
    0 0
    بازم پدر سوخته بازی این کثافتها شروع شد. به شما میگیم خودتونو آماده کنید چون به فضل خدا زوده که نشست دوستان اسرائیل رو برگزار کنین... انقلاب مردم شریف یمن خاموش شدنی نیست، اگر چه کفار و منافقان نخواهند...

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس