برخی معتقدند بی‌بی‌سی زرنگ است، راست می‌گوید؛ اما نه همیشه. به‌وقت و بزنگاه دروغ می‌گوید و سعی می‌کند زرورق‌پیچش کند تا به استناد همین زرورق و راست‌هایی که مخاطب قبلا از او شنیده است، دروغ را باور کند. اینکه چگونه این کار را می‌کند نیاز به دقت زیادی دارد، به همین خاطر دروغ‌هایش را راست می‌نماید.

گروه گزارش ویژه مشرق؛  همانطور که در قسمت اول بیان کردیم، گزارش مستند پنجاه دروغ بی بی سی، مشتی بر خروار دروغ هایی انداخته که هر روز از شبکه سلطنتی بی بی سی برای مخاطبینی به نمایش گذاشته می شود که گمان می کنند «بی بی سی گاهی دروغ می گوید». مشتی که تنها گویای تنوع و فراوانی این دروغ هاست. قسمت اول این گزارش قبلا منتشر شد و آنچه در پی می آید، قسمت دوم آن است:


23. روایت دروغ بی بی سی از دفاع مقدس


بی‌بی‌سی فارسی در روایتی جعلی از دفاع مقدس مدعی آن شد که: اکثر شهدای ایرانی به خاطر حس وطن‌پرستی شهید شدند! خیلی‌ها به خاطر حس کنجکاوی به جبهه ‌رفتند. عده‌ای هم برای فرار از مدرسه، بعضی‌ها هم از سر بیکاری و برای تنوع در زندگی، بعضی‌ها هم به خاطر جوگیری، بعضی‌ها هم برای رسیدن به پست و مقام و دانشگاه و شغل و پول و… البته این وسط یک چند نفری هم با آگاهی و شناخت کامل و در راه خدا و اسلام و قرآن و امام به جبهه رفته بودند که لابد اکثریت نبودند!



این در حالی است که توصیفات رهبر کبیر انقلاب، مقام معظم رهبری، وصیت نامه شهدا و خاطرات و مستندات به یادگار مانده از دفاع مقدس به خوبی نشان می دهد که بر خلاف ادعای بی بی سی فارسی، تمام اقشار حاضر در جبهه های نبرد علیه کفر اعم از پیر و جوان، دانشجو و دانش آموز، کارمند و کارگر تنها با هدف دفاع از اسلام و کشور اسلامی جان بر کف به جبهه های نبرد حق علیه کفر رفتند.







24. بی بی سی همکاری با همکار خود را تکذیب کرد؛

بی بی سی فارسی بر موضع تکراری خود یعنی نداشتن خبرنگار در ایران تاکید کرد و گفت: «بی بی سی فارسی با 'حسن فتحی' در تهران به عنوان تحلیلگر مستقل امور ایران مصاحبه کرده است.»



بی بی سی فارسی در تاریخ 14 نوامبر (23 آبان) خبر بازداشت"حسن فتحی" خبرنگار این شبکه را تایید کرد. مجری بی بی سی گفت: «نیروهای امنیتی روز گذشته با مراجعه به خانه "حسن فتحی" (تحلیلگر مستقل در تهران) او را دستگیر و وسایل شخصی اش را نیز ضبط کرده اند. خبرگزاری فارس گزارش داد "حسن فتحی" خبرنگار و همکار بی بی سی است و به نشر اکاذیب و تشویش اذهان عمومی در مصاحبه با بی بی سی دستگیر شده است.» در پایان این گزارش بی بی سی بر موضع تکراری خود یعنی نداشتن خبرنگار در ایران تاکید کرد و گفت: «بی بی سی فارسی با "حسن فتحی" در تهران به عنوان تحلیل گر مستقل امور ایران مصاحبه کرده است.» این در حالی است که این شبکه به هنگام حضور فتحی در برنامه های خبری از صفت خبرنگار برای او استفاده می کرد. گفتنی است که "حسن فتحی" به عنوان «دبیر سرویس بین‌الملل روزنامه اطلاعات» نیز فعالیت داشته است.

25. بی بی سی و جعل سابقه برای بنی صدر

سایت بی بی سی در مطلبی با عنوان «اولین رئیس‌جمهور ایران در مورد آخرین نخست وزیر مشروطه چه می‌گوید؟» ابوالحسن بنی صدر را به عنوان یکی از نزدیک ترین مشاوران امام خمینی (ره) در پاریس معرفی می‌کند. در حالی که وی تا قبل از پیروزی انقلاب، چهره بنی صدر برای عامه مردم ایران ناشناخته بود، اما وی پس از ورود به ایران، به سخنرانی در دانشگاه ها و تجمعات عمومی پرداخت و سعی کرد خود را به عنوان نظریه پرداز انقلاب مطرح کند.



بنی صدر در سال 1342برای ادامه تحصیل به فرانسه رفت و در آنجا به عضویت جبهه ملی در اروپا در آمد و به همراه ناصر تکمیل همایون دبیر کنفدراسیون دانشجویان در خارج از کشور، جبهه ملی سوم را تشکیل داد. با بروز نشانه هایی از آغاز نهضت اسلامی، فعالیت های خود را در گروه های اسلام گرا و انقلابی که در فرانسه حضور داشتند، افزایش داد و در گسترش فعالیت انجمن های اسلامی کشور های مختلف اروپا نقش داشت. همچنین در این مدت به تحقیقات و پژوهش های تاریخی و اقتصادی درباره ایران پرداخت . پس از هجرت حضرت امام از نجف به پاریس نیز به نوفل لوشاتو رفت و در 12 بهمن 1357 همراه با حضرت امام به ایران بازگشت.


بنی صدر در حال دست دادن با خانم نماینده آمریکا


*دروغ های ناشیانه بی بی سی فارسی درباره برنامه هسته ای ایران



26. دروغ غنی شده بی بی سی

تلویزیون بي بي سي فارسي وابسته به وزارت امورخارجه انگلیس سخنان روز دوشنبه يوكيا آمانو مدير كل آژانس بين المللي انرژي اتمي درباره ايران را تحريف كرد و براي جنجال آفريني عليه ايران، دروغ ناشيانه اي منتشر كرد. بي بي سي فارسي گزارش داد: «ايران در چند ماه گذشته تاسيسات زير زميني تازه اي براي توليد اورانيوم با غناي بيشتر برپا كرده است.» اين مطلب دروغ در حالي مطرح مي شود كه آمانو در بند 28 گزارش خود به شوراي حكام آژانس تصريح كرده است: «آژانس تا اين تاريخ هيچ اطلاعاتي درباره آغاز احداث تاسيسات جديد غني سازي در ايران در اختيار ندارد.» بنا بر گزارش آمانو ،«آژانس در انتظار پاسخ ايران به درخواست آژانس براي اطلاعات بيشتر در ارتباط با اظهاريه هاي مربوط به احداث 10 مركز جديد غني سازي اورانيوم است كه به گفته ايران محل احداث پنج مورد از اين تاسيسات مشخص شده و قرار بوده كار احداث يكي از آنها تا پايان سال 89 (20 مارس 2011) يا ابتداي سال 90 آغاز شود.»

27. فردو و دروغ بی بی سی

بي بي سي فارسي در بخشی دیگر از گزارش خود براي جنجال آفريني عليه ايران، موضوع سايت غني سازي «فردو» را به عنوان مطلبي تازه منتشر كرده است. اين در حالي است كه ايران در سپتامبر 2009 ميلادي يعني دقيقا دو سال پيش به اطلاع آژانس رسانده كه در حال احداث تاسيسات غني سازي «فردو» در نزديكي قم است و اين مساله به هيچ وجه موضوعي تازه و مربوط به چند ماه گذشته نيست.



28. دروغ هسته ای بی بی سی

بي بي سي فارسي در ادامه گزارش عاري از واقعيت خود نوشت : «در حالي كه كشورهاي غربي بيش از يك دهه است كه نگران برنامه هسته اي جمهوري اسلامي ايران هستند، مديركل آژانس بين المللي انرژي اتمي مي گويد اطلاعاتي در دست دارد كه نشان مي دهد ايران در تلاش است تا كلاهك هسته اي بسازد.»! بر اساس گزارش اين رسانه انگليسي، «آمانو مي گويد ايران به تكاليفش عمل نكرده است؛ وي تعارف را كنار گذاشته و گفته است ايران احتمالا مخفيانه روي برنامه هسته اي نظامي كار مي كند. آمانو گفته كه نگران برنامه ايران براي ساخت كلاهك هسته اي است.» اين در حالي است كه مدير كل آژانس با وجود اظهارات دوپهلو و منفي در بخشهايي از گزارش خود هيچگاه به صراحت ادعاي غير صلح آميز بودن برنامه هسته اي ايران را مطرح نكرده است. آمانو روز دوشنبه در آغاز نشست شوراي حكام آژانس بين المللي انژي اتمي در گزارش خود اعلام كرد كه آژانس نسبت به احتمال وجود فعاليت هاي اعلام نشده هسته اي با مداخله سازمان هاي مرتبط با تشكيلات نظامي از جمله فعاليت هاي مرتبط با توليد ماده منفجره براي موشك نگراني دارد. وي تصريح كرد: «آژانس همچنان انحراف نداشتن فعاليت هسته اي اعلام شده از سوي ايران مطابق توافق پادماني را تاييد مي كند.»


لینک دانلود فیلم

29. دروغ پردازی بی بی سی برای تولید خبر

در جریان کشته شدن تاثر برانگیز دو توله خرس قهوه ای در کنار مادرشان در کوهستانهای شهرستان سمیرم، شبکه بی بی سی فارسی مصاحبه ای از نماینده مردم سمیرم در مجلس شورای اسلامی پخش کرد، اما آنطور که بهروز جعفری به فارس نیوز گفته است، اساسا هیچ کسی که خود را خبرنگار این شبکه معرفی کند با این نماینده مجلس تماس نگرفته بلکه فرد تماس گیرنده خود را خبرنگار یک روزنامه داخلی معرفی کرده است. این نماینده مجلس می گوید: دروغ و خیانت دیگر گزارشگر بی ‌بی ‌سی اعلام آزادی فرد متهم است در حالی که متهم از روز دستگیری بنا به اظهارات دادستان شهرستان در زندان به سر می‌برد و تاکنون هیچ فرد مسئولی از وی دفاع نکرده است.

30. بي‌بي‌سي فارسي و دروغگويي از زبان دانشجويان ايراني

بي‌بي‌سي فارسي وابسته به رژيم سلطنتي انگلستان، بار ديگر بيانيه‌اي را جعل و آن را به دفتر تحكيم وحدت نسبت داد. بي‌بي‌سي در اين بيانيه به نقل از دفتر تحكيم وحدت از فتنه‌گران آمريكايي و صهيونيستي حمايت كرده است. حامد ملاداودي دبير تشكيلات دفتر تحكيم وحدت در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاري فارس‌ ضمن جعلي خواندن اين بيانيه تأكيد كرده است كه دانشجويان به جعليات بي‌بي‌سي و ديگر رسانه‌هاي متعلق به فتنه‌گران عادت كرده‌اند و دانشجويان و مردم كشور هيچگاه چنين دروغ‌هايي را از جانب آنان باور نمي‌كنند. ملاداودي به بي‌بي‌سي توصيه كرد كه به جاي دروغ‌پردازي عليه دانشجويان ايراني، به فكر دانشجويان مظلوم كشور انگلستان باشد كه در برهه‌هاي مختلف توسط دولت سركوبگر انگليس ضرب و شتم مي‌شوند. (فارس)



31. مجوز بي بي سي برای فتنه گران

در حالی که وزارت کشور هیچ گونه مجوزی را برای راهپیمایی 25 بهمن 89 فتنه گران صادر نکرده بود، بی بی سی به جعل خبر «صدور مجوز راهپیمایی سکوت 25 بهمن از سوی وزارت کشور» پرداخت .گفتنی است این اقدام در حالی صورت می پذیرد که شب گذشته اردشیر امیرارجمندی مشاور موسوی و رابط نامبرده با صهیونیستها در مصاحبه با بی بی سی فارسی برای اولین بار اظهار امیدواری کرده بود که عبدالله گل رئیس جمهور ترکیه در راهپیمایی فتنه گران شرکت کند. مدیرکل سیاسی وزارت کشور ضمن تکذیب ادعای رسانه‌های بیگانه در خصوص صدور مجوز برای این تجمع تأکید کرد: هرگونه تجمع در روز 25 بهمن فاقد مجوز بوده و نیروهای انتظامی با آن برخورد می کنند.

· پنج دروغ بی بی سی در یک روز

در 10 اسفند ماه 1389 سایت‌های وابسته به لابی صهیونیستی، انگلیس و آمریکا فراخوان به اغتشاش داده بود که این توطئه‌ آنها نیز همانند توطئه‌های پیشین به شکست انجامید. سایت بی‌بی‌سی‌ برخلاف استراتژی خود مبنی بر مخلوط کردن راست و دروغ برای فریب افکار عمومی، پنج دروغ آشکار در یک روز را منتشر کرد که برخی از آنها را برای نمونه در زیر می‌خوانید:

32. دروغ اول بی بی سی: تمامی کلاس‌های دانشگاه تهران تعطیل شده است

این در حالی است که بعد از تماس با روابط عمومی دانشگاه تهران، مطلع شدیم که این خبر هم دروغ است؛ یکی از مسئولان روابط عمومی این دانشگاه گفت: این خبر طبیعی است چندین بار بی‌بی‌سی این خبر را در روزهای مختلف به دروغ اعلام کرده است.

33. دروغ دوم بی بی سی: شاهدان عینی می‌گویند از مغازه داران مناطق مرکزی تهران از جمله از مغازه های اطراف دانشگاه تهران و خیابان کریم خان، خواسته شده تا امروز زودتر محل کسب خود را تعطیل کنند.

در حالی که تا آخرین ساعات روز سه‌شنبه، برخی از مغازه‌های لباس‌فروشی در این خیابان در حال کاسبی بودند و برخی دیگر طبق معمول ساعت 19 الی 20 تعطیل کردند.

34. دروغ سوم بی بی سی: مردم با ایجاد ترافیک مصنوعی در خیابان رسالت تهران، مانع جا به جایی نیروهای ضد شورش شده‌اند.

35. دروغ چهارم بی بی سی: نفربرهای شهری تازه‌ای در تهران مشاهده شده که تا پیش از این دیده نشده بودند.

بی‌بی‌سی در اغتشاش فتنه‎گران در روز 25 بهمن 89 نیز نوشته بود که نفربرها در خیابان‌های تهران مستقر شده‌اند و دوباره می‌گوید این نفربرها را برای اولین بار در شهر دیده است.

36. دروغ پنجم بی بی سی: بنگاه خبرپراکنی دولت بریتانیا به نقل از یک شاهد عینی خیالی نوشت که حسین شریعتمداری مدیر مسئول روزنامه کیهان حدود ساعت 5 بعد از ظهر سوار برتویوتای سفید رنگ در چهار راه وصال بود و از یکی از خیابان‌های فرعی تهران خارج شده است؟

اما دروغ بی بی سی وقتی آشکارتر می شود که اول اینکه اتوموبیل آقای شریعتمداری تویوتا نیست و دوم آنکه ساعت 5 بعد از ظهر، زمان حضور همیشگی وی در تحریریه کیهان است و یکی از خبرنگاران کیهان به فارس گفت که حسین شریعتمداری بعد از ظهر و غروب 10 اسفند کلا در تحریریه کیهان حضور داشته است.

37. بی بی سی و ماموران شهرداری

بی بی سی در بخش اخبار پس از انتخابات خود با انتشار عکسی از ماموران شهرداری، مدعی شد که درگیری های پراکنده ای در سطح خیابان های تهران رخ داده است. به نظر می رسد که احتمالا منظور بی بی سی فارسی از درگیری های پراکنده در تهران (با توجه به تصاویر مرتبط با خبر)، درگیری میان ماموران شهرداری و سطل زباله ای است که در حال افتن از ماشین شهرداری است!!!








38. بی بی سی و دروغ های سبزش

رسانه‌ رژیم سلطنتی انگلیس (بی‌بی‌سی فارسی) که از جمله رسانه‌های اصلی حامی جریان فتنه و اغتشاشات در ایران محسوب می‌شود، طی خبری مدعی شده بود که موسوی و کروبی به همراه همسرانشان به زندان حشمتیه تهران منتقل شده‌اند. این رسانه فتنه‌گر متعلق به سرویس‌های جاسوسی رژیم سلطنتی انگلیس پس از انتشار این خبر دروغ خود، به صورت مکرر و شبانه‌روزی به انتشار تحلیل‌های فتنه‌گران خارج‌نشین در این باره پرداخته و با دستمایه قرار دادن این "دروغ " سعی کرد مردم کشورمان را به آشوب و اغتشاش فرابخواند. بی‌بی‌سی فارسی در همین راستا از حدود ۳ هفته پیش از انتشار این خبر، هر روز به نوعی به بازنشر آن به انحاء مختلف می‌پرداخت و مصاحبه‌ها و اخباری را نیز در این باره منتشر می‌کرد! اما پس از آنکه رسانه استعمار پیر با بی‌اعتنایی محض مردم ایران نسبت به این "دروغ بزرگ " و حتی درخواست‌های مکرر مردم، دانشجویان و مسئولان کشورمان برای برخورد قضایی قاطع با سران فتنه مواجه شد، پس از ۳ هفته‌ دروغگویی مکرر، مجبور شد اعتراف کند که این خبر اساساً دروغ بوده و موسوی و کروبی به زندان حشمتیه منتقل نشده‌اند. (مشرق)



39. دروغ بی بی سی درباره بازداشت سران فتنه

پس از آن که «بي‌بي‌سي» فارسی و صداي آمريكا با انتشار خبر دروغ بازداشت سران فتنه؛ درصدد فضا‌سازي و شيطنت براي دستيابي به اهداف پلید اربابان خويش برآمدند، یک مقام امنیتی این خبر را تکذیب کرد. بنا بر این گزارش، این مقام امنیتی افزود: موسوی و کروبی در منازل خود بوده و محدودیت های ارتباطی آنها برای عدم دسترسی و سوءاستفاده عناصر ضد انقلاب از آنهاست. گفتنی است، یک مقام قضايي در گفت‌و‌گو با فارس، ضمن تكذيب خبر بازداشت موسوي و كروبي، اعلام كرد: اين دو در حال حاضر در منازل خود هستند و تنها محدوديت‌هايي در تماس‌هاي آنان با عناصر مشكوك اعمال شده است. (تابناک)



خیر منتشر شده از سوی سایت بالاترین (سایت حامی جریان فتنه) مبنی بر حضور کروبی در استخر قرق شده آکادمی المپیک، به خوبی گویای کیفیت زندان های جمهوری اسلامی است!!! قرق کردن یه سانس کامل در استخر آکادمی المپیک نشان می دهد تا چه میزان عناصر فتنه تحت فشار و اذیت و آزارند!!!

40. بی بی سی؛ خبرنگار نداریم اما خبر موثق می دهیم!

سایت بی بی سی فارسی روز پنج شنبه 24 آذر (15 دسامبر) نوشت: «سازمان نظارت بر حقوق بشر در سوریه گفته است که در درگیری بین نفرات ارتش سوریه و نظامیانی که در مخالفت با حکومت از ارتش گریخته اند، دست کم بیست و شش تن از نفرات ارتش سوریه کشته شده اند اما در مورد تلفات مخالفان خبری انتشار نیافته است.» به گزارش بی بی سی؛ این درگیری امروز و در ادامه سه روز نبرد بین دو طرف در استان "درعا" روی داد اما از آنجا که دولت سوریه فعالیت خبرنگاران خارجی را ممنوع یا محدود کرده است، امکان بررسی مستقل این گزارش وجود نداشته است.

41. خبر دروغ بی بی سی درباره «بازیگر سینما»

چندی پيش بنگاه خبرپراكني بي‌بي‌سي فارسي به دروغ ادعا كرد، (ر.پ) كه يكي از بازيگران سينما و تئاتر كشور است به دليل شركت در اعتراضات پس از انتخابات رياست جمهوري به زندان محكوم شده است. اما پي‌گيري‌ها، حاكي از دروغ بودن اين خبر دارد و او نه به دليل شركت در اعتراضات كه به جرم قاچاق مواد مخدر دستگير شده و در حال حاضر مشغول سپري كردن دوران محكوميت خود در زندان است. (بولتن نیوز)

42. تایید و انکار بی بی سی به فاصله یک روز

سایت بی بی سی فارسی به نقل از وزارت اطلاعات ایران از تایید بازداشت گروهی در ایران به اتهام همکاری با شبکه بی بی سی فارسی خبر داد. بی بی سی نوشت: «وزارت اطلاعات ایران با انتشار اطلاعیه ای تایید کرد چند نفر را به اتهام همکاری با بی بی سی فارسی بازداشت کرده است». بی بی سی افزود: «در اطلاعیه روابط عمومی وزارت اطلاعات، نام و شمار بازداشت شدگان اعلام نشده است. در این اطلاعیه، اتهام اصلی بازداشت شدگان "تامین نیازمندی های اطلاعاتی سرویس جاسوسی" بریتانیا اعلام شده است».

 این سایت در ادامه آورده است: «رسانه های ایران پیشتر گزارش کرده بودند دست کم شش فیلمساز مستند، به اتهام "تهیه فیلم، گزارش و خبر" برای شبکه فارسی بی بی سی بازداشت شده اند، اما سرویس جهانی بی بی سی در واکنش به این خبر، روز دوشنبه 28 شهریور (19 سپتامبر)، با صدور بیانیه ای، ضمن تاکید بر این نکته که خط مشی خبری این رسانه کاملا مستقل از دولت بریتانیاست، اعلام کرد که بی بی سی فارسی کارمندی در ایران ندارد و با هیچ کس نیز در این کشور همکاری نداشته است».

بی بی سی با اشاره به بیانیه وزارت اطلاعات نوشت: «وزارت اطلاعات ایران روز سه شنبه 29 شهریور (20 سپتامبر) در اطلاعیه خود نوشته است: اعضای این شبکه مخفی که تعدادی از آنان ظرف چند روز گذشته بازداشت شده اند، از طریق فعالیت های زیرزمینی و غیرقانونی در قبال دریافت وجوه کلان از مجاری پنهان و با روش های پیچیده پولشویی که معمولا مورد استفاده سرویس های جاسوسی است، ماموریت های ضد ملی محوله از طریق ستاد ارتباطات پوششی و مرکز عملیات روانی سرویس اطلاعاتی انگلستان موسوم به بی بی سی را دنبال می کردند».

بی بی سی افزود: «وزارت اطلاعات ایران افزوده است که علاوه بر بازداشت شدگان، شمار دیگری از "مواجب بگیران بی بی سی" تحت تعقیب هستند». این سایت در ادامه می نویسد: «محمد حسینی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ایران، نیز روز سه شنبه بازداشت شدگان را به همکاری با بی بی سی برای "براندازی" متهم کرد. آقای حسینی گفته است: در جریان حوادث بعد از انتخابات، شاهد بودیم شبکه بی بی سی فارسی چه فعالیت هایی می کرد و به نوعی فرماندهی اغتشاشات را برعهده داشت».



43. وقتی بی بی سی بیانیه های دروغین منتشر می کند

رسانه های غربی به ویژه بی بی سی در پی خطبه های مهم نماز جمعه رهبر معظم انقلاب (۱۶بهمن۸۹) سعی کردند یکی از بیانیه های اخوان المسلمین مصر را به زعم خود پاسخی به سخنان ایشان بدانند که تاملی در زمان انتشار و مفهوم این بیانیه دروغ بودن اقدام شیطنت آمیز غربیها مشخص می شود. سایت بی بی سی فارسی در خبری مربوط به فرمایشات آیت الله خامنه ای مبنی بر جایگاه اسلام در حرکت انقلابی مصر و شروع آن با شعارهای اسلامی و الله اکبر و تکیه بر قدرت و نفوذ اسلام ادعا کرد که اخوان المسلمین طی بیانیه ای اعلام کرده که "قیام مردم مصر، انقلاب اسلامی نیست.

"سایت بی بی سی ادعا کرده که اخوان المسلمین در بیانیه ای کوتاه خود این موضوع را اعلام کرده و سپس در ادامه خبر آورده است: " این گروه اسلامگرا می گوید که تنها هنگامی آماده مذاکره با دولت مصر است که حسنی مبارک از قدرت کناره گیری کرده باشد." لازم به ذکر می باشد که سایت بی بی سی فارسی زمان نشر این خبر را ظهر جمعه چهارم فوریه 2011 قید کرده است. برای روشن شدن دروغ بی بی سی لازم است نکاتی را در اینجا اشاره کنیم کنیم. 1) در سایت رسمی اخوان المسلمین مصر چنین خبری وجود ندارد. با مراجعه به سایت اخوان متوجه می شویم که بیانیه مذکور در پاسخ به حوادث روز پنج شنبه میدان "التحریر" و اتهام مبارک و عمر سلیمان مبنی بر دست داشتن خارجی ها و نیز تحمیل مسئولیت بر دوش حرکت اسلامی اخوان المسلمین صادر شده و ارتباطی با خطبه های روز جمعه رهبر معظم انقلاب ندارد.2)

زمان انتشار این بیانیه بر روی سایت رسمی اخوان روز پنج شنبه 3 فوریه 2011 ساعت 23 و 59 دقیقه و بعد از سخنان عمر سلیمان و مبارک بوده، در حالی که خطبه های نماز جمعه رهبر انقلاب 4 فوریه 2011 (یعنی یک روز پس از آن) ایراد شده است.3) در بیانیه اخوان المسلمین به هیچ وجه سخنی از مخالفت این حرکت با انقلاب اسلامی و اجرای قوانین اسلامی وجود ندارد و بالعکس صریحا قید شده است: حرکت اخوان المسلمین خواستار دولتی مدنی و دموکراتیک با مرجعیت اسلامی می باشد.4) اخوان المسلمین صریحا وابستگی خود را به عوامل خارجی رد کرده وحرکت خود را حرکتی انقلابی واصیل و دارای پیشینه 80 ساله می داند که هدف آن خدمت به ملت است.5) این بیانیه در پاسخ به اتهامات عمر سلیمان و مبارک مبنی بر وابستگی این حرکت به خارج و مشخصا ایران و نیز تحمیل مسئولیت حوادث خونین میدان التحریر صادر شده و ارتباطی با موضوع خطبه های روز جمعه 4 فوریه 2011 ندارد. 6) در ادامه خبر بی بی سی مبنی بر شرط مخالفان دولت برای گفتگو این حقیقت را آشکار می سازد که این سایت خبری غیر حرفه ای تعمدا و کاملا شیطنت آمیز بیانیه روز پنج شنبه اخوان المسلمین و نفی وابستگی او را به خارج به خطبه های روز جمعه حضرت آیت الله خامنه ای ارتباط داده و چنین وانمود کرده که اخوان المسلمین در پاسخ به فرمایشات رهبر انقلاب اسلامی چنین بیانیه ای را صادر کرده است. (مهر)

44. دروغ‌های بی بی سی دامن فرگوسن را هم گرفته بود

شبکه بی بی سی در سال 2004 به صورت رسمی در تلویزیون و رادیو خبری غیرموثق مبنی بر مشارکت جیسون، پسر الکس فرگوسن سرمربی منچستریونایتد در نقل و انتقالات این تیم منتشر کرد که در پی انتشار این خبر اتهام آمیز، فرگوسن اعلام کرد دیگر هرگز با بی بی سی مصاحبه نخواهد کرد و در این 7 سال بر سر تصمیم خود باقی ماند. باشگاه منچستریونایتد اعلام کرد: نارک تامپسون مدیرکل بی بی سی رسما در ملاقات با فرگوسن به خاطر انتشار این خبر عذرخواهی و رضایت او را جلب کرد. (انتخاب)

45. دروغ های بی بی سی صدای فعالان ضد فقر را هم در آورد

در جریان حملات ناتو به لیبی، تلويزيون دولتي بي‌بي‌سي به خاطر انتشار اخبار دروغ مبني بر اين که ناتو "بمباران بادقت" در ليبي انجام داده است مورد انتقاد قرار گرفت. فعالان حاضر در کنفرانس سالانه "ائتلاف جنگ را متوقف کنيد" از جمله خيريه مبارزه با فقر "جنگ عليه فقر" روز شنبه (21 خرداد) بي‌بي‌سي را به خاطر ادعاهاي دروغين محکوم کردند. بي‌بي‌سي ادعا کرده که حمله ناتو به ليبي به دليل استفاده از فن‌آوري نوين نظامي از جان غيرنظاميان محافظت مي‌کند. جان هيلاري، مدير اجرايي "جنگ با فقر" اين شبکه تلويزيوني دولت انگليس را به خاطر پوشش حملات ناتو به‌ويژه حملات هواپيماهاي بدون سرنشين کنترل از راه دور امريکا عليه مردم ليبي از اواخر آوريل تاکنون، به باد انتقاد گرفت. يک گزارشگر بي‌بي‌سي در ماه مارس نوشت که "ائتلاف ناتو آشکارا تلاش سختي براي اجتناب از کشتن غيرنظاميان به عمل آورده است."

جان سيمپسون، گزارشگر بي‌بي‌سي گفت: "افسانه قديمي بمباران دقيق به بيش از يک واقعيت تبديل شده است." يک گزارشگر ديگر که نماوي از وي به ميان نيامده است، نيز نوشت: "هواپيماهاي بدون سرنشين، اهداف نظامي در مناطق شهري را راحت‌تر هدف قرار مي‌دهند و خطر تلفات غيرنظامي را به حداقل مي‌رسانند.

" با اين حال جان هيلاري با رد ادعاهاي افزايش دقت، آن را "دروغ‌" محض خواند؛ چراکه استفاده از هواپيماهاي بدون سرنشين در پاکستان و افغانستان مثال روشني از کشتار کور مردم است. ديويد کيلکولن و اندرو اگزام، کارشناسان نظامي غربي با انجام تحقيقي در سال 2009 اين حقيقت را فاش کردند که بيش از 700 تن در پاکستان در آن سال در حملات هواپيماهاي بدون سرنشين کشته شده‌اند و فقط 14 تن از اين تعداد از اعضاي القاعده بوده و بقيه غيرنظامي بوده‌اند.

مدير اجرايي "جنگ با فقر" هواپيماهاي بدون سرنشين را سلاح‌هاي کوري که قوانين بين‌المللي را نقض مي‌کنند دانست. هيلاري گفت: "با اين حال بي‌بي‌سي بدون هيچ‌گونه شواهد يا توجيهي از گفتن اين که اين‌ها ابزار دقيق بمباران هستند ابراز خرسندي مي‌کند. ما بايد جلوي آن‌ها بايستيم و به دروغ‌هاي بي‌بي‌سي بگوييم کافيست!" وي افزود: "اين بمباران دقيق نيست؛ اين بمباران کور با تلفات غيرنظامي زياد است.

" استفاده از موشک‌هاي هواپيماهاي بدون سرنشين همچنين از سوي فيليپ آلستون، گزارشگر ويژه سازمان ملل در زمينه کشتار خارج از چارچوب قضايي، به عنوان جنايت عليه بشريت توصيف شده است. بنياد امريکاي جديد، يک گروه راست‌گرا که حملات هواپيماهاي بدون سرنشين را بررسي مي‌کند گزارش داده است که حداقل 2431 تن از سال 2004 تاکنون در پاکستان در بمباران‌هاي هواپيماهاي بدون سرنشين کشته شده‌اند. (پرس تی وی)

46. بي بي سي معترضین انگلیسی را مشتي تبهکار و غارتگر نامید!

همزمان با فراگير شدن آشوبهای سال 2011 در كشور انگليس رسانه‌هاي غربي با اتخاذ رويكردي جهت‌دار سعي در وارونه نشان دادن حقايق اعتراض‌هاي مردم فقير در انگليس شود. شبكه بي‌بي‌سي در ميان اين رسانه ها پيش قراول حمايت از دولت در مقابل معترضان است و تلاش دارد تا معترضان را عده‌اي اراذل و اوباش نشان دهد كه در حال غارت شهر لندن هستند و تيتر "آشوب در لندن " را براي اين گزارش انتخاب كرده و تنها تصاويري از سرقت مغازه ها را نشان مي دهد.



47. دروغ مضحک کارشناس بی بی سی

با وجود انتشار تصاویر مختلفی از ابعاد چند میلیونی حماسه 9 دی در تهران، عطاءالله مهاجرانی کارشناس تلویزیون بی بی سی فارسی در ادعایی مضحک عنوان کرده است: یک ملت با جمعیتی بیش از سه میلیون نفر از میدان امام حسین تا میدان آزادی به صحنه می آید و اعتراض خود را به نتیجه انتخابات اعلام می کند سرکوب می شود اما اجتماع ده تا بیست هزار نفر در میدان انقلاب حماسه نهم دی تلقی می شود و شاعران در این باره شعر می گویند.چند روز پس از 9 دی 88 هم میهمان بی بی سی فارسی و مدعی شد: اگه اینا راست میگن و مردم زیادی نهم دی اومدن برا راهپیمایی پس چرا یه بارم با هلیکوپتر ازشون فیلمبرداری نکردن و نشون ندادن! این در حالی بود که بیشترین تصاویر پخش شده از 9 دی در صدا و سیما، صحنه هایی بود که با هلیکوپتر فیلمبرداری شده بود.





48. بی بی سی: سلاح کشتار جمعی در عراق يافت خواهد شد

پس از حمله آمریکا و انگلیس به عراق، بی بی سی در مصاحبه ای با جک استرا، وزير سابق امور خارجه انگلیس به نقل از وی اعلام کرد که با اين که تا کنون در زمينه وجود سلاح کشتار مدرک ملموسی يافت نشده است اما اين به آن معنا نيست که اصلا مدرکی وجود ندارد. بی بی سی در این گزارش می افزاید که يک مقام ارشد در دولت آمريکا به يک روزنامه نگار بريتانيايی گفته است که تحقيقات سازمان سيا در مورد تسلحات عراق نشان خواهد داد که بازرسان اين سازمان نتواسته اند سلاح يا آزمايشگاه توليد آن را پيدا کنند. اما اين منبع در دولت آمريکا همچنين گفته است که شواهدی به دست آمده که صدام حسين به دنبال ايجاد برنامه ای برای ساخت سلاح کشتار جمعی بوده است.



بی بی سی در آن زمان تلاش می نمود تا همگام با سیاست های دولت انگلیس و آمریکا، حمله این دو کشور به عراق را توجیه کند. اما با اشغال عراق از سوی دولت آمریکا و انگلیس، و پیدا نشدن هیچ سلاح کشتار جنگی ای، دروغین بودن اخبار منتشر شده از سوی این رسانه انگلیسی آشکار شد.

49. بی بی سی: ما بیطرف و منصف هستیم!

بی بی سی فارسی هم که از حامیان و جهت دهندگان به آشوب های پس از انتخابات خرداد۸۸ بوده و هنوز هم از حامیان آشکار ضدانقلاب به شمار می رود، در گزارشی نوشته است، ما همواره بر "پایبندی به اساسنامه خبری اش و رعایت بیطرفی، انصاف، استقلال و دقت در خبررسانی" تاکید داشته ایم.



50. سانسور هم نتوانست دروغ بی بی سی فارسی را در تفسیر قرآن درمان کند



Description: سانسور هم نتوانست گاف بی بی سی فارسی را در تفسیر قرآن درمان کند

بی بی سی فارسی در برنامه شصت دقیقه ی ۱۵ تیرماه با تلاش برای سیاسی جلوه داده موضوع و القای اختلاف در کابینه ی دولت ایران می گوید که "بحث بر تفکیک جنسیتی در دانشگاه های ایران به تفکیک عقیده ای در دولت ایران تبدیل شده است."این شبکه در تحریفی آشکار، موضوع اسلامی شدن دانشگاه ها را در ایران را به طرح تفیکیک جنسیتی تقلیل می دهد.

وزیر علوم ایران در دفاع از طرح اسلامی کردن دانشگاه ها و اعلام آمادگی جهت اجرای آن، علی رغم مشقت های پیش رو گفته بود که "از حرکت به سمت اسلامی تر شدن دانشگاه ها عقب نشینی نخواهیم کرد؛ حال هر چه می خواهند جو بسازند. ما با آن آقا بالاسری معامله کرده ایم و او بهترین تاجر است. قائل به این هم نیستیم که آخرت خود را به خاطر دنیای احدی بفروشیم." این گفته ی آقای دانشجو به آیه ی شریفه ۱۱۱ سوره مبارکه توبه (ان الله اشتری من المومنین انفسهم و اموالهم بان لهم الجنة ... فاستبشروا ببیعکم...)و آیات متناظر به آن اشاره دارد که خداوند را بهترین معامله کنندگان می داند.

اما "مجید خیام دار"، گزارشگر با سابقه بی بی سی فارسی و تحریریه ی شبکه در دروغ آشکار، واژه "آقا" را که کنایه از "خدای متعال" بوده است اشاره ای به آیت الله خامنه ای رهبر ایران می داند و می گوید: "کامران دانشجو وزیر علوم ایران گفته که از اسلامی تر شدن دانشگاه ها عقب نخواهیم نشست. چون با آقای بالای سرمان معامله کرده ایم که بهترین تاجر است. اشاره ای به آیت الله علی خامنه ای رهبر جمهوری اسلامی که همواره بر اسلامی کردن دانشگاه ها تاکید کرده است."مفتضح تر آنکه همزمان با نقل این جمله از آقای دانشجو، تصویری از آیت الله خامنه ای را به عنوان شاهد سخن خود در ویدئوی گزارش نمایش می دهد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 26
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 0
  • yaser ۱۳:۵۰ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۴
    2 0
    آخریش باحال بود :)) وقتی میگم کم سواد و عقده ای هستن از روی تعصب نمیگم واقعیت رو عرض میکنم.
  • ۱۴:۰۳ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۴
    2 0
    جالب بود . از رسانه ی سلطنتی استعمارگر پیر غیراز این هم انتظار نمیره . با تجربه ای که در این کار ( شایعه سازی و راست جلوه دادن دروغها و بالعکس ) پیدا کرده شاید بتونه عوام و عده ای بیگانه پرست رو برای انی فریب بده ولی در آخر و بعد از گذشت چندروز ماه از پشت ابر بیرون میاد و غبارها کنار میره .
  • ۱۴:۲۷ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۴
    1 0
    دیگه باید گفت بیق بیق سی
  • ۱۴:۴۲ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۴
    4 0
    مرگ بر انگليس
  • ۱۵:۴۸ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۴
    3 0
    خدا بهتون قوت بده.ادامه بدین!رسوا کردن بی بی سی کاری نداره.حیف صدا و سیما...
  • فیروزی ۱۷:۳۸ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۴
    1 0
    با این حال، برخی تحلیلگران و بیندگان بی بی سی، محتوای این رسانه را وحی منزل می دانند و حتی به خودشان اجازه نمی دهند گاهی هم که شده شک کنند. حتی برخی اندیشمندان به ظاهر سیاسی، در ایام انتخابات 88، شب تحلیل بی بی سی را می دیدند و روز همانرا بدون کم و کاست مثل میمون تقلید کرده و به خورد مردم می دادند.
  • علی ۱۸:۱۲ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۴
    1 0
    اینکه مصادیق وضعیت شیطانی گروه رسانه هایی مانند بی بی سی برای افراد جامعه آشکارسازی میشود بسیار خوب است . هر از چند وقت نسل کشی 9 میلیونی هموطنانمان در 100 سال یش بدست غارتگران انگلیسی و ایادی آنها برای شیفتگان لندن نیز یاد بشود بد نیست.
  • ۱۹:۴۷ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۴
    1 0
    کلا رسانه بی طرف در جهان وجود ندارد هر کی ادعای بیطرفی کرد معلوم میشه نمیتونه دروغ رو از حقیقت تشخیص بده حالا که حضرات بی بی سی فارسی ادعای بیطرفی دارن منابع مالیشونو رو کنن ببینم از آسمون واسشون پول میاد ؟؟ یا از جیب خرزو خان ؟ واقعا آدم باید بیسواد یا احمق باشه که بی بی سی ببینه یا هم تفریحی !
  • محمد ۲۰:۳۷ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۴
    1 0
    تکلیف BBC و روباه خبیث و مکار که برای همه روشن است. اما خاک بر سر مجریان شبکه فارسی BBC یعنی همون موشهای فاضلاب بدبخت که برای معاش به در یوزگی روباه افتاده اند. کیست که نداند روباه خبیث و مکار مسبب بیشترین جنایت ها در طول دوران های مختلف بوده است.
  • Anonymous ۲۰:۴۷ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۴
    1 0
    گزارش خوبیه،اینجور ادامه بدین دیگه آبرویی واسه بیق بیق سی نمی مونه
  • فدایی امام سیدعلی ازآذربایجان ۲۳:۰۸ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۴
    1 0
    بابابه چه زبونی بگیم؟؟؟اینادشمن ماهستن چه قبل ازاتقلاب که اونجوری دشمنی میکردندمثل قتل.غارت.اشغال وچه الان که باترور.تحریم .توطئه وپرونده سازی های کذب واخباردروغ دارن به دشمنی خودشان ادامه میدن ازدشمن این چیزابعیدنیست مابااینادرحال جنگ خاموش هستیم
  • بهار ۲۳:۳۹ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۴
    3 0
    خدا رو شکر که دشمنای ما رو از احمق ترین ها قرار داد
  • ۰۱:۲۸ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۵
    0 1
    دلیل اینکه مردم بی‌بی‌سی می‌بینند عملکرد ضعیف صدا و سیماست
  • ۰۸:۱۰ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۵
    0 0
    هر چيزي به انگليس ربط داشته باشه، مردم به سرعت بهش بي اعتماد ميشن! ما از دشمن توقع دشمني داريم
  • ۰۸:۳۳ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۵
    1 0
    ویژگیهای افرادی که همیشهاخبار بی بی سی فارسی را گوش می دن و به اخبار خودمون اعتقادی ندارن: 1- نق نقو 2- همیشه ناراضی 3- بی قید و بند در اظهارات حوزه سیاست و البته بعضی هم بی قید و بند اخلاقی 4- معمولاً تو خانواده هاشون مشکل دارند (البته این موضوع شامل همه اونایی که از ماهواره استفاده می کنند هم می شود. منظور مشکلاتی است که فقط منشا اون به استفاده از شبکه های خارجی بر می گردد.) 4- عدم احساس مسئولیت در داخل کشور نسبت به مشکلات جامعه 5- برتر بینی جامعه غربی نسبت به جامعه ایرانی 6- زود باور به دروغ های بزرگ روباه پیر 7- احساس تنفر از حزب الهی ها 8- بعضا تنفر از مذهب ، دین (مخصوصا دین اسلام) پیدا کردن 9- بعضیاشون دنبال فرصتن که تو جامعه آشوب کنن 10- یه نوعی توهم خودبزرگ بینی دارن ( از سایر افرادی که از اخبار بی بی سی و یا ماهواره استفاده نمی کنن خودشون را به روزتر و روشنفکرتر می دانن) خواهش بقیه ویژگیها رو دوستان بگن...
  • محمد ۱۲:۵۳ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۵
    0 0
    مجریان بی بی سی دروغ می گویند، دروغ در پو ششی شیطانی برای اهداف شیطانی. دروغ گو انسان نیست، بلکه کم‏تر از حیوان است. انسان نیست چون فضیلت انسان بر موجودات دیگر، سخن است، سخنى که اخبار از حقیقت باشد و گرنه یاوه ‏سرایى را سخن نمی‏توان نامید و دروغ گو را از سخن بهره ‏اى نیست، چون اخبار از حقیقت در گفتارش پیدا نمى‏شود؛ پس سخن دروغ گو با بانگ جانوران یکسان است و جز خسته کردن گوش اثرى ندارد. کم‏تر از حیوان است، چون در بانگ حیوان، خیانت راه ندارد، ولى سخن دروغ گو، خیانت می‏باشد؛ بنابراین ارزش جانوران بیش از دروغ گویى که خود را انسان میپندارد.
  • ۱۸:۱۹ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۵
    0 0
    مشرق !!! مانند برخی سایت های داخلی دنبال دعواهای داخلی باش. ببین قالی باف بهتره یا رضایی.... ببین کدوم بهتر پول خرج میکنند. چرا داری در باره استعمار گر پیر روشنگری میکنی؟؟؟
  • ۱۸:۳۹ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۵
    0 2
    BBC دروغ میگه ایا میتونید مدعی بشید رسانه ملی راست میگه!!!
  • ۱۹:۳۳ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۵
    0 1
    اگه می شد دروغ های خودتون هم دز کنار دروغ های bbc منتشر می کردید با حال می شد و کلی می خندیدیم
  • ۰۰:۲۲ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۶
    0 0
    - سرمايه گذاران و گردانندگان هدف گذاران اين مركز وراجي سرمايه گذاري كرده اند شريك دذد باشند و رفيق غافله اين دروغ گويان روزي رسوا خواهند شد و ان روز دور نيست دروغگو نزديك را دور نشان مي دهد و دور را نزديك و خود دروغگو نيز به تدريج در دامي كه مي سازد خود شكار مي شود. -بي بي سي مركز لجن پراكني مطرود ترين كشور كوچك در جزيره اي كه هم زيباي آن جزيره آلوده لوث وجود كذاب ها شده است و زيباترين حرف در بي بي سي اكذب ترين يعني دروغ ترين هاست اما ايراني ها اين مركز كذاب هاي مردم فريب را شناخته اند و ...
  • سید اکبر کولر ساز ۰۶:۰۰ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۶
    0 0
    خداییش اگه بنی صدر آدم بود و تو ایران میموند یک شوهر خوب براش پیدا میشد
  • ۰۹:۳۴ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۶
    0 0
    با تشکر از گزارشی دو قسمت که بیانگر نگاه حرفه ای بود. منابع گزارشتان از کجا بود ؟ بهتر است اینگونه مطالب از صداوسیما نیز برای آگاهی افکار عمومی برای شناخت رسانه روباه پیر و ناتوان پخش شود.
  • ۰۹:۵۷ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۶
    0 0
    زنده باشی
  • ماندانا ۱۹:۲۱ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۹
    0 0
    دقیقا .من بعد از انتخابات زیاد بی بی سی می دیدم اما وقتی دیدم از مصدق با افتخار صحبت می کنه بعد از شاه تکریم و تمجید می کنه که مصدق رو خونه نشین کردش فهمیدم این بابا با خودش درگیره اونم حسابی
  • ۰۰:۴۳ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۸
    0 0
    مرگ بر دورغ«««««««
  • ۰۰:۴۳ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۸
    0 0
    مرگ بر دورغ«««««««

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس