پرسش مهم این است که نقش و مسئولیت و کارکرد وزارت ارشاد در این میانه چیست و چرا با جریان های مروج تهاجم فرهنگی مقابله نمی کند و چرا به آنها امکان فعالیت می دهد؟ آیا وزارت ارشاد باور دارد که ما در کوران و متنِ یک جنگ نرم تمام عیار قرار داریم؟ اگر باور دارد، جایگاه خود را در کدام جبهه این جنگ تمام عیار می بیند؟

گروه فرهنگی مشرق - یکی از نشانه های سبک زندگیِ سکولار – اومانیستی در اقشار مرفه و بعضاً صاحب سرمایه در اجتماعات مدرنِ نیمه دوم قرن بیستم به بعد، این است که فرهنگ مصرفی و مدلِ زندگیِ عمیقاً فانتزی و آسایش و تنعّم ناشی از بهره کشی بورژوا منشانه زنان و مردانِ این طبقات و اقشار و گروه های مرفه و فوق مرفه سرمایه‌دار را گرفتار غمِ بزرگی به نام بی غمی می کند و آنها را از مسائل اصلی و دردها و رنج های بزرگ و مهم بشری غافل کرده و گرفتار سرخوشی های آلوده ای می نماید که در واقع نوعی بی‌دردی ناشی از دوری از انسانیت و اخلاق و مستفرق شدن در «دردهای» سبکسرانه ای است که تماماً مرتبط با اسافل اعضاء و نشأت گرفته از آنهاست و کانون محرک این به اصطلاح «درد»ها تنوع طلبیِ جنسی و حرص و آزِ مالی و تنگ نظری و رقابت در سودجویی های نامشروع و رابطه های غیراخلاقی و ناپاکِ میان زنان و مردان و برخی اعمال شنیع دیگر است.

یک دورهمیِ اروتیک درباره زنان و مردان هوسباز و خیانت‌پیشه

هرجا که اعتقاد سرمایه داری، سکولار و فرهنگ اسراف و مصرف گری و تبرّج و بی‌بند و باری و خودنمایی رواج می یابد و هرجا که اقشار و گروه هایی که مصداقِ آن مفهومی هستند که خمینی کبیر «مرفهین بی درد» می نامید، ظاهر می شوند، این گونه دردهای ناشی از بی دردی و غم های ناشی از تنوع طلبی های نفسانی و رقابت در عشرت رانی و تعیّش و مسائل حقیر نفسانی برخاسته از اسراف و مصرف گرایی و تبرّج و روابط نامشروع و خیانت های زنان و شوهران به یکدیگر و هوسرانی های مداوم ظاهر می شود و عده ای را که نه به اخلاق پایبندی دارند و نه به آرمان های معنوی می اندیشند و نه اهمیتی برای تعهد و مبارزه و مجاهده و سیر در مسیر کمال قائلند و غافل از معنا و حقیقت «انسانیت»، انسان را جانور دوپایی وصل به اساقل اعضاء می انگارند، در محفل ها و میهمانی ها و نشست ها و دید و بازدیدها و گفتگوها و دور هم نشینی ها و حتی در آثار ادبی و نمایشی و سینمایی که پدید می آورند و یا بدان جلب می شوند به خود مشغول می نماید.

 اگر انسان بریده و غافل از انسانیت باشد، همه افراد بشر جانورانی نر و ماده خواهند بود که در فکر خوردن بیشتر و دزدیدن از یکدیگر و به فکر ارضاء انبوه و متکثر و متنوع و رنگارنگ و پرشمار دیگر نیازهای جسمانی شان است. آنگاه اگر جانوران نر و ماده دور هم جمع شوند، جز درباره خریدن و داشتن و جمع کردن و فخر فروختن و به دست آوردن نر و ماده های بیشتر و فریفتن یکدیگر(و در ادامه آن) جز گلایه از ازدست دادنِ این و تلاش برای به دست آوردن آن و ربودن مردِ فلانی و فریب دادن زن دیگری، به چه خواهند اندیشید و درباره چه چیزی حرف خواهند زد؟ در عالم مدرن، انسان ها همان جانوران در جستجوی غذا و تولید مثل اند که در رقابت خصمانه با یکدیگر در وضعی قرار می گیرند که تامس هابز آن را اینگونه توصیف می کند: «انسان، گرگ انسان است.»

یک دورهمیِ اروتیک درباره زنان و مردان هوسباز و خیانت‌پیشه

«دورهمی زنان شکسپیر» نمایشی است که روایتی از زنان مرفه مدرن فارغ از آرمان و دردهای عمیق و احساس مسئولیت انسانی (زنانی گرفتار در فضای سکولار – اومانیستی و تصویر جانورگونه بشر مدرن) را با استفاده از برخی شخصیت های زن مشهور آثار شکسپیر (و با اشاره به برخی حوادث و ماجراهای آن آثار) به صحنه می آورد. زنان معروف برخی آثار شکسپیر، «ژولیت» از نمایش «رومئو و ژولیت»، «افیلیا» از نمایش «هملت»، «دزدمونا» از نمایش «اتللو»، «کاترین» از نمایش «رام کردن زن سرکش» و «میراندا» و «کلئوپاترا» از نمایش های «مکبت» و «آنتونی و کلئوپاترا» در منزل «ژولیت» دور هم جمع شده اند و به قول خودشان یک «دور همی زنانه» تشکیل داده اند. اما کلئوپاترا و دزدمونا و کاترین و دیگران، آنگونه که به صحنه آمده اند، زنانی کاملاً امروزی اند و از شخصیت و درون مایه شکسپیریِ خود جدا شده اند و از نمایش های شکسپیر، فقط شباهتی در اسم و اندک مایه ای از برخی عادات را دارند. اینان زنانِ امروزی اند. زنانی مدرن و سکولار، زنانی مرفه از جماعتِ مرفهین بی دردِ سکولار-مدرنیست، که غم ها و رنج ها و نگرانی هاشان نیز حقیر و ابلهانه و جانورگونه است. اینان زنانی اسیر تبرّج و اسراف و در تمنای آرزوهای سرمایه دارانه مدرن اند، همان گونه که گرفتار هوس بازی و خیانت به همسر و تنوع طلبی و حسادت و رقابت های نفسانی اند، همانگونه که مردانشان نیز بی وفا و بوالهوس و خیانتکارند.

یک دورهمیِ اروتیک درباره زنان و مردان هوسباز و خیانت‌پیشه

این دورهمی، دورهمی زنان مرفه و فوق مرفه سرمایه دار و سرمایه دارصفت است که اساسی ترین دردهای شان پنهان کردن فساد و خیانت خود از شوهران و عشّاقشان، و دور کردن زنان دیگر از مردانشان، و توصیه کردن یکدیگر به «ترفندهای زنانه»، و فریب دادن خود و دیگران، و ارضاء تمنیّات بی پایان نفسانی و جاه طلبانه شان است. از همین رو است که نمایش «دورهمی زنان شکسپیر» لبریز است از گوشه کنایه های اروتیک و اطوار و حرکات جلف، و آموزه های سخیف زشت به این نمونه ها توجه کنید:

زنی به نام «میراندا» خطاب به زنی که هنوز در فکر شوهر (یا دوست پسرش) است:
«لازم شد شما را به ناپل ببرم تا ببینید خداوند چه لقمه های دندان گیری آفریده» (کنایه از مردان ناپلی)
زنی به نام «کلئوپاترا» با اشاره به شوهر «دزدمونا» (یکی از زنان حاضر در میهمانی): «مغربی» (نام شوهر دزدمونا) هم خوب چیزی است در لیستم داشته باشم»
کلئوپاترا در اشاره به تحریک پذیری از طریق لمس:
«من «تاچی» (اشاره به touch لمس کردن، دست زدن) هستم»
«میراندا»: «مردها را باید با جزئیاتشان وصف کرد»
زنی (با اشاره کنایه آمیز به توانایی جنسی مردی به نام «رمئو»):
«انگار رمئو قرص است. اول، هر 2 ساعت یک بار، بعد می شود روزی یک بار، بعد می شود هفته ای یک بار، بعد می شود ماهی یک بار... بعد هم دیگر دلت می خواهد برود و سالی یک بار هم نبینیش»
«میراندا»: عشقِ اول، یک بحران است. نتیجه فقدانِ امکانات و محدودیت»

در این نمایش، زنان با اطوار و حرکات در صحنه به یکدیگر از «ترفندهای زنانه» برای جلب نظر مردان می گویند و شوخی های رکیک می کنند. از میان این همه اطوار و حرکات و اشاراتِ لفظی و غیرلفظیِ اروتیک، این پیام ها به بینندگان زن و مرد و جوان و غیرجوان (و البته بیشتر جوان، و اغلب خانم) منتقل می شود که: «ازدواج، پایان عشق است» - «ازدواج، نه، عشق، آری» - «مردها همه تنوع طلبند» - «از هر 100 تا مرد، شاید یکی پیدا شود که بد نباشد» - (اینها برخی از عبارات دیالوگ های این نمایش بوده است)؛ عشق و پایبندی را رها کن و به دنبال لذت و تنوع طلبی و خوش گذرانی باش، چون مردها هم همینگونه اند و به کسی وفا نمی کنند – تعهد و ازدواج و پایبندی به زندگی با یک مرد حماقت است.

جالب است که در این نمایش، همه زنان (جز ژولیت که بسیار ساده و به اصطلاح تازه در اول راه است) به همسران و معشوق هاشان خیانت کرده اند و کم و بیش در این «دورهمی زنانه» به عنوان نیش و کنایه به خیانت های یکدیگر اشاره می کنند و پته همدیگر را روی آب میریزند. و به قول یکی از زنان بازیگر در نمایش: «همه زنان دستمالشان را داده اند».

یک دورهمیِ اروتیک درباره زنان و مردان هوسباز و خیانت‌پیشه

در این دورهمی، همه زنان با یکدیگر چشم و هم چشمی و رقابت دارند و به همدیگر حسادت می کنند، همگی شان دروغ می گویند و دروغ می شنوند، همگی به مردهای شان خیانت کرده اند و مردهای شان نیز متقابلاً به چنین کاری پرداخته و می پردازند، همه این زنان در عین این که یکسره معطوف و متمرکز بر تمنیات جنسی خویشند از عشق و تعهد و پایبندی به یک مرد و ازدواج و خانواده سرخورده و بیزارند و به شاد باشی و دم غنیمتی و تجربه کردن های متنوع و متعدد فرا می خوانند (در این نمایش، ژولیتِ ساده لوح نیز که در ابتدا با این زنان مخالف است، سرانجام سرخورده می شود و به جمع آنان می پیوندد)، در این نمایش زنان و مردان گویی جانوروشانی اند که جوهر وجودشان به دریای بی پایان شهوات سیری ناپذیر جنسی وصل شده است و جز پرداختن به اندام و اطوار و توانایی ها و جذابیت های جسمانی یکدیگر فکر و ذکری دیگر ندارند.

حتی شکسپیر که در اواخر رنسانس و در مقاطع آغازینِ عالم مدرن می زیست، و در آن روزگار، در انگلیستان، هنوز فرهنگ تبرج و اسراف و شهوترانی و بی بند و باری در هیءتِ کنونی آن (و اینگونه افراطی و صریح و بی پروا و وقیحانه) رواج نیافته بود، اگر بر سر این نمایش ظاهر می شد و می دید که برخی زنان نامدار نمایش هایش، اینگونه در هیأت مرفهان بی درد مروج اروتیسم گردیده اند، حیرت زده و چه بسا خشمگین می شد.

نویسنده این سناریو، زنان برخی نمایش های شکسپیر را از هویت ادبی و تاریخی شان انتزاع کرده و آنها را در هیأت زنان بی بند و بار متعلق به طیف مرفهان بی درد لااُبالی بر سر صحنه آورده است تا پیام عیش و عشرت طلبی و خوش باشی و خانواده گریزی و ازدواج ستیزی و بی مسئولیتی و بی اخلاقی را به مخاطبان نمایش القاء نماید. شاید دلیل هراس شدید مسئولان نمایش از عکس و فیلم برداری و برخورد تند آنها با صاحبان موبایل هایی که حتی لحظه ای از این نمایش را می خواسته اند که ثبت کنند (و ضبط موبایل ها و دوربین های آنها به منظور پاک کردن فیلم ها) مربوط به آن است که می خواسته اند اسرار اطوار زنان بازیگرشان آنگاه که سر صحنه «ترفندهای زنانه» را نمایش می دادند، پنهان بماند.

در یک عبارت کوتاه می توان گفت درون مایه اصلی این نمایش، ترویج و تبلیغ بی بند و باری و بی اخلاقی و هوسرانی و ازدواج گریزی و ایجاد بدبینی میان دو جنس مردان و زنان (با هوس باز و خیانت پیشه نشان دادن آنها) در حال و هوای سکولاریستی مرفهان بی درد است. و آنچه که این نمایش، در کلام و اطوار و حرکات بازیگرانش به مخاطب ارائه می دهد، یکی از محورهای مطلوب جریان تهاجم فرهنگی است که دهه ها است بر ترویج آن متمرکز شده اند، زیرا می دانند که یکی از راه های مقابله با هویت دینی و فرهنگ اسلامی و روحیه آرمان خواهی و ایثارگری و جهاد و شهادتِ مردم ایران، ترویج و تبلیغ بی بند و باری و بی غیرتی و تبرج و رفاه زدگی و مصرف گرایی و مستفرق کردن مردمان در لذت مداری های پوچ نامشروع و پرمفسده است.

یک دورهمیِ اروتیک درباره زنان و مردان هوسباز و خیانت‌پیشه

و البته پرسش مهم این است که نقش و مسئولیت و کارکرد وزارت ارشاد در این میانه چیست و چرا با این جریان (و جریان های دیگر) مروج تهاجم فرهنگی مقابله نمی کند و چرا به آنها امکان فعالیت می دهد؟ آیا وزارت ارشاد باور دارد که ما در کوران و متنِ یک جنگ نرم تمام عیار قرار داریم؟ اگر باور دارد، جایگاه خود را در کدام جبهه این جنگ نرم تمام عیار می بیند؟ و البته در عمل در کدامین جبهه قرار گرفته است و به کدامین نیروها سرویس و امکانات می دهد؟ در این خصوص گفتنی های بسیاری هست که باید به آنها پرداخت. (انشاالله...)

*شاهرخ منفرد

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 216
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 49
  • ۱۱:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۶
    7 0
    چند روز دیگه به این جماعت کاپ میدن و میگن اسطوره ....
  • ۱۱:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۶
    9 0
    يعنی اين بود آرمان های ما ؟؟؟
  • ۱۱:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۶
    8 0
    برای همشون متاسفم به خصوص رهنما
  • hosein ۱۱:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۶
    9 3
    بابا صد رحمت به داعش!! شما روی اونها روهم سفید کردین!!!
  • محمد ۱۱:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۶
    8 1
    این جماعت یک مشت بی دین هستن.
  • ۱۱:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۶
    10 1
    تئاتر و سینما تبدیل به ... خانه شده است
  • ۱۱:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۶
    5 2
    فقط اعدام
  • حسین ۱۱:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۶
    1 2
    thach رو فکر کنم اشتباه نوشتید
  • ۱۱:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۶
    6 2
    این عکس های مستهجن چیه گذاشتی مشرق
  • ۱۱:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۶
    2 1
    Touch
  • رضا ۱۱:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۶
    6 2
    ایران داره به کجا میره................ وزارت ارشاد میدونه وظیفش چیه؟ اونوقت با گشت ارشاد میاید تو پارک؟اول خودتو جم کن دولت
  • ۱۱:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۶
    3 2
    رهنما خودش کارگردانه
  • ۱۱:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۶
    0 3
    نمایشی تاسف برانگیزیه ولی شمام که سریع تکفیر می کنی مردمو...برخورد شما هم جای تاسف داره
  • ۱۱:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۶
    4 2
    راست می گفت فرج الله سلحشور
  • reza ۱۱:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۶
    6 3
    خفه شو.. تو اینقدر نفهمی که فرق غیرت دینی با تحجر فکری و عملی رو نمی فهمی و از هم تمیز نمی دی!!!سکوت و خیانت یه عده در ظاهر خودی است که به این روباه صفتا اجازه جولان داده..
  • ناشناس ۱۱:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۶
    6 3
    پس خون شهدا چی می شه؟
  • ۱۱:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۶
    4 1
    ادعای هنر برای هنر دروغ محض تاریخی بوده . هنر یا برای شهوته یا برای انسانیت . بعضی خیلی اصرار دارن بگن بین این دوتاهم می شه هنری ایجاد کرد ولی غیر ممکنه . هنر غیر متعهد حتما در تعهد امیال سطحی انسانه .
  • علي ۱۱:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۶
    0 2
    اشتباهي مثبت دادم!!!!!! - - - - - - - - - - - - - هزاران منفي.. آقاي hoseinخان يا خوابي يا خودتو زدي به خواب. ولي اي كاش خواب باشي چون آدم هر قدر خوابش سنگين باشد را ميشه بيدارش كرد ولي آدمي كه خودشو به خواب بزنه عمرا" نميشه بيدارش كرد.
  • ۱۱:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۶
    0 4
    اشتباه نکن عزیزم شما وطرفداراتون روی داعشو سفید کردین که اتفاقا به این نوع هنر ( اروتیک )خیلی هم علاقمندید دلیلش هم جهاد نکاح داعش که همصنف دارودسته شماست
  • ۱۱:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۶
    0 1
    برای مست عوعوی هر سگی ترانه زیبای مستی است
  • محمد ۱۱:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۶
    0 1
    ناشناس 11:36 اگر برای اولین با بود درست اما این اقدامات چندین باره انجام میشه و کسی برخوردی نمیکنه در ضمن من مردمو تکفیر نکردم من یک عده معلوم الحال مورد خطاب قرار دادم این جماعت دینشون در بی بند باریست.
  • ۱۱:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۶
    1 1
    شما که اجازه نمی دهید قشر به قول خودتان مستضعف-طبقه کارگران و زحمتکشان...-ادبیات و فرهنگ و تئاتر و سیاست...خودشان را داشته باشند پس اجازه ندارید به اینها هم اعتراض کنید. در باغ سوخته علف هرز می روید.
  • سعید ۱۱:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۶
    1 2
    چرا اجازه ساخت به یه همچین نمایشنامه هایی داده میشه؟؟؟ این نمایش ها هیچ محتوایی ندارن و فقط و فقط ترویج بی بند و باری می کنند واقعا شهدا شرمنده ایم
  • محمد ۱۲:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۶
    1 1
    مسئولین دارن تلاش میکنن که مردم را به این نتیجه برسونند که فارغ از وجود قوای سه گانه خود برای حفظ دستاوردهای نظام اسلامی راسا اقدام به مقابله فیزیکی با این عناصر پلید نمایند انشاالله بزودی
  • ۱۲:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۶
    1 1
    تبليغ خوبي بود
  • تلنگر ۱۲:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۶
    1 0
    تصاویر منتشر شده تصاویر کامل این تئاتر نیست و لطفا عکس های کاملی که با کلاه گیس هست رو منتشر کنید تا دقیق بفهمیم چه به روز فرهنگ جامعه ما داره میاد !! واقعا جای سکوت نیست لطفا سیب زمینی نباشیم
  • ۱۲:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۶
    0 0
    touch درسته. همینا رو می نویسید بعد بهتون میگن بی سواد، ناراحت میشین
  • حميد ۱۲:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۶
    1 0
    واقعا دچار دوگانگی شدیم در این کشور! نمی دانیم اسلامیه یا به ظاهر اسلامیه! حق حرف و اعتراض را نداریم چون مخالفت به منزله مقابله با اصل نظامه در صورتی که اصلا اینجوری نیست. نگاه به اقتصاد و فرهنگ و دین و ... انسان را دیوانه می کنه.
  • ali ۱۲:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۶
    1 0
    ملاك اصلي در اسلام تقواست يعني خود را نگه داشتن در مقابل حرام خدا، و استفادة مشروع كردن از حلال او، و در نهايت خود را كنترل كردن. "فرازی از وصیت‌نامهشهید محمدحسين مهرآوران" شهداااااااااااااا شرمنده ایم...
  • ۱۲:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۶
    0 0
    یک غلط املایی که بنویسی دیگه کسی برات حساب باز نمی کنه.. حواستو جمع کن.
  • ۱۲:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۶
    2 0
    قاسم خانی ها خیلی حساب شده و هدفمند مشغول کار هستند و اگر نگاهی به لیست کارهایشان بشود چیزی جز لاابالی گری و ترویج بی حیایی در بین خانواده ها نمیبینی والبته این اهداف را با انجام شوخی های رکیک جنسی پیش میبرند ومتاسفم که این مسئله را من که یک زن خانه دار هستم درک میکنم اما مسئولین رده بالای وزارت ارشاد نه!!!!
  • مـرتـضـیsk ۱۲:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۶
    1 0
    کجایِ این فرهنگ فاخر قابل دفاع می باشد؟؟ اوج هنر ایرانی داره فواره میزنه
  • ۱۲:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۶
    1 0
    من دیشب شبی در کهکشانها را دیدم!این نمایش در یک شب 3000 بیننده داشت!حال تصور میکنید نمایش خانم رهنما وهمسر خوش غیرت !!!!و روشنفکرشان هر روز چند نفر بیننده دارد!!!؟پس لطفا شما نشوید دستگاه مجانی تبلیغ برای انها!!
  • ۱۲:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۶
    3 1
    از ترک دیوارم برداشت جنسی دارین شما.
  • مصطفی ۱۲:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۶
    1 0
    مشرق سلام میگم مشرق میمیری اگر این تفاصیلی که چیدی رو خیلی ساده و لوری میگفتی .ده صفحه فقط می خواستی پوز بدی ادبیاتت قویه .. برو بابا تو اگر دلت می سوخت اینارو جور دیگه ای می نوشتی از نوع بیانت مشخص که حال کردی انشا بنویسی وگرنه خیلی هم بدت نیومده ، موضوع نداشتی........مشرق پس کی می خواهی درست شی؟؟؟؟؟؟؟؟
  • ۱۲:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۶
    1 0
    تبلیغ نکنین واسشون. اینا هیچی نیستن اگه شماها تیتر اولتون نکنین .
  • ۱۲:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۶
    0 0
    touch درسته نه tach همين يك اشتباه كافيه تا به سواد نويسنده پي برد(حتما منتشر كن)
  • درویش ۱۳:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۶
    0 0
    تو واقعا اسمت حسینه؟؟؟
  • ۱۳:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۶
    0 1
    ناشناس 12:31 چه نمایشنامه پر از ترک دیواری ! اصلا این نمایشنامه درباره معماری و شهر سازی بوده و نویسنده مقاله ظاهرا اشتباهی برداشت کرده فقط! البته به نظر بنده نماشنامه درباره تخریب بناها ونابودی تدریجی شهرهاست ناشناس روششششنننننفکر !
  • ۱۳:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۶
    1 0
    تو عکس سوم انگار همشون ....هستن
  • ۱۳:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۶
    0 0
    خوبه دیوار به این پر ترکی روی سر بازیگراش خراب نشده !
  • ۱۳:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۶
    0 0
    تو بی دینی که خودت رو جای خدا میذاری و حرف میزنی
  • ۱۳:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۶
    0 0
    خونه شوما اینجوریه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • ۱۳:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۶
    0 1
    تکفیری ها
  • ۱۳:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۶
    1 0
    خخخخخخخخ آی دلم. با کیا شدیم 70 م
  • ۱۳:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۶
    0 0
    :|
  • ۱۳:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۶
    0 0
    mpt=tach
  • ۱۳:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۶
    1 0
    آقای مشرق خوبه ننوشتی عروتیک
  • ۱۳:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۶
    1 0
    بابا!صدرحمت به غربیها!لااقل ادعای دینی بودن ندارند!
  • علیرضا ۱۳:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۶
    1 0
    اشتباهی مثبت دادم . نمیدونم تو چه عقیده ای هستی که خیانت زن به مرد رو جایز میدونی
  • ۱۳:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۶
    1 0
    بابا!صدرحمت به ایرانیهای قبل ازاسلام که عفاف رو در دنیا رواج دادند.نه ایرانی هستند نه مسلمان.اینها کسانی هستند که جانشان را فدای ایران میکنند؟؟؟؟؟؟؟؟
  • هموطن ۱۳:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۶
    2 0
    ناشناس عزیز،دین به زبان نیست به عمل است.وگرنه شمر هم مسلمان بود.
  • شکوفه ۱۳:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۶
    1 0
    نه خیر .فقط پول جیب ما رو توی حلق یه مشت ادم لاابالی نکنند کافیه!برن از جیب خودشون ارتزاق کنند نه جیب مردم مسلمان .بعد برای رواج غرب بازی کنند.
  • ۱۳:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۶
    2 0
    بهشت رو زورکی نمیبرند!ولی با رواج ابتذال ارام راهی جهنم میکنند!
  • ۱۳:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۶
    0 1
    فرج الله سلحشور - دلاورانه راست گفت و زنده باشد که راستی را سرلوحه قرار داده
  • ۱۳:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۶
    0 1
    کدووووم آرمان
  • ۱۳:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۶
    1 0
    من نمیدونم ادم چقدر میتونه حقیر باشه . به تصاویر نگاه کنی میبینی بزور میخوان بی حجاب باشن به هر قیمتی بخدا که خیلی هم زشت شدن .
  • vahid ۱۴:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۶
    1 0
    مامورین اجرای طرح های ضد فرهنگی همینان دیگه
  • ناشناس2 ۱۴:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۶
    0 0
    یعنی آرمانهای شما با یک تئاتر ازبین میرن؟!
  • ۱۴:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۶
    1 0
    از بین بردن حرمت ها و بی پرده ابراز کردن واشاعه گناهان می تواند بسسسسسسسیار زیبا و هنرمندانه ابراز شود این هنر نیست این ابتذال است دینی که توصیه می کند اگر کسی بیان کرد من زنا کردم حرف او را باور نکنید برای این است که اصل حرمت شکنی به مراتب مهم تر از خود گناه است که متاسفانه این رخداد در ایران در حال وقوع است از بین بردن قبح گناه پس از آن تشکیک و انهدام یک درخت تنومند ایثار ومقاومت زمانی فروپاچیده می شود ابتدا به او آب ندهید آفت را به آن وارد کنید خشک که شد بایک باد می اوفتد در نهایت به پایش بنشینید گریه ومویه کنید یا سرزنش یادمان باشد این مملکت مردان رزمنده اش به اصرار وپشتوانه همسران و مادرانشان مقاومت در مقابل دشمن کردند وجنگیدند تا ما اکنون زنده باشیم
  • ۱۴:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۶
    1 0
    روح غربی در تن ایرانی
  • David ۱۴:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۶
    1 0
    خاک تو سرتون با این نمایشتون!مرد شور غیرتون رو ببره.به شما میگن شیعه علی!
  • ۱۵:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۶
    2 0
    احترام گذاشتن به خون شهدا لیاقت و معرف و تقوا میخواد
  • ۱۵:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۶
    1 0
    ناشناس ۲ به نظرت یه دونه تئاتره فقط؟ کثافت کشیدین به همه عرصه ها هر بار هم که بهتون اعتراض میکنن میگین اسلام قراراه با این "یه دونه" اتفاق از بین بره؟
  • ۱۵:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۶
    1 0
    همشون پیرزن هستند حالا با آرایش این شکلین
  • ۱۵:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۶
    1 0
    غیرت ربطی به سواد نداره ممکنه باسواد بی غیرت باشی ویا با غیرت بی سواد مهم اینه که "غیرت" داشته باشی اغلب کسایی که از سرِ غیرت برای وطن و اسلام و ناموس رفتن جنگ و حماسه آفریدن کم سواد بودن ولی باغیرت
  • ۱۵:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۶
    0 0
    شما؟
  • ۱۵:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۶
    0 0
    خودت فهمیدی چی نوشتی؟؟
  • ۱۵:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۶
    1 0
    مهم غیرته نه سواد
  • ۱۵:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۶
    1 0
    حیف پول که به اینا میدن
  • ۱۵:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۶
    0 0
    ناشناس 13:24 چه ربطی داره؟
  • ناصر ۱۵:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۶
    0 0
  • ۱۵:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۶
    0 0
    بابا کلاس بابا ادبیات لنگوئیچ آکسفورد چامسکی
  • نباتلخ ۱۵:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۶
    1 0
    و در این بین سر هنرمند انقلابی است که ذبح میشود...و در سکوت زیر آب میرود
  • ۱۵:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۶
    1 1
    چند نفر از اونایی که نظر دادن تاتر رو دیدن
  • ۱۵:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۶
    2 0
    مشرق اگر وجدان داری منتشر کن. 1-این نمایش یه بحث انتقادی به اپیکوریسم با تاکید بر اروتیسمه و نه اومانیسم . 2-به خاطر سیستم هدفمند رسانه ای عادت کردیم لقمه غذا جوییده شده تو دهنها گذاشته شه، این نمایش فقط گزاره هایی در خصوص اروتیسم رو به نمایش درآورده و نتجه گیری با مخاطبه، یعنی با توجه به پیامد و منافعی که برای هر کدوم از شخصیت ها بدست اومده آیا این روش زندگی و این الگوی اخلاقی مناسبه؟ به عبارتی نمایش بار انتقادی و سلبی داره و نه ایجابی و تبلیغی. همین طور به صورت نمادی نشون از این داره که اگر فردی در مقابل بمباران دسگاه های مسلط فرهنگی قرار بگیره ممکنه گرایشاتی به سمتشون پیدا کنه. 3-تحلیل پیامدگرایی و منفت گرایی از این نمایش تنها مشکلات روانی و عاطفی و در جا زدن ها رو به عنوان عواقب وخیم و هزینه های اخلاق اروتیسم محور رو نشون می ده که نافی نتیجه گیری های غلط شماست از نمایشه. 4- بعضی کارکتر های زنان این نمایش از عاشقانه ترین و دراماتیک ترین نوشته های جهانی میان و در این اجرا هشداری به تمامی زوجین و عشاق داده میشه به عنوان نقد اجتماعی که اگر در ادواج و عشق عادت ها رواج پیدا کنن عشق به کناری رفته و با وجود بی بند و باری و گرایش اخلاقی اروتیسم محور و اپیکوریستی ، خیانت جای عشق رو گرفته که حتی عاشقانه ترین کارکترهای داستان های شکسپیر هم از این مورد مستثنی نیستند.
  • شناس ۱۵:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۶
    0 0
    =))))
  • ۱۵:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۶
    2 0
    مشرق اگر وجدان داری منتشر کن. 1-این نمایش یه بحث انتقادی به اپیکوریسم با تاکید بر اروتیسمه و نه اومانیسم . 2-به خاطر سیستم هدفمند رسانه ای عادت کردیم لقمه غذا جوییده شده تو دهنها گذاشته شه، این نمایش فقط گزاره هایی در خصوص اروتیسم رو به نمایش درآورده و نتجه گیری با مخاطبه، یعنی با توجه به پیامد و منافعی که برای هر کدوم از شخصیت ها بدست اومده آیا این روش زندگی و این الگوی اخلاقی مناسبه؟ به عبارتی نمایش بار انتقادی و سلبی داره و نه ایجابی و تبلیغی. همین طور به صورت نمادی نشون از این داره که اگر فردی در مقابل بمباران دسگاه های مسلط فرهنگی قرار بگیره ممکنه گرایشاتی به سمتشون پیدا کنه. 3-تحلیل پیامدگرایی و منفت گرایی از این نمایش تنها مشکلات روانی و عاطفی و در جا زدن ها رو به عنوان عواقب وخیم و هزینه های اخلاق اروتیسم محور رو نشون می ده که نافی نتیجه گیری های غلط شماست از نمایشه. 4- بعضی کارکتر های زنان این نمایش از عاشقانه ترین و دراماتیک ترین نوشته های جهانی میان و در این اجرا هشداری به تمامی زوجین و عشاق داده میشه به عنوان نقد اجتماعی که اگر در ادواج و عشق عادت ها رواج پیدا کنن عشق به کناری رفته و با وجود بی بند و باری و گرایش اخلاقی اروتیسم محور و اپیکوریستی ، خیانت جای عشق رو گرفته که حتی عاشقانه ترین کارکترهای داستان های شکسپیر هم از این مورد مستثنی نیستند.
  • ۱۶:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۶
    3 0
    ببین برای پول درآوردن چه کارها که نمی کنن . چقدر حرص و طمع پول درآوردن دارن
  • ۱۶:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۶
    3 0
    خوب اینها مگه به نون شب شون محتاج هستن که ... می کنن . حالا اینطوری این هم یه نوع اِشه
  • ۱۶:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۶
    2 0
    این زنها خودشون به خانواده و خانواده داری اصلا پایبند نیستن حالا از مردهای هوس باز انتقاد می کنن و ژست می گیرن آخه مثلا خودشون هوس باز نیستن از دم
  • محمدی ۱۶:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۶
    2 0
    انّ الصلاة تنهی عن الفحشاء و المنکر
  • ۱۶:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۶
    4 0
    کسی که حیا نداره دین نداره
  • ۱۶:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۶
    0 0
    یعنی چی ؟
  • ۱۶:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۶
    2 0
    هنرمند فقط فرج اله سلحشور كه تمام اين مسائل را پيشبيني كرده بود
  • ۱۶:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۶
    0 1
    ای بابا دست از سرمون بردارید اصلا ما می خوایم یه نقد و روش نمایشی جدید رو ارائه بدیم . یعنی چی ؟ یعنی اینکه کارگردان ها و نویسنده ها و ... حتما وقتی مشکلات و گزارههای منفی رو نشون می دن به گونه ای برخورد کنند که گزاره های مثبت رو هم نشون بدن بعد نتیجه گیری با مخاطب . یعنی اینکه بعد از یه مدتی نشیم مثل بعضی فرهنگ ها که همین گزاره های منفی رو ارزش بدونیم . اوفتاد
  • ۱۶:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۶
    1 0
    وقتی کلا حرمت روابط محرم و نامحرمی یادمون بره و عادی بشه، همچین قریب هم نیست اینطور تئاترها و اعتراض و داد و بیداد به طرح تکریم زنان شهرداری و... چون مسئله قبحش برامون ریخته، نمیفهمیم خدا و رسولش برا محرم و نامحرم حد و حدود دادن، نه بی قیدی و بی بندی...! اگه بگم بسیاری از مشکلات فرهنگی و اجتماعی و حتی اقتصادی یمان بخاطر پشت پا زدن به همین حدودهاست، بیراه نگفتم! ما اینطوری نبودیم و مشکل داشتیم، ولی خوش بودیم. اما الان اینطوری هستیم و مشکل داریم، ولی خوش نیستیم...
  • سلمان ۱۷:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۶
    0 0
    آخه شما از کسانی که آرمانشون هنر برای هنره و به اینکه هنر در خدمت ارزشها باشه اعتقادی ندارن چه انتظاری دارید ، البته یه بنده خدایی هم می گفت هنرمند ارزشی و غیر ارزشی نداریم من که دارم میلرزم بهتره برم جهنم
  • ۱۷:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۶
    0 1
    ببین چی شده که ارمانهات هیچ طالب نداره
  • سلمان ۱۷:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۶
    1 0
    خدا منو ببخشه که بعد اون قضیه بهش گفتم تندروی می کنه الحق که حرف درستی زده بوده این سینما (هنرهای نمایشی ) فاحشه خانه است همون طور که اون یعقوبی ملعون گفت تئاتر یعنی سکس
  • امیر ۱۷:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۶
    0 1
    صد رحمت به هنر پیشه ها و کارگردانهای پیش از انقلاب
  • ۱۷:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۶
    0 0
    چرا نظر منو نمیذاری؟
  • سلمان ۱۷:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۶
    1 0
    اینا جنود ابلیسن برای بی دین کردن مردم
  • shadman ۱۷:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۶
    1 0
    از معصوم روایت داریم که اگر زنی خود را ارایش و در معرض نامحرم باشد به هر قدمی که برمیدارد خداوند خانه ای از اتش در جهنم برای شوهرش بنا می کند.
  • ۱۷:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۶
    1 0
    افرین!لااقل انقدر غیرت داشتند که همه با نام مستعار خود را معرفی میکردند تا ابروی خانواده هایشان نرود!!حالا ماشالله انقدر میدان دیده و شخصیت کاذب پیدا کرده اند که شاهکارهایشان راخانوادگی عرضه میکنند!!!
  • ۱۷:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۶
    1 0
    اقایان مجلسی وزیر ارشاد که علی رغم اینهمه تذکرات دلسوزان نظام سربه راه نمیشه به نظر استیضاح وبرکناری وزیر ارشاد اگر مهم تر از استیضاح وزیر علوم نباشه کمتر نیست لطفا اقدام عاجل
  • محمدجواد ۱۷:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۶
    0 1
    خوشحالم که النازشاکردوست با اونا نیس
  • ۱۷:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۶
    0 0
    اينا رو شما چطور متوجه ميشيد ؟!
  • شایان ۱۸:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۶
    1 0
    1. اپیکوریسم بر بستر اومانیسم تعریف میشه 2. نمیشه اشاعه فحشا کرد بعدا نتیجه گیری کرد باید یک روش دیگر را برگزید 3. اصلا نافی نیست اتفاقا منطبق هست 4. چرا با اشاعه فحشا باید این تذکر داده بشه آیا روش بهتری وجود نداره؟ چرا هنرمندای ما فقط کار تقلیدی میکنن و از خودشون زایش فکری و هنری ندارن؟
  • م م ۱۸:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۶
    1 0
    هنرمندای کشورو باش!
  • ۱۸:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۶
    0 0
    اصلا هنر برای هنر یعنی چی؟ همیشه یه عقیده و طرز فکر پشت آثار هنری هست...
  • ۱۸:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۶
    0 0
    ناشناس 13:24 خونه اونا نیست ولی ظاهرا خونه شما این شکلی بوده که اینطوری حرف میزنی
  • دکتر نصیر ۱۸:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۶
    1 0
    امروز بخشی از ایرانی ها فقط غربی های فارسی زبان هستن که نسبت به همه موضوعات نه تنها مذهبی بلکه ملی هم کاملآ بی تفاوت شدن یک نسل غیر ایرانی فارسی زبان!! به حرحال وقتی کسانی نسبت به ناموس خود در خیابان ها غیرتی نداشته باشن انتظار اینکه نسبت به وطن ملیت هویت تاریخ ارزشها دین خدا و...هم نسبت و عرقی داشته باشن خیلی خیلی زیاده!!!!
  • eli ۱۸:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۶
    1 0
    پیر و پاتال های سینما .آخه کی به اینا اهمیت میده.این کارا هم برای پر کردن کاستی هاشونه تا دو روز سر زبونا بیوفتن و خلا هاشون تسکین پیدا کنه..
  • ناشناس ۱۸:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۶
    0 1
    برید ذهن بیمارتونو درست کنید نمایش فوق العاده با استقبال بینظیریه همه بازیگرانش هم عالی و نجیبن با دو تا حرف زحمت این عزیزانو کم رنگ نکنید.کسی به این کلمات توجه نمیکنه همه هنر هنر مندانشون رو دنبال میکنن
  • ناشناس ۱۸:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۶
    0 1
    برید ذهن بیمارتونو درست کنید نمایش فوق العاده با استقبال بینظیریه همه بازیگرانش هم عالی و نجیبن با دو تا حرف زحمت این عزیزانو کم رنگ نکنید.کسی به این کلمات توجه نمیکنه همه هنر هنر مندانشون رو دنبال میکنن
  • ناشناس ۱۸:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۶
    0 1
    برید ذهن بیمارتونو درست کنید نمایش فوق العاده با استقبال بینظیریه همه بازیگرانش هم عالی و نجیبن با دو تا حرف زحمت این عزیزانو کم رنگ نکنید.کسی به این کلمات توجه نمیکنه همه هنر هنر مندانشون رو دنبال میکنن
  • علیرضا ۱۸:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۶
    1 0
    در سریال ساختمان پزشکان از این دست بی حیایی ها بسیار بود حتی در چند قسمت اشاره هایی به همجنس بازی هم کرده بود که واقعا شنیع بود نویسنده این سریال قاسم خانی ها بودند .....
  • علیرضا ۱۹:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۶
    1 0
    من برا صدا وسیما و این رسانه های جمعی به اصطلاح اسلامی واقعا متاسفم! یه مشت خودشیفته ی دماغ و گونه و.. عملی رو کرده الگو و سوپر استار بعد مثلا با تهاجم فرهنگی هم مبارزه میکنه! خب از ماست که برماست!
  • ۱۹:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۶
    0 1
    خوب چرا تصویر مثبت نمیزاری مخاطبیت خودش انتخاب کنه؟ممکنه با اون تصویر مثبت مردم اغوا شن برن بهشت؟
  • ۱۹:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۶
    0 0
    با باز کردن چشممون!
  • eli ۱۹:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۶
    0 1
    پیر و پاتال های سینما .آخه کی به اینا اهمیت میده.این کارا هم برای پر کردن کاستی هاشونه تا دو روز سر زبونا بیوفتن و خلا هاشون تسکین پیدا کنه..
  • ابوالفضل ۱۹:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۶
    0 1
    خاک تو سرت مشرق -الهی بمیری مشرق- الهی جز جیگر بگیری مشرق -خدایا ببین مملکت تو این یه سال به گند کشیده شده همش تقصیر تویه مشرق- خاک تو سرت مشرق بمیری مشرق از دستت راحت بشم
  • ۱۹:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۶
    0 1
    شما مشرق شعورت می رسه چقدر این تیتری که زدی زشت و توهین آمیز هست. کلمه erotic میفهمی کاربردش چقدر زشت. واقعا من متاسفم برای این کشور که شما شدی سایت خبریشون و چرندیاتتون را به خورد مردم می دین. این قدر راحت ندیده بودم کسی تخریب شخصیتی کنه و وزارت ارشاد کاریش نداشته باشه. وقتی تریبون دست یه عده ارازل باشه این تیترها هم همیشه بوده و هست و خواهد بود. قبل از هر چی شما بخاطر این تخریب شخصیتتون از هر کی می خاین باید دادگاهی بشین.
  • ۱۹:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۶
    0 0
    هنرمندا هم شعبده بازی در میارن! چه کنیم؟ باهاشون کنار اومدیم با همه شیطنتاشون! بهشون بر نخوره!!
  • ۱۹:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۶
    0 0
    وقتی هنر نباشد بی هنری جای هنر را پر می کند!!
  • ۱۹:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۶
    0 0
    به قول ندا چرا که نه؟
  • حامد ۱۹:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۶
    1 0
    احسنت بهشت رو زورکی نم یتوان برد ، ولی با جوی که تو اجتماع ساختن دارن زورکی (به نیابت از شیطان) همه رو می برن جهنم
  • ۱۹:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۶
    0 0
    حرفهای کسانی که به این چند هنرکند بیچاره حمله کردند از سر دلسوزی است اما از آنها می پرسم چه کار موثری برای جلب کردن آنها به مفاهیم دینی انجام دادید؟ چرا صرفا می کوبید؟ چرا خود را به جای آن هنرکندان نمی گذارید؟آیا این برخوردهای تند آنها را بیشتر از دین دور نخواهد کرد؟ باید به آنها کمک کرد و جذبشان کرد. مثل کسی که آنها را به جای کن و لاس گاس به حج می فرستاد.
  • kambiz ۱۹:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۶
    0 0
    تو مقوله هنر و سینما و تیاتر هر چقدر فشار دستگاهای فرهنگی بیشتر بشه که چکار کنید و چکار نکنید هنرمندا بیشتر گرایش پیدا میکنند به ضد ارزشی بودن . زیاد سخت نگیرید
  • ۱۹:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۶
    0 0
    اینا هنرمند نمای هستند هنرمند واقعی این جور خودش عرضه نمی کنه واقعا غیرت وزرات ارشاد و همسران ابن خانوما کجاست؟
  • ۱۹:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۶
    0 0
    این دقیقا همون چیزیه که وقتش بود بگید . کاملا قابل انتظار بود . اینکه این نمایشنامه یه نقد اجتماعیه ! و مقداری دلایل با اصطلاحات مختلف برای اثبات این ادعا . ...بله ! نقد اجتماعی ! منم که خوابم !!
  • حامد ۱۹:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۶
    0 0
    به خدا اشکم در آمد و فقط این جمله را میگم که از وزارت ارشاد که لفظ اسلامی هم دارد آبی گرم نمی شه و فقط خود مردم اگر کاری کنند . و الا الگوهای جامعه ما فعلا همین ها هستند و چه الگوهایی
  • ۱۹:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۶
    0 0
    ما که نمی رویم شما هم نروید اگر کسی اینطور نمایش ها را نرود دیگر نمی سازند اما تا وقتی یک عده ی نسبتاً زیاد استقبال می کنند همین اش و همین کاسه است
  • ایمان ۲۰:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۶
    0 0
    مرگ بر بی حجاب
  • ۲۰:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۶
    0 0
    مشرق لطفا نظرمو بذار چرا اینقدر محتاطی
  • ۲۰:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۶
    0 0
    خجالت نکش حرفت رو بگو..
  • گلپور ۲۰:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۶
    0 0
    برفرض اونا فاسد حیای شما کجاست؟ البته چه سوالی ادمای بیسواد و عقده ای حیا چی میدونن.، کسانی که فقط افراطی گری در دین رو یاد گرفتن!!؟
  • ۲۰:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۶
    0 0
    وقتی حقوقشون از به نمایش گذاشتن خودشونه باید عاقبتشون اینجوری بشه..
  • ۲۰:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۶
    0 0
    انقدری که به زنها فکر می کنید جرات جنگ داشتید اوضاع همسایه هامون این نبود
  • shadman ۲۰:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۶
    0 0
    هنرمندان واقعی مادرانی هستند که فرزندانشونو به مسلخ شهادت فرستادند تا ما اکنون و حالا که کشورهای دور و بر در نا امنی اند در امنیت باشیم.
  • ۲۰:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۶
    0 0
    برای یک لقمه نان که زندیدیگاشون و ادا و اطواراشون واسه نون واسه نون چه حقیرانه تن به هر پستی می دهند
  • ۲۱:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۶
    0 0
    دهه 60 اگه به جوون ها فیلم این روزها رو نشون میدادن بعید ميدونم کسی جبهه میرفت
  • علیرضا ۲۱:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۶
    0 0
    مشرق عزیز من میخواستم از این فرصت استفاده کنم و در مورد برنامه خندوانه ی رامبد جوان عرض کنم که اتفاقاً همین آقا تو یکی از برنامه های اخیرش برای دیدن این نمایش از مردم دعوت کرد و اصولاً سبک برنامه هاشم یه طور خاصیه از امثال کواکبیان و افخمی دعوت میکنه تو فاز سیاسی و به نظر داره بطور غیر مستقیم الگوسازی میکنه برای خانواده های ایرانی سبک زندگی ای رو که به نظرم همخوانی چندانی با آموزه های دینی ما نداره قطعاً شادی و شاد بودن مورد تایید هر عقل سلیمه و در دینمون هم قطعاً تایید شده ست ولی بقول همین متن زیبا هم یجورایی سرخوشیه مبتنی بر بر تِز دَم رو غنیمت شمردنه.قضاوت با دوستان؟؟؟؟؟؟؟؟
  • ۲۲:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۶
    0 0
    آقای جنتی کلاتوبذار بالاتر
  • ۲۲:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۶
    0 0
    خدا همه را شفا بدهد مخصوصا مریض های جنسی را!!!!
  • ۲۲:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۶
    0 0
    پس بیشتر متاسفم براش
  • ۲۲:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۶
    0 0
    داعش که با منطق اینها سازگاره! جهاد نکاح همینه دیگه هر کی با هرکی حال کرد! 3 الله الکبر میگه و تمام و....
  • ۲۲:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۶
    0 0
    خودت فهمیدی چی گفتی با سواد!! این یک نمایش ضد فرهنگیه،همین
  • ایلیا ۲۲:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۶
    0 0
    همشون بو میدن....بوی گند
  • ۲۲:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۶
    0 0
    حیف که این جارو زن و بچه می خونه مگر نه بهت می گفتم تو هم روی چه جماعتی رو سفید کردی.
  • ۲۲:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۶
    0 0
    ما خودمان را جای خدا نمی گذاریم. حرف خدا را به خلایقش می رسانیم. بانو فاطمه ی زهرا سلام الله علیها فرمود: لا دین لمن لا حیا له
  • مجتبی ۲۳:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۶
    0 0
    دیگه چه می شه کرد دیگه یه سری عفریته جمع شدن دور هم خواستن یه جلب توجهی کرده باشن. سر پیر و معرکه گیری.... :)))
  • دلواپس ۲۳:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۶
    0 0
    موضوع این نمایش اونقدر کثیف و حال به همزن بود که مقاله رو تا آخر نتونستم بخونم
  • ۲۳:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۶
    0 0
    جناب نـاشناس خیلی محترم 12:24 : خونه ی شما مثل اینکه توی تئاتر و سینماست ؟ کارتون خوابی ؟
  • ۲۳:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۶
    0 0
    نه خیر. صد رحمت به شیطان. شما روی اونم سفید کردین...
  • ۰۰:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۷
    0 0
    مشرق دهنت درد نکنه،بسیار عالی و بجا
  • ۰۰:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۷
    0 0
    گلپور حرف مفت نزن،تو از دین چی میدونی افساد طلب بی خاصیت؟؟ فقط بلدی حرف مفت بزنی بدبخت
  • ۰۱:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۷
    0 0
    ناشناس13:24 حرف دهنتو بفهم
  • میراژ ۰۱:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۷
    0 0
    این جور کارها جزو برنامه کاری رهنما است.
  • حسين ۰۵:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۷
    0 0
    مشرق ، نقش مكمل كيهان رو به خوبي بازي مي كني !
  • رضا ۰۵:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۷
    0 0
    دلم گرفت .. اخه چرا خانوم رهنما؟ اسم شهدا كه تو بعضي از كامنتا بود بيشتر دل ادمو رنج ميده .. اي كاش مثل خانوم چرخنده يا نه .. مثل ايشون هم نه ، لااقل ادمهايي داشتيم كه درد متعالي داشتن تو اين سينما و تئاتر
  • ۰۶:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۷
    0 0
    شما به غیر از اروتیک چیز دیگه ای درک کردید؟
  • ۰۶:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۷
    0 0
    اونا هم دست کمی از اینا نداشتن انقلاب هنوز به تئاتر نرسیده
  • حامد ۰۶:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۷
    0 0
    نمی دونم چرا از وقتی 1 حدیث از حضرت رسول خوندم نمی تونم با این خانم رهنما ارتباط برقرار کنم " پرخوری شهوت و بی بندوباری می آورد"
  • ۰۷:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۷
    0 0
    آرمان پسر همسایه!!!!
  • روستازاده ۰۷:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۷
    0 0
    ترسـم نرسـی به کــــعبه ای اعــرابی کاين ره که تو می‌روی به ترکستان است
  • ۰۷:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۷
    0 0
    صدا سیما هم یار همدمشان شده است کارش شده بزرگ کردن این ....
  • م ۰۷:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۷
    0 0
    ندا کیلووی چنده؟
  • رضا ۰۷:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۷
    0 0
    نگارنده انگار تا حالا تئاتر ندیده که اینجوری با آب وتاب توضیح داده.90 درصد تئاترها مستقیم و غیرمستقیم تو همین مایه هان.
  • ۰۸:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۷
    0 0
    ز دست دیده و دل هر دو فریاد / که هر چه دیده بیند دل کند یاد/ خوب عدم غنا فرهنگی و فقر ان باعث میشه هنرمند از ناچاری برای کار جدید سراغ پروژه ایی هنری به سبک بیگانه بره و ممکن نتیجه مثبت داشته باشه نتیجه عکس هم بده! نویسنده هم نقد نکرده حمله کرده به ظاهر خیلی اصولی ولی در اصل به صورت خاموش قصد داشته تبلیغ کنه! از اونا بد تعریف میشه اما برای تبلیغه نه بررسی! کاری که خیلی سایت ها دانسته یا نادانسته انجام میدن و باعث تقبل بیشتر این کارها در نزد مردمه!
  • ۰۸:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۷
    0 0
    شوما از جوونا خبر داری انگار. چن سالته؟ از دواج کردی؟
  • مازندرانی ۰۸:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۷
    0 0
    خخخخخخخخخخخخخخخخخخخخ خیلی با نمکی
  • سهیل ۰۸:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۷
    0 0
    پس تو هم هنرمندی؟!!!
  • سهیل ۰۹:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۷
    0 0
    آدرس روانپزشک بهت بدم؟!!!
  • ۰۹:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۷
    0 0
    پدراي ما براي اين انقلاب كردن؟
  • ایرانی ۰۹:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۷
    0 0
    سلام رفقا..نمی خوام بگم بیحجابی وبی خانواده بودن خوبه این بی بندوباری در ارپا وامریکا هم داره جلوش گرفته می شه همین که رییس جمهور قبلی فرانسه که تقریبا کشور هم جنس گراهاس بچه اش روزانتخابات دنیا میاد یا برای تبلیغ م شده اوبامااز خانواده داربودن حمایت می کنه پس نشون میده اونا هم به سطوح اومدن..ی سوال دیگه کدوم تون تءاتر رو دیدن درباره psش نقدخوندید یادرباره اجرا نقد خوندید واگراینجوری باشه که گفته میشه مگه هنر آینه اجتماع نیست؟؟یعنی الان این اتفاق قبیح وزشت در پایتخت وبالاشهرش درحال انجام نیست..وآخراینکه ادب ازکه آموختی ازبی ادبان
  • طاها ۰۹:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۷
    0 0
    اسمشون روشونه "هـــنـــرمـــنــد" باید خلاقیت هنری داشته باشن مسلمون هم که هستن پس باید هنر رو در خدمت اسلام در بیارن نه این که تازه اونها رو بخوایم جذب کنیم اگه اینجوریه که شما میگی پس همیه که هست و ما هم همینیه که هستیم
  • ۰۹:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۷
    0 0
    نسبتاً زیاد؟!!
  • ۰۹:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۷
    0 0
    صفحه بین الملل اونورتره
  • طاها ۰۹:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۷
    0 0
    ایشون میخواد هنر رو خصوصی سازی کنه کم کم مونده معذرت میخوام حوزه علمیه رو هم خصوصی کنن تا فتواهای مناسب مزاج بعضی ها صادر بشه
  • ۰۹:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۷
    0 0
    شما هم نقش مزخرف آلبرت رو خوب بازی میکنی
  • مسعود ۰۹:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۷
    0 0
    حدیثای بیشتری بخونی تازه میفهمی اوضاع چقدر خرابه
  • ۰۹:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۷
    0 0
    نمی دونم چرا وقتی مبانی دین اسلام رو مطالعه میکنم به این نتیجه میرسم که توهین از جزو مذموم ترین و ناپسندیده ترین امور است.
  • ۰۹:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۷
    0 0
    عاشق سینه چاک احمدی نژاد
  • ۰۹:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۷
    0 0
    خخخخ
  • ۱۱:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۷
    0 0
    انگلیستان چیه مشرق؟؟؟؟؟؟؟؟؟ انگلستان !!!
  • طاها ۱۱:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۷
    0 0
    هر قبیحی رو باید نشون بدی؟ اگه اینجوریه فیلترینگ وبسایت های پرن رو هم باید بردارن تا بگیم مثلا در بالاشهر چه خبر؟ ادب از که آموختی از بی ادبان همه جا جواب نمیده به جای اشاعه فحشا باید نحوه مناسب زندگی رو در تئاتر نشون بده که تاثیرش هم بیشتره هم با دین و فرهنگمون سازگاره
  • ۱۱:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۷
    0 0
    سواران خرامیدند و رفتن مرا بیچاره نامیدند و رفتن
  • ۱۱:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۷
    0 0
    اشتباه مثبت شد
  • ۱۲:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۷
    0 0
    اگه خدنمايي واسه نامحرم هنره پس روسپي ها و زنان خياباني هنرمند ترين آدمها هستند.
  • ۱۲:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۷
    0 0
    اگه شما نميگفتي نه غزه نه لبنان الان اوضاع همسايمون اين نبود. لابد الان هم ميخواين بگين نه عراق نه افغان. ضمنا اينقدر نخواب واسه عاقبت بخيري ضرر داره. ايران همه جا هست. كافيه بجاي ماهواره يه سر به تلوزيون خودمون بزني.
  • هم وطن ۱۴:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۷
    0 0
    خاک توسرت وزارت ارشاد با این فرهنگ سازیتون
  • ۱۵:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۷
    0 0
    و تاسفبار اینکه تلویزیون ما هم درست همین جماعت سکولار غربزده است: براداران قاسم خانی و بهاره رهنما و سوش صحت و ...
  • یارغریب ۱۵:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۷
    0 0
    نسبتا زیاد چون وقتی زمان خاتمی اون فیلم های داغون رو پخش کردند ملت سینما رو تحریم کردند و تا الان ادامه داره اما الان اوضاع فرق کرده ارتباطات جمعی وسیع تر شده و تهاجم 100 برابر یا بیشتر پس طبیعه با سهل انگاری مسئولین یه جماعتی باید پای حرف امثال اینا و گنده تر از اینا بنشینند
  • ایرانی ۱۵:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۷
    0 0
    سلام دوباره..می دونم این پیام م پخش نمیشه اما می نویسم... اسلام کامل ترین دین است..اسلام عقلانی..وغیرت وتحجر درآن جایی ندارد..من می گم از لحاظ نمایشی هر چیز نگاه کنید قضیه اش فرق می کنه..اگر اینجوری بود پس توداستان حضرت یوسف باید داستانش با زلیخا حذف میشد چون خیانت ترویج میداد ..واگخ اونجور که شما میگید باشه فقط باید قصه پیامبران وامام ها درست بشه نه چیز دیگه پس خواهشا ندیده ونخونده قضاوت نکنید .و سوال آخر آخر باری که ازصداسیما ی فیلم تاریخ کهن ایران پخش شد کی بود؟؟؟؟؟؟یادتونه؟؟؟
  • ایرانی ۱۵:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۷
    0 0
    فکرکنم{استغفرالله} آقا طاها معاون خدا ست که اینقدر درباره همه قضاوت می کنه
  • نازنین ۱۵:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۷
    0 0
    نظری ندارم. آقا همتون تئاترشو دیدین؟
  • عباس ۱۵:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۷
    0 0
    تمام این داستانهاازمال مستی ریشه میگیرد!وگرنه ادم گرسنه غلط میکندچنین ماجراهایی خلق کند!جوانی که صادقانه ازصبح تاشب برای یک لقمه نان حلال زحمت میکشد،تمام خستگی کارروزانه درکنارهمسرمهربانش ازتن بیرون میشود!گذاشتن یک استکان چای جلوشوهر،لذتی بوجودمی اوردکه یک عالم ارزش دارد!این جماعت از این لذت های طبیعی دورشده اندوبه همین دلیل تجربه های جدیدراازمایش میکنند!اما،اخرش بن بست است!مثل تمام راههایی که قبل ازاین رفته اندوخسته شده اند!گاهی یک نیمروبه همراه کمی پیازوسبزی،به اندازه تمام غذاهای لذیذدنیاخوشمزه میشود!به شرطی که ملکه خانه زانو به زانویت نشسته باشدودرگرفتاریها تنهایت نگذارد!به شرطی که حرام به خانه ات راه پیدانکندوخدارابرای نعمتی که داده سپاسگذارباشیم!
  • ۱۵:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۷
    0 0
    برادرگرامی ! حدیثی که نقل کردید مربوط به اخلاق فردیه و اصلا مربوط به بحث مورد نظر نیست . مادرباره اخلاق اجتماعی حق اظهار نظر (امر به معروف و نهی از منکر )داریم . نه درباره خصوصیات فردی و ویژگی های جسمی . شما به شخص توهین کرده اید . ما اشخاص را نقد نمی کنیم بلکه افکار و اعمال را نقد می کنیم . دین ما دین بی احترامی به فرد و افراد نیست . خواهش میکنم نظرتان را اصلاح کنید تا گزک به دست دشمنان ندهید.
  • ۱۵:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۷
    0 0
    گلپور عقده ای برو به جهنم
  • محمد110 ۱۵:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۷
    0 0
    با تشکر از شما یکی از نتایج کاربردی این حرف شما اینه که حاکمیت برای ترویج فرهنگ عفاف و حجاب عمداً در مناسب مختلف برخی افراد رو کشف حجاب و کشف عورت کنه تا مردم به نکات سلبی این کار متنبه شده و عفیف بشن
  • ۱۶:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۷
    0 0
    جالبه. کسی به ناشناس 11:21 خرده نمیگیره که اصل حرف رو زده ، همه شمشیر رو واسه ناشناس 13:24 از رو بستن. ملت جالبی داریم.
  • ۱۷:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۷
    0 0
    سفسطه نفرمایید... ضمناً ما در اسلام غیرت داریم و با تحجر متفاوت است... حالا از کجا فهمیدی که اسلام کامل ترین دینه؟
  • ۱۷:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۷
    0 0
    من که تا حالا ندیدم ولی اگه اینطوریه که واویلاست و اگه اینطوری باشه چرا پول بیت المال بهش تعلق میگیره؟
  • ۱۷:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۷
    0 0
    حالا که چی؟
  • ۱۸:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۷
    0 0
    من مثبت دادم چون برداشتم از گفته ایشان بازیگران است
  • ۲۲:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۷
    0 0
    دمت گرم جیگرم کباب شد
  • ناشناس ۲۳:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۷
    0 0
    وافعا دست شما درد نکنه دمتون گرم انشالله یه کاری بکنید که دیگه ریشه ی منحوس این قاسم خانی ها رو بزنید چون به شخصه بی نهایت ازشون متنفرم از بهاره رهنما و شقایق دهقان و بچه هاشون واقعا رقت بار هستند.
  • ۰۰:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۸
    0 0
    عوضی منفی زدم
  • ۰۹:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۸
    0 1
    رئیس رهنماست
  • ۰۹:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۸
    0 2
    ناشناس 05 کاما رو جا گذاشتی. اینجوری: عوضی، منفی گذاشتم
  • نفس کش ۱۱:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۸
    0 0
    "امر به معروف و نهی از منکر" از واجبات دینی است پس هر جا که منکری دیدیم باید نهی اش کنیم. افتــــاد
  • ۱۱:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۸
    0 0
    این فساد از خود صدا وسیما وارد جامعه می شود
  • ۱۱:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۸
    0 0
    چرا نظر رو نمیذاری؟
  • ۱۹:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۸
    0 0
    کار از این حرفها و درد دلها گذشته است !! افسار گسیخته شده و خیلی ها میدان جولان پیدا کرده اند ! یعنی بهشان داده اند !! صدا و سیمائی که کر و فرش شده پول جمع کردن با تبلیغات مواد غذائی و مایحتاج مردمی و اشاعه نوعی قمار مدرن بااینهمه تبلیغات باید از اینها هم استفاده کند تا نانی در بیاورد . حالا ما مردم چکنیم و چه بگوئیم و چکاره ایم ؟؟ خدا میداند !!!
  • مهدی ۲۰:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۸
    0 0
    شرح حال واقعی اکثر خانمهای بازیگر ما رو نمایش نامه کردن همین...
  • عاشق شهدا ۲۰:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۸
    0 0
    شهدا فداتون بشم شما رفتید و ما موندیم اما کاش ما میرفتیم و شما میموندید تو این جبهه ی جنگ نرم هرچقدر هم بتازن هرگز عشق شما از دلمون خارج نمیشه به کوری چشم همه ی ضد انقلاب ها میگم من عاشق شهدا و رهبرم هستم و امیدوارم درراهشون کشته بشم دلم براتون تنگ شده ای شهیدان دلم بد جور هواتونو کرده امیدوارم روز قیامت درمقابلتون شرمسار نباشم چادرم رو برای پاسداری خون شما با افتخار به سر میکنم و با همین چادر برای امام زمانم فرش قرمز پهن میکنم ای شهیدان دوستون دارم میگن دل به دل راه داره خیلیا میخوان ما شما رو فراموش کنیم اما نمیدونن یاد شما با این چیزا از ذهنمون پاک نمیشه
  • وحید ۱۰:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۳۰
    0 0
    خدا لعنت کند منافقین رو.
  • وحید ۱۱:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۳۰
    0 0
    متاسفم برای زنان بی عفت و مردان بی غیرت.
  • وحید ۱۱:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۳۰
    0 0
    مسئولین وزارت ارشاد متاسفم .....
  • یاسر ۲۱:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۳۰
    0 0
    چه ربطی به فارسی زبانها داره مرتیکه منافق! تو از یه جای دیگه پری نیا اینجا حرف مفت بزن! مشرق تایید کن یاعلی
  • یاسر ۲۱:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۳۰
    0 0
    دورهمی زپرتیک ؟ خیر است انشاا... . بی شرم ها ! لودر بیارید اینا رو جمع کنن از دید مردم .
  • ۰۹:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۳۱
    0 0
    اینا تمالیات وحرف دل آقایانی رامیزنندکه مجوزنشان دادن واجرای این نمایش هارامیدهند.وااسفا اماماکجایی ببینی .
  • بزرگوار ۱۵:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۳۱
    0 0
    سلام. دوستان عزیز، میدونستید که میشه نظر داد اما اهانت و فحاشی نکرد. باور کنید. با هم محترمانه برخورد کنید، اما نظر مخالف بدهید. با تشکر...
  • ۲۲:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۸
    1 1
    برای پول بیشتر دارن تئاتر رو قربانی میکنن.هر نمایش این سبکی، یه ضربه جبران ناپذیر به پیکر نحیف تئاتر ایرانه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس