پلیس آمریکا برخورد خشونت‌آمیزی با سیاه‌پوستانی که در اعتراض به قتل یک نوجوان ۱۸ساله به خیابان‌ها آمده‌اند داشته است.

به گزارش مشرق، پلیس آمریکا برخورد خشونت‌آمیزی با سیاه‌پوستان معترض به قتل یک نوجوان سیاه‌پوست غیرمسلح داشته‌است. فعالان در شبکه‌های اجتماعی تصویری را منتشر کرده‌اند که شمایی کلی از این خشونت‌ها فراهم می‌آورد.

خشونت در برخورد با سیاه‌پوستان آمریکایی معترض به قتل نوجوان به دست پلیس+عکس

باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا پس از بالا گرفتن اعتراضات در شهر «فرگوسن» آمریکا که پس از کشته شدن یک نوجوان سیاه‌پوست 18 ساله آغاز شد خواستار حفظ آرامش در این شهر شد.

این اظهارات اوباما ساعتی پس از آن مطرح شد که اداراه هوانوردی آمریکا پس از بالا گرفتن تظاهرات در شهر فرگوسن در ایالت میسوری آمریکا دستور ممنوعیت پرواز هواپیماها بر فراز این شهر را صادر کرد.

به گزارش هیل، این دستور پس از آن صادر شده که اعتراض‌های سیاه‌پوستان به کشته شدن یک نوجوان 18 ساله در ایالت میسوری آمریکا بالا گرفت. اداره هوانوردی اعلام کرده این دستور را به منظور ایجاد محیطی امن برای اجرای قانون صادر کرده است.

مایکل براون، 18 ساله روز شنبه در فرگوسن حومه سنت لوییس، به ضرب گلوله پلیس کشته شد. گزارش‌ها حاکی است وی در حالی کشته شده که اسلحه‌ای با خود نداشته است.

رییس پلیس می‌گوید یک افسر پلیس پس از درگیری مایکل براون را چند بار از نزدیک هدف تیراندازی قرار داده است. مادر براون گفته او با 8 گلوله به قتل رسیده است.

یکشنبه شب در پی مراسم یادبود شبانه در محل تیراندازی به این نوجوان در فرگوسن شورش‌های خیابانی به راه افتاد. در خشونت‌های یکشنبه شب فروشگاه‌ها غارت و ماشین‌ها و ساختمان‌ها تخریب شدند.

قوانین تبعیض‌آمیز در آمریکا علیه سیاه‌پوستان همواره مورد اعتراض گروه‌های حقوق بشری قرار داشته است. فعالان می‌گویند احتمال رفتار تبعیض‌آمیز پلیس با سیاه‌پوستان بیشتر است و آنها دو برابر بیشتر احتمال دارد در دادگاه‌ها محکوم شوند.

بعضی فعالین حقوق مدنی، قتل مایکل براون را با قتل تروان مارتین، نوجوان سیاه پوست ساکن فلوریدا مقایسه کرده‌اند. در سال 2012 تروان مارتین به ضرب گلوله جورج زیمرمن، نگهبان محلی کشته شد اما آقای زیمرمن از اتهام قتل تبرئه شد.

بعد از تبرئه جورج زیمرمن، یکصد شهر آمریکا به صحنه اعتراضات وسیع به تبرئه ضارب تبدیل شد.


نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس