کد خبر 338738
تاریخ انتشار: ۳ شهریور ۱۳۹۳ - ۲۰:۳۹

وکیل مدافع مهدی هاشمی گفت: مثل اینکه در دادگاه موکلم شنود گذاشتند زیرا برخی مطالب به بیرون از دادگاه درز پیدا کرده است.

به گزارش مشرق، محمود علیزاده طباطبایی پیش از ورود به پنجمین جلسه دادگاه مهدی هاشمی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: برخی مطالبی که در داخل دادگاه مطرح شده به بیرون از دادگاه درز پیدا کرده است. مثل این که برخی در دادگاه شنود گذاشته اند که ما در جلسه امروز به این موضوع اعتراض خواهیم کرد.

وی در پاسخ به پرسش مهر درباره روند دادگاه گفت: امروز ادامه دفاعیات مهدی هاشمی و وکلا است و به دلیل غیرعلنی بودن دادگاه نمی توانم بیش از این توضیح دهم.

علیزاده طباطبایی در پاسخ به این پرسش که اتهامات به صورت تفکیکی رسیدگی می‌شود یا نه اظهار داشت: دادگاه غیرعلنی است و نمی توانم جزئیات آن را اعلام کنم اما برخی انگار در دادگاه شنود گذاشتند و از اتفاقات دادگاه باخبرند.

سید وحید ابوالمعالی یکی دیگر از وکلای مهدی هاشمی قبل از ورود به پنجمین جلسه دادگاه مهدی هاشمی در جمع خبرنگاران گفت: ما دفاعیاتمان را ارائه می کنیم و در مقابل نیز دادستان ممکن است دفاعیاتی را ارائه دهد که این باعث می شود برای پایان دادگاه نتوان زمانی را مشخص کرد.

وی در خصوص انتشار مطالب داخل دادگاه در برخی رسانه ها نیز گفت: ما در این زمینه گله داریم که چرا بعضی مطالب دادگاه در برخی رسانه های خاص منتشر می شود. جلسه دادگاه به صورت غیرعلنی است و نباید مطالب مطرح شده در آن در رسانه ها منتشر شود.

وکیل مهدی هاشمی ادامه داد: از رسانه ها می خواهیم اخلاق را رعایت کنند و سخنگوی جریان خاصی نباشند. انتشار این مطالب در رسانه ها برخلاف آیین دادرسی کیفری است و ما علیه این رسانه ها شکایت می کنیم.

ابوالمعالی درباره کیفرخواست پرونده نیز گفت: با توجه به اینکه دادگاه غیرعلنی است درباره جزئیات کیفرخواست نمی توانم مطلبی را بیان کنم اما مهدی هاشمی و وکلایش کیفرخواست را به هیچ عنوان قبول ندارند.

وی با گله از رسانه ملی نیز اظهار داشت: در بخش خبری 20:30 با فردی به عنوان یکی از سه وکیل مهدی هاشمی صحبت شد که این فرد در جلسات دادگاه حضور نداشته و من و آقای طباطبایی وکلای مهدی هاشمی در این پرونده هستیم.

ابوالمعالی در پایان در پاسخ به پرسش خبرنگاری در خصوص اینکه چند جلسه دیگر برای رسیدگی به پرونده نیاز است، گفت: در این زمینه نمی توان ارزیابی درستی داشت. حتی پیش داوری در خصوص زمان پایان دادگاه کار درستی نیست و پایان دادگاه را اقتضای پرونده مشخص می کند.
منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ناشناس ۱۳:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۴
    0 0
    جناب وکیل اگر موکل شما برحق است چرا از رسانه ای شدن دادگاهش وحشت دارید ؟!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس