در ویدئویی که سه‌شنبه منتشر شد، فردی که گفته می‌شود خبرنگار آمریکایی است در حالی که یک عضو داعش آماده کشتن اوست، اوباما را به عنوان قاتل اصلی خود معرفی کرده و خواستار پایان حملات آمریکا می‌شود.

به گزارش مشرق، انتشار این ویدیو «مشکوک» که «صحت» آن زیر سوال است، در این حجم گسترده در زمانی که چشم‌های مردم امریکا به شهر فرگوسن دوخته شده است و امریکا را در یک بحران اجتماعی قرار داده، خدمت بزرگی به دلتمردان آمریکاست. در اوج درگیری‌ها و نا‌آرامی‌های فرگوسن، یک تهدید خارجی در قالب یک تراژدی آمریکایی، ذهن و احساسات ملی گرایانه مردم امریکا را به خود جلب می‌کند!‌

پرده اول
 
به نوشته روزنامه «ایندیپندنت»، عفو بین‌الملل پاسخ خشونت‌آمیز افراطی پلیس آمریکا به تظاهرات‌های برگزار شده در پی قتل یک نوجوان سیاه‌پوست در شهر فرگوسن آمریکا را مورد انتقاد قرار داد؛ این واقعه در نهم اوت، یعنی ده روز پیش رخ داده بود، اما اعتراضات مردمی به آن همچنان ادامه دارد.
 
شنبه هفته گذشته، یک جوان سیاه‌پوست به ضرب گلوله پلیس در شهر فرگوسن کشته شد که منجر به بروز اعتراض گروهی از مردم شد، و با وجود گذشت چند روز و اعلام مقررات منع رفت و آمد شبانه، هنوز از شدت تظاهرات کاسته نشده است.
 
سه روز بعد از کشته شدن او و اوج‌گیری اعتراضات نسبت به پلیس آن شهر، فرماندار ایالت میسوری از اداره پلیس شاهراه‌های ایالتی خواسته بود که امنیت شهر فرگوسن را موقتاً در دست بگیرند.

فیلم مشکوک سربریدن خبرنگار امریکایی و انحراف اذهان از قضایای فرگوسن
 
اما ادامه اعتراضات باعث شد تا در اولین ساعات روز دوشنبه، جی نیکسون فرماندار ایالت میسوری، که از حزب دموکرات است، به واحدهایی از گارد ملی دستور دهد تا به شهر فرگوسن اعزام شوند. با این وجود، تظاهرات در روز دوشنبه نیز ادامه یافت و در ابتدا صلح آمیز بود، اما ساعاتی بعد به خشونت کشیده شد.
 
رخدادهای اخیر در شهر فرگوسن آمریکا روز به روز با واکنش‌های بیشتری از سوی کشور‌ها و همچنین سازمان‌های مختلف روبه‌رو می‌شود.
 
سازمان عفو بین‌الملل در واکنشی جدی به خشونت‌های پلیس آمریکا علیه مردم در شهر فرگوسن، اعلام کرده، دولت آمریکا پیش از نصیحت کردن دیگر کشور‌ها درباره رعایت حقوق بشر، باید مسائل حقوق بشری در ‌کشور خود را حل و فصل کند. ‌ همزمان، کشورهای مصر، چین و همچنین ایران نیز نسبت به این رویدادها واکنش نشان داده‌اند.
 
در واکنش به این وقایع، سازمان عفو بین‌الملل در حساب توئیتر خود نوشت: «تا زمانی که ایالات متحده سابقه خود در زمینه حقوق بشر را بهبود نبخشد، نمی‌تواند به دیگر کشور‌ها بگوید که وضعیت خود در زمینه سیاستگذاری حقوق بشر‌ و آزادی تجمعات را بهبود بخشند».
 
سازمان عفو بین‌الملل به جز انتشار این مطلب‌ در توئیتر، خواستار انجام تحقیقاتی درباره تاکتیک‌های اتخاذ شده علیه معترضان توسط پلیس شده است. استیون هاوکینز، مدیر اجرایی عفو بین‌الملل در آمریکا اظهار داشته: «هیأت ما به میسوری سفر کرده تا به مقامات فرگوسن یادآوری کند که دنیا در حال تماشاست».
 
وی افزود‌: «ما خواستار تحقیق کامل درباره مرگ مایکل براون و وقایع رخ داده پس از این ماجرا هستیم». روزنامه ایندیپندنت اشاره می‌کند که این انتقادات از دولت آمریکا، پیش از این از سوی آیت الله خامنه‌ای، رهبر ایران نیز بیان شده بود و ایشان ایالات متحده را به ارتکاب جنایت علیه مردم خود متهم کرده بود.
 
پرده دوم
 
گروه تروریستی «داعش» روز سه‌شنبه با انتشار ویدئویی اعلام کرد «جیمز رایت فولی» عکاس-خبرنگار آمریکایی را به تلافی حملات هوایی آمریکا به مواضع خود در شمال عراق، سر بریده است. خبری که به سرعت سرخط خبری اول رسانه های دنیا شد!

فیلم مشکوک سربریدن خبرنگار امریکایی و انحراف اذهان از قضایای فرگوسن
 
فولی در نوامبر 2012، در حالی که برای تهیه گزارش به سوریه رفته بود، در شهر «بنش» در نزدیکی مرز ترکیه توسط افراد ناشناس ربوده شد. نام وی از همان زمان در لیست آمریکایی‌های گم‌شده اف‌بی‌آی قرار گرفت.
 
داعش اعلام کرد که آقای فولی را به خاطر حملات هوایی اخیر آمریکا به مواضعشان در عراق می‌کشند.
 
در ویدئویی که سه‌شنبه منتشر شد، فردی که گفته می‌شود خبرنگار آمریکایی است در حالی که یک عضو داعش آماده کشتن اوست، اوباما را به عنوان قاتل اصلی خود معرفی کرده و خواستار پایان حملات آمریکا می‌شود. وی همچنین به برادر خود که در نیروی هوایی آمریکاست، توصیه می‌کند به حملات پایان دهد.
 
عضو داعش پس از بریدن سر این فرد که البته لحظه سر بریدن بطور کامل در فیلم به نمایش گذاشته نمی‌شود و ابهامات بسیاری دارد، یک تبعه دیگر آمریکا را در برابر دوربین آورده و تهدید می‌کند که در صورت ادامه حملات، وی نیز سر بریده می‌شود. تروریست‌ها نام این فرد را «استیون جوئل ساتلاف» اعلام کرده‌اند، که در صورت صحت این ادعا، وی خبرنگار نشریه «تایم» است که اواسط سال 2013 در لیبی ناپدید شد.

فیلم مشکوک سربریدن خبرنگار امریکایی و انحراف اذهان از قضایای فرگوسن
 
هنوز صحت این ویدیو به طور مستقل سنجیده نشده است، اما کاخ سفید گفته در صورتی که این تصاویر واقعی باشند، آمریکا "از این قتل وحشیانه، منزجر" می‌شود. علی رغم پوشش گسترده این ویدیو در رسانه‌ها تا بعد از ظهر چهارشنبه 29 مردادماه تنها چند مقام امریکایی که خواستند نامشان فاش نشود نسبت به این ویدیو اظهار نظر کرده و آن را تائید کرده اند! و در واقع امریکا در اوج پوشش رسانه‌ای این خبر از اظهارنظر رسمی خودداری کرده است.
 
جستجوی خبر مربوط به این تصاویر تنها یک روز پس از انتشار آن قریب به یک میلیون رکورد را به ما نشان می‌دهد.

فیلم مشکوک سربریدن خبرنگار آمریکایی و انحراف اذهان از قضایای فرگوسن
 
انتشار این ویدیو «مشکوک» که «صحت» آن زیر سوال است، در این حجم گسترده در زمانی که چشم های مردم امریکا به شهر فرگوسن دوخته شده است و امریکا را در یک بحران اجتماعی قرار داده، خدمت بزرگی به دلتمردان امریکاست.
 
در اوج درگیری ها و نا آرامی‌های فرگوسن، یک تهدید خارجی در قالب یک تراژدی آمریکایی، ذهن و احساسات ملی‌گرایانه مردم امریکا را به خود جلب می‌کند!
 
در کنار اینها، انحراف افکار جهانی از مسئله غزه و جنایات صهیونیست‌ها نیز دیگر خدمتی است که انتشار این خبر توسط داعشی‌ها به امریکا و اسرائیل انجام می‌دهند.

ماشاالله ذراتی - اندیشکده تبیین


نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 49
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 11
  • لبنانی ۱۷:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۹
    0 0
    منم همین رو میگم. قصه مشکوکه
  • فتانه ۱۷:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۹
    0 0
    سیاست یعنی همین. فقط برای ایران متاسفم که از این کارها بلد نیست و فقط گند میزنه
  • ۱۷:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۹
    0 0
    برگرد مشرق از این مسیر غلط
  • سعید ۱۷:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۹
    0 0
    احتمالا هم بعد از این کشورهای غربی به رهبری آمریکا حمله همه‌جانبه را به داعش شروع می‌کنند و کاملا مساله فرگوسن و اعتراضات داخل آمریکا به فراموشی سپرده می‌شود مدیریت را به دست می‌گیرند.
  • ۱۷:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۹
    0 0
    متاسفانه دولت بدی داریم
  • گاسپایک ۱۸:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۹
    0 0
    اقا چرا تو این شلوغی های امریکا ماهم اونجا مثل خودشون عمل نکنیم? اگه این موضوع توایران اطفاق میوفتاد الان امریکا خودشوخفه کرده بود باشعار پوچ حقوق بشر
  • ۱۸:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۹
    0 0
    تئوری توطئه!
  • حسین ۱۹:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۹
    0 0
    مشرق جان.وکیل مدافع داعش نشده بودی که به سلامتی شدی!!
  • حسین ۲۰:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۹
    0 0
    چقدر هم بکگراندش و فیلم برداریش هالیودی هستش یا اینکه داعشی ها رفتن هالیوود دوره دیدن
  • بهلول ۲۰:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۹
    0 0
    آمریکا بر تن اسیران خود لباس نارنجی می پوشاند. چرا داعش هم همین کار را کرده است؟
  • امین ۲۱:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۹
    0 0
    خدایا شکرت . چیا که نمیشنویم!!
  • یک فیلمساز ۲۱:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۹
    0 0
    سلام . من فیلمسازم و این فیلم به شدت تصنعی رو دیدم . همونطور که در فیلم احساس و دیده میشه دوربین ها روی سه پایه و با دو دوربین تصویر برداری شده !!! بعدا این فیلم مونتاژ شده یعنی پلانها به هم کات خورده اند.!!!! نکته قابل تامل تر نحوه خوب و حرفه ای صدا برداری این ویدئو منو متعجب کرده که وسط جنگ و اون همه نا آرامی چه حوصله و وقتی دارن این داعشی ها !!! هم صدابرداری میکنند. هم تدوین میکنند و هم به طرز ضایعی صحنه ی کشتن رو سانسور. نمونه ی این گریم های هالیودی رو میشه در فیلمهای مختلف دید.نمونه های وطنی هم زیاده . سریال مختار نامه . امام علی و سفیر...کار سختی نیست در آورن این صحنه ها دوستان . امیدوارم کمی هوشیار باشیم و گول این جنگ های زرگری رو نخوریم
  • ۲۱:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۹
    0 0
    آفرین وقتی خودم کلیپو دیدم گفتم شاید قسمتی از یه فیلم سینمایی باشه! همچین کیلیپی با این کیفیت تا حالا از این وحوش ندیده بودم قضیه خیلی مشکوکه
  • گلپور ۲۱:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۹
    0 0
    کشته شدن راندده ایرانی به دست ماموران شهرداری با پنجه بکس مهم نیست اما کشته شدن سیاه موستان امریکا مهمه!؟!
  • ۲۲:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۹
    0 0
    اون نارنجیه خوب حس نگرفته
  • kambiz ۲۲:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۹
    0 0
    اینی که گفتی یعنی چه؟
  • ۲۳:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۹
    1 0
    فعلا" که شهرداری داره ادای داعشی ها رو در میاره .....!!!!!!!!!!!!!!
  • ۲۳:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۹
    0 0
    اینطوری بهونه ای برای عدم مقابله با داعش به دست میارن. به خیالشون خیلی زرنگن!!! آمریکای کذاااااااااااااااااااااب.
  • حران ۲۳:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۹
    0 0
    این حروم زاده ها تاحالا تو فیلماشون ندیدم تکی سرببرن!
  • ۲۳:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۹
    0 0
    آمریکایی ها توباتلاقی که خودشون درست کردن موندن، دنبال سناریو نویسی هستن برای حمله به داعش . قبلا هم اینکارا کردن مثل سناریوی سازی برای حمله به عراق و افغانستان
  • مهران ۰۰:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۳۰
    0 0
    عکس اولی توی سایت های دیگه یک زنه اینجاچرامردشده؟فتوشاپ که میگن اینه
  • مجتبی ۰۲:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۳۰
    0 0
    چرا قضیه فرگوسن چرا این همه دور بریم همیجا اره همینجا تهران اونم توسط اراذل های که اسم مامور شهرداری رو یدک میکشن. مشرق نظرمو بزار
  • مهیار ۰۳:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۳۰
    0 0
    دقیقا ، یاد فیلم تپه ها چشم دارن افتادم ،، کلا محیط محیطه کشتاره D:
  • رامین ۰۴:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۳۰
    0 0
    شک نکنید که این ویدئو سیاست آمریکاست که حس ملی گرایانه مردمش رو شور بده. چون همون اول که ویدئو رو دیدم شک کردم . اما دمش گرم که کارش خیلی درسته چون فیلم سازای خوبی هستن. ایول هالیوود ایول. همه جهانو اوسکول کردی هالیوود
  • علي ۰۸:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۳۰
    0 0
    خدائيش اين سياستمداران آمريكائي در اوج شقاوت و آدمكشي در بزنگاه چقدر مؤدب و با هوش يافت ميشوند !!!!!
  • محمود ۱۳:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۳۰
    0 0
    باباخالیوودیه ببخشید هالیودیه داعش صدها نفرروسربریده همشون روبا موبایل فیلم میگیرن ولی اینوچنان حرفه ای فیلم برداری کردن مثل اینکه فیلم سینمائیه
  • رضا ۱۸:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۳۰
    0 0
    بابا اینا خودشون داعشو درست کردن حالا بدبختا نمیتونن جلوشو بگیرن
  • رضا ۱۸:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۳۰
    0 0
    اونایی که میگن خبر نگار خیلی خونسرده باید بدونن که وقتی به یه نفر میگن تو قراره 2 ساعت دیگه اعدام شی در واقع همین جا عمر فرد تموم میشه و فرد خودش رو مرده میدونه این رو از اونایی که قراه تا چند ساعت دیگه اعدام شن بپرسید
  • ۱۸:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۳۰
    0 0
    شما واسه کیهان فیلم نمیسازی؟
  • ۱۹:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۳۰
    0 0
    چشم یه دور برگردان اگه پیدا شد میگم دور بزنه!
  • ۱۹:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۳۰
    0 0
    از هالیوود اومدن زحمت آموزش رو کشیدن
  • ۱۹:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۳۰
    0 0
    این یارو قراره سرش رو ببرن...اونم آمریکایی...انقدر دل و جرأت داره که زانو زده و دیالوگ میگه برای دوستاش...بعد صحنه سر بریدنش رو نشون نمیدن این حروم‌زاده ها که انقدر تا الان سر بریدن پخش کردن؟ خیلی بد ساختن!!!!!
  • ۱۹:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۳۰
    0 0
    این یارو قراره سرش رو ببرن...اونم آمریکایی...انقدر دل و جرأت داره که زانو زده و دیالوگ میگه برای دوستاش...بعد صحنه سر بریدنش رو نشون نمیدن این حروم‌زاده ها که انقدر تا الان سر بریدن پخش کردن؟ خیلی بد ساختن!!!!!
  • یک فیلمساز ۲۰:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۳۰
    0 0
    نه برای کیهان فیلم نمیسازم ....! برای دل خودم و مردمم فیلم میسازم
  • یاسر ۲۱:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۳۰
    0 0
    مشرق توهم نزن دیگه کجاش مشکوکه؟!
  • فرهاد ۲۱:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۳۰
    0 0
    خب این تابلو هست مشکوک نیست اولا چار داعش این همه سر میبره و فیلمشو کامل میزاره پس چرا فیلم اینو کامل نذاشته؟ و حتی بریدن سر مبهمه. یه حقه سینمایی. دوم چطور ممکنه یه ویدئو در عرض یه روز یه میلیون رکود داشته باشه؟
  • ناشناس ۲۳:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۳۰
    0 0
    من که میگم سرکاریه،مادر پدر خبرنگاره هم که تو مصاحبه عین خیالشون نبود و خودشم خیلی راحت داشت دیالوگ میگفت.اگر صحنه فیلمبرداریو خوب نگاه کنید کاملا متوجه میشید که پشت صحنه هم با برنامه افتر افکت درست شده.100%این فیلم امریکائیه تا توجه رسانه‌هارو به این موضوع جلب کنن تا گند کاریای دیگشونو محو کنن.
  • ۰۲:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۳۱
    0 0
    اینج هم زنه ولی فتوشاپ مردونش کرده
  • حمید ۰۸:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۳۱
    0 0
    مفسرهای سیاسی مشرق مواظب باشند برای کار در اتاق های فکر دول غربی ربوده نشوند. خیلی آی کیو هستند!!!
  • حسن ۰۹:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۳۱
    0 0
    به خدا هدف همینه که اذهان منحرف بشه ..داعش و امثال این خوکهای کثیف آمریکائی واسرائیلی هستند. ما خواهیم رفت ولی تاریخ خواهد نوشت این نیرنگ ها را.
  • مهدی ۱۱:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۳۱
    0 0
    حمله هوایی آمریکا به داعش قبل از ماجرای فرگوسن بود. چرا شما به همه کس و همه چیز مشکوکید؟ چند سال قبل ادعا می شد حضور نظامی آمریکا در عراق عامل بی ثباتی این کشوره و حالا با پیشروی های برق آسای داعش در عراق نوری مالکی به پای آمریکاییها برای حمله به داعش افتاد. همه کشورها از جمله کشور خودمان از افشای کمک به ارتش عراق در جنگ با داعش محتاطند اما آمریکایی ها شجاعانه این کار را کردند.
  • مهدی ۱۱:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۳۱
    0 0
    عزیز دلم خودت رو بجای اون خبرنگار بگذار وقتی بدونی تا چند ثانیه ی دیگه کشته می شی هی داد میزنی و کمک میخوای؟ سوال من اینه که ایران و چند کشور دیگه هم به ارتش عراق در جنگ با داعش کمک میکنند، پس چرا این کمکهاشون را مثل آمریکایی ها علنی نمی کنند، جوابش اینه که با چنین اقدامات وحشیانه ای از سوی داعشی ها مواجه نشوند.
  • ۱۴:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۳۱
    0 0
    کی گفته داعش نیومده ایران اینا داعشند چی فکر کردی
  • ۱۴:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۳۱
    0 0
    برخی هنوز هم متوهم هستند!بنده خداپیام گذاشته،چون پیامش فنی است،فورااورامتم به همکاری بادیگران میکنند!راست میگویندجواب ایشان را بدهند!
  • ۱۴:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۳۱
    0 0
    برای خوراک داخلی آمریکا
  • ۱۹:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۳۱
    0 0
    شما در این حد نیستید
  • مهدی ۱۶:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۱
    0 0
    با محکوم کردن قتل خبرنگار آمریکایی توسط حزب الله لبنان دیگه شکی در صحت این فیلم نیست.
  • مهدی ۱۶:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۱
    0 0
    مطمئناً حزب الله لبنان که قتل این خبرنگار را محکوم کردند کارشناسان بهتری دارند جناب آقای ناشناس.
  • پویا ۱۷:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۱
    0 0
    آقای فیلم ساز، فیلم اصلی صحنه بریدن رو نشون میده همه خبر گذاری ها قسمت بریدن سر رو به خاطر دلخراش بودن سانسور کردن.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس