کد خبر 335539
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۳ - ۲۰:۰۴

یک روزنامه آمریکایی نوشت وضعیت در شهر فرگوسن ایالت میسوری به گونه‌ای است که گویا در یکی از مناطق جنگی عراق به سر می‌برید.

به گزارش مشرق، دیلی بیست نوشت: اعتراضات در شهر "فرگوسن" ایالت "میسوری" آمریکا در حالی وارد پنجمین روز خود شده است که وضعیت کنونی خیابان‌های این شهر آمریکا به گونه‌ای در آمده است که گویا در یکی از مناطق جنگی عراق به سر می‌برید.

این تظاهرات‌ها در اعتراض به اقدام روز شنبه یک پلیس است که «مایکل براون» یک نواجوان سیاهپوست 18 ساله غیرمسلح را با ضربات گلوله کشت.

این در حالی است که یکی از نظامیان سابق آمریکا گفت که تاکتیک‌هایی که برای خاموش کردن اعتراضات در فرگوسن به کار گرفته شده اشتباه بوده و فقط باعث تشدید اوضاع در این منطقه می‌شود.

قوانین تبعیض‌آمیز در آمریکا علیه سیاه‌پوستان همواره مورد اعتراض گروه‌های حقوق بشری قرار داشته است. فعالان می‌گویند احتمال رفتار تبعیض‌آمیز پلیس با سیاه‌پوستان بیشتر است و آنها دو برابر بیشتر احتمال دارد در دادگاه‌ها محکوم شوند.

بعضی فعالین حقوق مدنی، قتل مایکل براون را با قتل تروان مارتین، نوجوان سیاه‌پوست ساکن فلوریدا مقایسه کرده‌اند. در سال 2012 تروان مارتین به‌ضرب گلوله جورج زیمرمن، نگهبان محلی کشته شد اما آقای زیمرمن از اتهام قتل تبرئه شد. بعد از تبرئه جورج زیمرمن، یک‌صد شهر آمریکا به صحنه اعتراضات وسیع به تبرئه ضارب تبدیل شد.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس