کد خبر 33899
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۳:۱۸

يک عضو هيئت علمي دانشگاه فردوسي مشهد گفت: بايد ديد اهداف طرح وزارت ورزش چيست تا بتوان پيش‌بيني کرد که به نفع ورزشمان هست.

به گزارش مشرق، دکتر علي‌اکبر معرفتي در گفت‌وگو با ايسنا منطقه خراسان، در مورد تصويب طرح وزارت ورزش تصريح کرد: طرح جامع ورزش نيز قابل قبول واقع نشد چون توسط افراد ورزشي نوشته نشده بود، اين طرح نيز اگر اهدافش مشخص و مصوب شود و مهمتر از آن به درستي اجرا شود، مي‌توان به آن اميدوار بود.

وي ادامه داد: اگر بنا باشد ديوان محاسبات مانند وزارتخانه‌هاي ديگر به امور مالي وزارت ورزش نيز رسيدگي کند کار سخت مي‌شود و نمايندگان مي‌توانند هر روز وزير را در مجلس استيضاح کنند زيرا هزينه‌هايي در ورزش وجود دارد که در چارچوب‌ها نمي‌گنجد مگر اينکه ريز مطالب را به مجلس ببرند و نمايندگان مصوب کنند که پاداش‌ها و کمک‌هاي اختصاص يافته به قهرمانان و تيم‌هاي ملي مشخص شود.
استاد دانشگاه فردوسي مشهد به فوايد اين موضوع نيز اشاره و عنوان کرد: اگر مصوبات در همه زمينه‌ها در مجلس تصويب شود و ديوان محاسبات بر آن کنترل داشته باشد از بسياري هزينه‌ها و حيف و ميل‌هايي مانند پول‌هايي که به سرمربي قبلي تيم ملي فوتبال دادند، جلوگيري مي‌شود.

دکتر معرفتي، اصل 144 قانون اساسي را در اين موضوع بسيار مهم دانست و اظهار کرد: اگر ميادين ورزشي به طور مثال مجموعه آزادي و زمين‌ها را به بخش خصوصي واگذار کنند، از آن پس اگر جوانان و يا سازمان بخواهد از اين امکانات استفاده کنند بايد پول بدهند و وضع عجيب و غريبي به وجود مي‌آيد و هر کس پولدارتر است مي‌تواند ورزش کند.

وي افزود: چاره اين موضوع نيز اين است که مقام معظم رهبري تربيت‌بدني را از اصل 144 استثناء کنند و امکانات ورزشي در اختيار شهرداري يا خود سازمان باشد و از واگذاري مستثني شود، زيرا متعلق به همه ملت است و قابل فروش نيست.

عضو هيئت علمي دانشگاه فردوسي مشهد در پاسخ به اين سوال که آيا وزير اين وزارتخانه بايد ورزشي باشد يا نه؟ اظهار داشت: با آمدن غيرورزشي‌ها به دليل نداشتن شناخت کافي، بازيچه اهالي ورزش مي‌شوند و به نظر من وزير ورزش حتما باشد شناخت ورزشي داشته باشد و هر چه درجه قهرماني بالاتري داشته باشد براي ورزش ما سودمندتر است.

معرفتي خاطرنشان کرد: افراد سياسي ورزشي خوبي در کشور وجود دارند که مناسب اين سمت هستند، ما تا به حال نگشته‌ايم و اولين موردي را که به نظرمان خوب رسيده، انتخاب کرده‌ايم. اين وزير بايد با نظر مديران و روساي فدراسيون‌هاي ورزشي، دانشگاه‌ها و آموزش و پرورش انتخاب شود.

وي تاکيد کرد: غيرورزشي‌ها اصولا مي‌خواهند با پول همه چيز را درست کنند ولي افراد باتجربه در ورزش با پول کمتر و بهره‌وري بيشتر کار را پيش مي‌برند.

اين استاد دانشگاه خاطرنشان کرد: ايجاد وزارت ورزش اگر درست برنامه‌ريزي شود باعث بهبود اوضاع ورزش مي‌شود، در غير اين‌صورت نمي‌تواند کمکي به ورزش کشور کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس