کد خبر 335058
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۷:۵۴

بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون با بیان اینکه من، با پول سینما زندگی نمی کنم، گفت: زمانی که فکر کنم با این پول زندگی می کنم، بازیگری را رها خواهم کرد.

به گزارش مشرق، پرویز پرستویی در چهل و نهمین نشست باشگاه فیلم فرهنگسرای انقلاب اسلامی که به نقد و بررسی فیلم «امروز» اختصاص داشت، اظهار کرد: من چند سال به خاطر برخی شایعات، هیچ فعالیتی در حوزه سینما نداشتم، من هم جزو شهروندان این جامعه و مثل افرادی هستم که در این جامعه زندگی می کنند.

پرستویی افزود: من دوست دارم از حاشیه ها به دور باشم، از فضایی دور باشم که روز به روز جذاب تر می شود و مُهر قضاوت غلط را به افراد مختلف می زنیم بدون اینکه شناختی از آنان داشته باشم.

وی ادامه داد: آن دورانی که من بازی نکردم معنایش این نبود که حق ندارم بازی کنم، کسی که مرا برای بازیگری تربیت کرد به من یاد داد که بازیگری شغل من نباشد.

بازیگر فیلم «به نام پدر» اظهار کرد: من هنرپیشه و بازیگر نیستم بلکه یک شرح وظایفی دارم و ابزاری را آموختم که به نظرم رسید از طریق، بازیگری می توانم حرف های بسیاری بزنم و همین امر باعث شد که به عالم بازیگری روی بیاورم و آن زمانی که کار نکردم احساس کردم که هیچم و این شرایط من بی ربط با نقش یونس در فیلم «امروز» نبود.

پرستویی با اشاره به نقش یونس در فیلم «امروز» افزود: یونس 8 سال در جبهه ها جنگیده و حال که برگشته به کسی معترض نیست و سکوت می کند، اگر اعتراض کند، اجر کارش از بین می رود.

وی ادامه داد: افرادی مانند یونس باید به چه کسی اعتراض کنند؟ آنان با کسی عهد نکردند، با خدای خود عهد کردند و به کسی تعهدی ندارند و سکوت آنان برگرفته از شرایط جامعه و محیط اطراف آنان است و گرنه راننده تاکسی نمی شد.

این بازیگر سینما و تلویزیون با بیان اینکه یونس فیلم «امروز» بیشتر سعی دارد عمل کند تا اینکه حرف بزند، اظهار کرد:ما خیلی حرف می زنیم، حداقل در جامعه حرفه ای خودمان خیلی حرف می زنیم و زمانی که به عمل می رسد، هیچ اقدامی انجام نمی دهیم.

پرستویی گفت: شخصیت یونس به این دلیل که برگرفته از شرایط اجتماع و جامعه من بود، برای من جذابیت داشت.

وی با اشاره به جریان سکوت در فیلم «امروز» افزود: ما به عنوان بازیگر نمی توانیم بگوییم، از عهده نقشی برنمی آییم بلکه قرار است تجربه کنیم و بتوانیم با نقش های مختلف ارتباط برقرار کنم.

پرستویی ادامه داد: ما بازیگران عادت کردیم که صحبت کنیم و کنترل حرکات و سکوت کردن در این فیلم بسیار سخت بود.

بازیگر فیلم «آژانس شیشه ای» بیان کرد: من با پول سینما زندگی نمی کنم بلکه با فیش حقوقی خودم زندگی می کنم، و زمانی که فکر کنم با پول سینما زندگی می کنم، بازیگری را رها خواهم کرد.

وی افزود: من نیاز به خودسازی دارم و زمانی که کار نمی کردم، گویا از مسیر خود دور می شدم، توانستم با یونس فیلم «امروز» هم ذات پندار ی کنم.

پرستویی ادامه داد: من به دنبال کمک به جانبازی بودم که 75 عمل جراحی داشت و بسیار زجر می کشید، پرونده او را به بنیاد شهید دادیم او را به عنوان جانباز قبول نداشتند و در نهایت پرونده او در بنیاد شهید ناپدید شد.

وی یادآور شد: یونس فیلم امروز در جبهه ها جنگیده و جلوی رگبار ایستاده، اکنون سیلی و کتک می خورد، اما واکنشی نشان نمی دهد زیرا او با خدا عهد کرده است نه با مردم.

فیلم «امروز» روایت داستان یونس، راننده تاکسی کهنه کاری است که در پایان یک روزِ کاری به زن جوانی کمک می کند تا به بیمارستان برسد، غافل از اینکه در بیمارستان اتفاقات زیادی در انتظار اوست.

این فیلم در سی و دومین جشنواره فیلم فجر حضور داشت و شبنم مقدمی سیمرغ بلورین نقش مکمل زن را برای بازی در این فیلم دریافت کرد، همچنین فیلم «امروز» توانست در دو بخش نقش اول مرد و بهترین فیلمبرداری نامزد دریافت سیمرغ بلورین شود.

کارگردانی، تهیه کنندگی و تدوین این فیلم برعهده رضا میرکریمی است. وی و شادمهر راستین نویسندگی این اثر را برعهده دارند. پرویز پرستویی، سهیلا گلستانی، شبنم مقدمی و حسام محمودی در این فیلم ایفای نقش می کنند.

رضا میرکریمی ساخت فیلم هایی چون «یه حبه قند»، «به همین سادگی»، «خیلی دور خیلی نزدیک»، «اینجا چراغی روشن است»، «زیرنور ماه»، «کودک و سرباز» و … را در کارنامه هنری خود دارد.

نشست نقد و بررسی فیلم «امروز» شامگاه دوشنبه با حضور سیدرضا میرکریمی، کارگردان فیلم،شهاب اسفندیاری، منتقد و سعید قطبی زاده، مجری- کارشناس، پرویز پرستویی، شبنم مقدمی و سهیلا گلستانی(بازیگران) در سینما فلسطین برگزار شد.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • بهرنگ ۱۹:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۱
    0 0
    مسخره
  • ۰۳:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۲
    0 0
    پرستویی یک اسطوره ست... تا ده ها سال دیگر هم شبیه ش را نخواهیم دید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس