کد خبر 338289
تاریخ انتشار: ۲ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۴:۴۱

براي اينکه حشرات داخل سبزيجاتي مانند کلم، گل کلم و نظاير آن را بيرون بياوريد، ۱۵ دقيقه آن را در آب سردي فرار دهيد که با چند قاشق چايخوري نمک يا سرکه مخلوط کرده‌ايد.

به گزارش گروه اجتماعی مشرق، براي خارج شدن حشرات از لاي سبزيجات، جدا کردن دانه باقلا از غلاف آن، جلوگيري از پلاسيدگي سريع هويج، گرفتن مزه تلخ کاهو و... چه ميکنيد؟ با چند فوت‌وفن ساده براي انجام راحت‌تر اين کارها آشنا شويد.

براي اينکه حشرات داخل سبزيجاتي مانند کلم، گل کلم و نظاير آن را بيرون بياوريد، ۱۵ دقيقه آن را در آب سردي فرار دهيد که با چند قاشق چايخوري نمک يا سرکه مخلوط کرده‌ايد.

ترد شدن کلم قرمز

اگر کلمهايي که ميخواهيد براي سالاد استفاده کنيد سفت به نظر ميرسند، براي ترد شدن آنها از اين دو روش استفاده کنيد:

روش اول: مقداري آب داخل ظرف ريخته و روي اجاق گاز بگذاريد. دو قاشق غذاخوري سرکه به آن اضافه کنيد. کلمها را خرد کنيد و داخل آب جوش و سرکه بريزيد. بعد از دو جوش، آنها را داخل آبکش بريزيد تا آبش خارج شود و در ضمن خنک شود. ميبينيد که چقدر ترد و خوشمزه ميشود.

روش دوم: ميتوانيد کلم خردشده را در ظرف فلزي ريخته و براي چند دقيقه داخل فريزر قرار دهيد، بسيار ترد ميشود.

پختن اسفناج

براي پختن اسفناج کمي آب داخل ظرف اسفناج بريزيد و حرارت را کم کنيد اما براي آنکه اسفناج در ظرف بالا نيايد، در قابلمه‌اي کوچکتر از قابلمه‌اي که روي گاز گذاشته‌ايد انتخاب کنيد و روي اسفناجها بگذاريد. با اين کار اسفناج از ظرف بالا نميآيد.

تازه نگه داشتن سبزيهاي خرد نشده

اگر فرصت خرد کردن سبزيهاي پاک کرده را نداريد، آنها را داخل کيسه فريزر گذاشته و داخل فريزر قرار دهيد. موقع استفاده آن را از فريزر خارج کرده و قبل از آب شدن يخ آن، سبزي را رنده کنيد، هم ريز ميشود و هم طعم سبزي تازه را ميدهد. البته بهتر است براي رنده کردن از دستکش استفاده کنيد تا دست شما سرماي زيادي را حس نکند.

سبز ماندن سبزيجات

اگر مايليد سبزي آش يا سبزيجات ديگر مانند نخودفرنگي يا لوبياسبز، سبز بمانند و رنگ کدر به خود نگيرند، از اين روش استفاده کنيد: در مدت پخت، در ظرف را باز بگذاريد يا يکچهارم قاشق چايخوري جوش شيرين به سبزيجات مذکور اضافه کنيد.

از بين بردن پلاسيدگي کاهو و کرفس

کمي آبليمو در آب سرد ريخته، سپس کاهو و کرفس را در آن خيس کنيد و چند ساعت درون يخچال قرار دهيد تا تازگي خود را به دست آورد.

جلوگيري از پلاسيده شدن هويج

قبل از گذاشتن هويج درون يخچال سر و ته هويج را ببريد. سر هويج رطوبت آن را گرفته، هويج را خشک و پلاسيده ميکند.

پوست کندن گوجه فرنگي

ابتدا گوجه‌ها را به مدت ۸ ثانيه داخل آب جوش قرار دهيد و بعد آن را داخل آب سرد بياندازيد. پوست گوجه‌ها براحتي جدا ميشود.

پوست کندن سير

ميتوانيد سير را براي چند دقيقه داخل آب گرم قرار دهيد تا پوست آن براحتي جدا شود. راه ديگر اين است که با گوشتکوب ضربه‌اي آرام به سير بزنيد تا پوست آن راحت جدا شود.

پوست کندن باقالا

راه اول: با کارد آشپزخانه از بالا تا پايين باقالاي درسته را خراش دهيد. با فشاري مختصر مغز باقلا بيرون خواهد پريد.

راه دوم: براي جدا کردن پوست دوم باقالا روي پوست اول آن کمي نمک بپاشيد و پس از پنج دقيقه پوست را جدا کنيد.

روش پختن نخود فرنگي

وقتي ميخواهيد نخود فرنگي را بپزيد، آن را با غلافش بپزيد. بعد از پخت، نخود فرنگي از غلاف جدا ميشود و روي آب ميآيد. اين کار سبب ميشود نخود فرنگي طعم بهتري هم پيدا کند.

از بين بردن تلخي کاهو

اگر کاهوي سالادي تلخ شده است، ميتوانيد آن را چند دقيقه‌اي (حدود ۱۵ دقيقه) داخل آبنمک سرد قرار دهيد. با اين کار تلخي کاهو گرفته خواهد شد.


مخاطبان محترم گروه اجتماعی مشرق می توانند اخبار، مقالات و تصاویر اجتماعی خود را به آدرس shoma@mashreghnews.ir ارسال کنند تا در سریع ترین زمان ممکن به نام خودشان و به عنوان یکی از مطالب ویژه مشرق منتشر شود. در ضمن گروه اجتماعی مشرق در صدد است با پیگیری مشکلات ارسالی شما از طریق کارشناسان و مشاوران مجرب پاسخی برای ابهامات مخاطبان عزیز بیابد.

منبع: جام‌جم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس