کد خبر 340086
تاریخ انتشار: ۸ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۶:۰۹

مردم صعده در چارچوب آغاز موج سوم انقلاب علیه دولت یمن تظاهراتی گسترده بر پا و از اعتصاب کنندگان در صنعاء حمایت کردند.

به گزارش مشرق، هزاران تن از مردم یمن در شهر صعده در شمال این کشور، در چارچوب آغاز مرحله سوم انقلاب خود علیه دولت تظاهرات کردند. شرکت کنندگان در این تظاهرات ضمن حمایت از اعتصاب کنندگان در صنعاء بر پافشاری بر خواسته های خود تا سرنگونی دولت تاکید کردند.

مردم استان صعده در شمال یمن سومین مرحله انقلاب خود را در حمایت از انقلابیون تحصن کرده در صنعاء پایتخت این کشور آغاز کردند. آنها یک کاروان عظیم از خودروها و کامیون های حامل انواع مواد غذایی برای چادرهای اعتصاب کنندگان به راه انداختند. این استان همچنین شاهد برگزاری تظاهراتی گسترده بود که شرکت کنندگان در آن با سردادن شعارهایی خطاب به عبد ربه منصور هادی از وی خواستند خواسته هایشان را عملی کند. آنها همچنین تاکید کردند به اعتراضات مسالمت آمیز خود از راههای قانونی ادامه خواهند داد.

یک مرد میانسال شرکت کننده در این تظاهرات گفت: «ما از همه آزادگان و همه کشورهای جهان می خواهیم از تظاهرات مسالمت آمیز ما، که خواستار آزادی و استقلال یمن و تشکیل دولتی است که از منافع آن محافظت کند، حمایت کنند. دولت ما نباید براثر فشار خارجی تشکیل شود. ما مردم یمن نخستین ملتی هستیم که با استعمار و استعمارگران مبارزه کردیم.»

یک جوان یمنی هم گفت: «ما امروز در حمایت از سومین موج انقلاب به خیابان آمده ایم که خواستار سرنگونی این دولت و عملی کردن نتایج گفتگوهای فراگیر ملی و سرنگونی این گروه ستمگر و دیکتاتورهای مفسد است که کشور را به این روز کشانیده اند.»

گروه مستقل جنبش جوانان برای تغییر، حمایت کامل خود را از همه اقدامات اعتراضی و همراهی خود با انقلابیون خواستار سرنگونی دولت باسندوه و آغاز اجرای نتایج گفتگوهای ملی اعلام کرد.

فواز الحامد سخنگوی گروه مستقل جنبش جوانان برای تغییر با قرائت بیانیه این جنبش گفت: «ما بر ضرورت ادامه این مبارزه و باقی ماندن خود در میادین انقلاب تا تحقق کامل همه این خواسته های مشروع و عادلانه تاکید می کنیم.»
منبع: العالم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ابوالحسن ۱۷:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۸
    0 0
    ان شالله پیروزی نزدیک است.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس