کد خبر 336016
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۳ - ۲۱:۴۰

حجت الاسلام شهاب مرادی در واکنش به اظهارات نجفقلی حبیبی در برنامه دیروز، امروز، فردا در صفحه اینستاگرام خود با قرار دادن کلام ذکر شده از رهبر فقید انقلاب، اینگونه نوشت: نجفقلی حبیبی را نمیشناسم ولی باید صریحا عذرخواهی کند.

 یه گزارش مشرق، شهاب مرادی با اشاره به اظهارات حبیبی در برنامه دیروز، امروز، فردا و مطلب خود در صفحه اینستاگرام خاطرنشان کرد: در عظمت محرم و صفر و خصوصا روز عاشورا و نشانه های فرهنگی و اجتماعی آن همین بس که حیات اسلام به قیام و خون امام حسین(ع) وابسته است. امام راحل نیز  انقلاب اسلامی را محصول محرم و صفر دانستند.

مرادی افزود: هر چه خوبی داریم از فرهنگ حسینی است و این ناسپاسی ها را باید پاسخ گفت چرا که عزاداری سید الشهدا(ع) هیچ هزینه ای را بر دوش هیچ دولت و حکومتی تحمیل نکرده است.

مرادی با اشاره به بحث مطرح شده در برنامه دیروز امروز فردا  درباره هزینه های عزاداری خاطرنشان کرد: نه تنها عزاداری سید الشهدا(ع) هزینه ای را بر حکومت ها تحمیل نکرده که چه بسیار وظایف دولتی، که در حکومت های مختلف با واسطه این دستگاه عظیم و شریف تامین شده است.

وی ادامه داد: چه بسیار خیریه ها، بیمارستانها، مدارس، دانشگاهها و ... که با پول امام حسین(ع) و توسط محبان ایشان در مجالس عزاداری جمع و صرف این این امور شد. هیات ها ریشه دار ترین ان جی او های سطح جهان هستند. کارهایی که دولت ها باید انجام می دادند توسط دستگاه امام حسین(ع) انجام شده است.

این کارشناس مسائل دینی در خصوص تاثیرات اجتماعی و سیاسی عزاداری امام حسین(ع) نیز گفت: هیات ها، انقلاب اسلامی را پیروز کردند و امام راحل نیز بارها این مسئله را گوشزد فرمودند. همچنین هیات ها و شور و شعور حسینی بود که منجر به مقاومت 8 ساله ملت ایران در برابر متجاوزین شد.

مرادی ادامه داد: هیچ عملی جز شورحسینی (ع) نمی توانست در بالا بردن روحیه آزادگی، مقاومت، شجاعت بخشی و ترغیب مردم برای مقاومت و پیروزی مثمر ثمر باشد. جمله گوهرباری را از امام شنیدیم آن گاه که به ملی گراها فرمودند: امنیت این کشور بسته به دسته جات عزیز عاشوراست.

وی افزود: البته این ناسپاسی ها هیچ لطمه ای بر عظمت دستگاه امام حسین(ع) وارد نمی کند و اعتقاد مردم را سست نمی کند.

مرادی درباره فلسفه اشک بر امام حسین (ع) نیز گفت: خود امام حسین (ع) فرمودند "من کشته اشک هستم". دیگر ما نمی توانیم حرف ایشان را کنار بگذاریم چرا که معتقدیم کسی که اشک بر سید الشهدا(ع) می ریزد حتما شعور و درک از بزرگی و عظمت قیام حسینی دارد و اگر این نباشد اشک جاری نمی شود.

رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران درباره بعد هنری قیام حسینی نیز گفت: در طول تاریخ محافل عزای حسینی بستری مناسب برای شکل گیری، رشد و بالندگی بسیاری از شاخه های هنری شده است که از جمله آن می توان به تعزیه به عنوان قدیمی ترین هنر نمایشی اشاره کرد. این ها تنها آثار کوچک مجالس عزاداری حسینی است.

اظهارات نجفقلی حبیبی در برنامه دیروز امروز فردا در تلویزیون که پنجشنبه شب پخش شد، اعتراضاتی را در رسانه ها و در میان مردم برانگیخت.

حبیبی در این برنامه در تشریح لزوم توجه به تاثیر گذاری فرهنگی بودجه حکومت و نهاد های مدنی با بیان این مطلب که نباید به گونه‌ای عمل کرد که جوان اعتقادش از ما سلب شود، گفت: جوان می داند اسلام درست است. شما سالانه برای بعضی چیزها چقدر خرج می کنید؟ در همین ایام عاشورا چقدر پول ها خرج می شود بازده فرهنگی اش چقدراست؟ دو شب گریه می کنند و بعد می‌روند.
منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 27
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 5
  • ۲۲:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۵
    0 0
    هــشــدار !!!!!!!! مجدداً افرادی که دردوران افسادات (اصلاحات اسمی) قیام امام حسین (ع) را زیرسئوال بردند و به مقدسات توهین کردند و امثالهم ؛ دارند از گور سر بر می یارند . ای روحانیون شجاع و دلاور ، ای سخنرانان دلسوز و آگاه ، ای مسجدیان و امت خداجوی علوی : هـــشــدار !!!
  • فریبا ۲۲:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۵
    0 0
    دو شب گریه می کنن سلامت دین و کشور بیمه می شود چه گریه با برکتی. هر چه داریم از محرم و صفر است
  • ۲۳:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۵
    0 0
    بابا مقصر رسانه است که به اینها انگ روشن فکری میزند و این مغز کوچک ها را دعوت میکند
  • ۲۳:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۵
    0 0
    احسنت مرحبا
  • محمد ۲۳:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۵
    0 0
    حاصل این عزاداری ها اینست که چند قطره اشک میریزیم ... چشممان بینا میشود ...و درنتیجه از .. امثال تو حالمان بهم میخورد!!!! اضلال طلب!
  • ۲۳:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۵
    0 0
    خاک بر سر ما که این ناقص العقل ها کارشناس برنامه های تلویزیون هستند
  • ۲۳:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۵
    0 0
    حاج آقا هم چه انتظارات فرهنگی ای داره!!!؟؟؟ ....
  • سید امیر ۲۳:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۵
    0 0
    مرگ بر نجفقلی حبیبی
  • لعيا ۲۳:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۵
    0 0
    جانم فداي امام حسين(ع) هر چي داريم از همين عزاداري ها داريم
  • ۰۰:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۶
    0 0
    این محرم و صفر است که اسلام را زنده نگه داشته است
  • یاسر بچه تهران ضد تراختور ۰۰:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۶
    0 0
    مشرق برات متاسفم خودت میدونی چرا
  • ۰۱:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۶
    0 0
    اگه گریه بر امام حسین و این مجالس نبود که دارو دسته شما سال 88 مملکتو نابود کرده بودن!
  • ۰۱:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۶
    0 0
    بنابر روایتی از امام صادق (ع)، ندبه و اشک ریختن دسته جمعی، یکی از اصلی ترین راهها برای کاهش زمان انتظار و تسریع در ظهور است. [فروع کافی، کتاب المعیشه، باب ۳۰، حدیث ۱۳]
  • احمد ۰۲:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۶
    0 0
    آهای سکاندار دولت تدبیر و امید ایکاش به جای به جهنم گفتن به منتقدین، این را به جهنم می فرستادی
  • ۰۲:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۶
    0 0
    خیلی می ترسم اون از تصفیه ی نیروهای انقلابی در دانشگاه ها اون از وضعیت ارشاد روزنامه ها و مجلات و سایتای اصلاح طلب که کم لجن پراکنی نمیکنن مجلسم بیافته دست این اصلاحاتیا دیگه الــــــــــــــــــــــفـــــــــــــــــاتـــــــــــــــــــــــــحـــــــــــــــــه
  • ۰۳:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۶
    0 0
    ناشناس آمریکایی رفتی آمریکاداری واسه مانظریه میدی؟!بروبابا
  • شریفانی ۰۵:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۶
    0 0
    علامه طباطبایی: برای رسیدن به عرفان کامل دو راه و دو مکان بیشتر وجود ندارد: یا در حرم سید الشهداء علیه السلام. یا در مجلسه روضه سید الشهداء علیه السلام. السلام علیک یا اباعبد الله نامت هنوز هم هیجان می دهد مرا این پرچم شماست تکان می دهد مرا وقتی شبیه مرده حسینیه می روم! سینه زنی دو مرتبه جان می دهد مرا ارباب ماست آنکه فقط در تجارتش با قطره اشک، سود کلان می دهد مرا
  • مهدی ۰۶:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۶
    0 0
    ایشان باید بروند یک بار دیگر وصیت نامه ی سیاسی و الهی امام را پاس کنند. محرم و صفر است که اسلام را زنده نگه داشته است.
  • ۰۸:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۶
    0 0
    شما سر تا پا خودت سوژه ای جناب لایک الاسلام
  • امین ۰۸:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۶
    0 0
    یزید علیه اللعنه با آن رذالت و پلیدی و شئامت و ملعنت و بی دینی هرگز نگفت که گریه برای امام حسین علیه السلام فایده ای ندارد بلکه از گریه اهل بیت آن حضرت جنان هراسان شد که به خاطر ترس از پایه خای حکومتش آنها را هر چه سریعتر از محل حکومت خود دور کرد و هیچ شقی از اصحاب یزید نگفت هر چقدر دوست دارید گریه کنید چون نفعی به حال شما ندارد بلکه پیوسته آنها را به خاطر گریه میزدند و ایشان را منع می کردند حال افرادی پست تر از یزید پیدا می شوند که مطالبی می گویند که یزید ادعا نکرده است.
  • بسیجی منتقد ۰۸:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۶
    0 0
    این آقایان اصلاح طلب حق ندارن هرچه تفکر خودشون شده و شاید برای خودشون خیلی بد نباشه را به اجتماع القا کنند جامعه از این سخنان از دایره دین خارج میشه
  • ۱۰:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۶
    0 0
    سوال اینجاست که آیا تا کنون دولتها و حکومتها مردم را می گریانده اند و آیا اساسا کسی می تواند با برپایی مراسم عزا و تقبل هزینه تشکیل مجالس روضه کسی را به خاطر اتفاقی که حدود هزار و سیصد سال اتفاق افتاده بگریاند. پس این چیزی نیست که در حیطه قدرت خلقی باشد. بخدا قسم فقط به علت اینکه گریه بر حسین علیه السلام باطل را افشا و رسوا میکند از آن هراس و وحشت داشته و در صدد محو آن هستند ولی این موضوع فوق اراده بشر است هر چند اگر تمام کفار و ظالمین و مشرکین دست به دست هم دهند
  • فاطمه ۱۰:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۶
    0 0
    توی دوران به اصطلاح اصلاحات جلوی سخنرانی خیلی از سخنرانان از جمله پناهیان رو گرفتن حالا باید ببینیم این دولت چکار می کنه مردم باید هشیار باشند
  • ۱۴:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۶
    0 0
    عمو عطا هم از این صحبتها کرد دیدید که خداوند خوار وذلیلش کرد
  • سلمان ۱۷:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۶
    0 0
    منم برات متاسفم خودت می فهمی چرا
  • سلمان ۱۷:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۶
    0 0
    مجلس ششم مگه دست اینا نبود خیلیم بدتر از حالا ارزشها رو می کوبیدن ولی این مملکت صاحب داره و این مردم غیرت ، با خیلی چیزای این مردم میشه بازی کرد ولی امام حسین (علیه السلام) واسه این ملت خط قرمزه که هرکس بخواد به خط قرمز نزدیک شه تاوانش رو پس میده
  • علی ۱۸:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۶
    0 0
    مشرق میدونم که نظرم هیچ ربطی به موضوع خبر نداره ولی خوب چاره ای هم نداشتم،مشرق لطفا سایتت را مثل قبل کن خبر ها به روز که نه به ثانیه و مرتب نه اینجوری که حالا هست.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس