کد خبر 340108
تاریخ انتشار: ۸ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۶:۲۶

اعتراضات شیعیان یمن علیه دولت با پیوستن شماری از قبایل یمنی به تحصن گروه الحوثی در صنعا وارد مرحله جدیدی شده است.

به گزارش مشرق، قبایل یمنی از گروه الحوثی با عنوان جنبش انصار الله در مبارزه با فساد و رسیدگی به وضعیت معیشتی مردم این کشورحمایت می کند.

اخیرا" هشت نماینده مجلس یمن از حزب عبدربه منصور رئیس جمهور یمن با حضور در میان تظاهرکنندگان حمایت خود را از خواسته های آنان اعلام کردند.

هزاران نفر از مردم یمن دیروز پس از نماز جمعه در اعتراض به سیاست های کنونی دولت در شهرهای صنعا و صعده به خیابان ها ریختند و بر لزوم برکناری دولت تاکید کردند.

جنبش انصارالله به رهبری سید عبدالملک الحوثی با اعلام سومین مرحله از اعتراضات مردمی، خواستار تجمع معترضان در جاده منتهی به فرودگاه صنعا شد. معترضان تداوم تظاهرات تا تحقق خواسته هایشان را تاکید کردند.

در این تظاهرات معترضان شعارهایی علیه دولت عربستان سر ‌دادند و همچنین تاکید کردند تا زمانی که دولت یمن استعفا ندهد و قیمت سوخت به حالت سابق بازنگردد، دست از تظاهرات برنخواهند داشت.

یمن در طی روزهای اخیر شاهد موج جدیدی از اعتراضات ضد دولتی بوده است که پس از اعتراضات سال 2011 که منتهی به برکناری علی عبدالله صالح رئیس جمهور سابق این کشور شد، بزرگترین اعتراضات خیابانی در این کشور بوده است.

جنبش انصار الله یمن رهبری اعتراضات مسالمت آمیز مردمی را برای تحقق خواسته های مردم از جمله سرنگونی دولت فاسد کنونی، لغو دستور آزاد سازی حامل های فرآوردهای سوختی و عمل به نتایج کنفرانس گفت وگوهای ملی این کشور را برعهده دارد.

سید عبدالملک الحوثی در سخنرانی سه شنبه شب خود به حکومت هشدار داد که اگر خواسته های مردم برآورده نکند، مرحله سوم اعتراضات مردمی را به طور گسترده تر آغاز خواهد کرد.

در همین حال شورای امنیت سازمان ملل متحد در اقدامی یکجانبه و با صدور بیانیه ای، درخواست حوثی ها برای برکناری دولت یمن را محکوم کرد.

شورای امنیت در بیانیه خود تهدید کرد تحریمهایی هدفمند همچون توقیف دارایی ها یا ممنوعیت مسافرتی را علیه افرادی که ثبات یمن را تهدید می کنند اعمال کند.

بیانیه شورای امنیت در حالی صادر شد که صنعا پایتخت یمن همچنان عرصه اعتراضات مردمی ضد حکومت این کشور است.

منبع: پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ابوالحسن ۱۷:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۸
    0 0
    شورای امنیت بره بمیره.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس