حجت الاسلام مبینی گفت: بارها با مسئولین مربوطه برای پاسخگویی تماس گرفته ایم ولی پاسخگو نبوده اند و ما خواهان این هستیم که مسئولین محترم آموزش و پرورش پاسخگوی کم کاری هایشان در امر عفاف و حجاب باشند.

به گزارش مشرق،  حجت الاسلام بیاتی در برنامه سهم شما به بررسی وظایف آموزش و پرورش در امر عفاف و حجاب پرداخت و به انتقاد از کم کاری و پاسخگو نبودن این وزارت خانه پرداخت.

حجت الاسلام بیاتی گفت: ما وقتی نگاه می کنیم به سیر تاریخی قوانینی که در کشور ما در خصوص عفاف و حجاب طراحی شده متوجه دقت عمل بالا در سال های اخیر می شویم و میبینیم که نخبگان ومسئولین ما به خوبی توجه کرده اند و توانسته اند ظرافت هایی را در نظر بگیرند که در گذشته در نظر گرفته نمی شد.

وی تاکید کرد: این که بیایند تمام دستگاه های مسئول و موثر در حوزه عفاف و حجاب را درگیری کنند رویکردی بود که از سال 84-85 آغاز شد. ولی متاسفانه با وجود این ظرافت ها و این طراحی های دقیق ما بعد از 8 سال هنوز به نتیجه دلخواه نرسیدیم.

بیاتی گفت: بنده الان چند بند از وظایفی را که شورای عالی انقلاب فرهنگی برای دستگاه ها اعلام کرده ام، به ویژه وزارت آموزش وپرورش، و اینجا برای شما قرائت می کنم که واقعا با دقت عمل بالا تنظیم شده ولی ما می خواهیم بدانیم که چرا آموزش وپرورش در طی این مدت فعالیت در خور این مساله نداشته است.

وی ادامه داد: بند اول این است که، آموزش، ساماندهی، توجه و به کار گیری مدیران، معلمان وهمه پرسنل مدارس جهت ترویج فرهنگ عفاف و حجاب در بین دانش آموزان و سازمان های مربوط مانند بسیج و انجمن اسلامی.

کارشناس رادیو معارف گفت: در این جا به صورت کلی اشاره می کند و در بندهای بعدی مسئله را باز می کند، و قید "انجام تحقیقات لازم در مورد بحث عفاف وحجاب در مدارس" را می آورد. آموزش وپرورش الان باید پاسخگو باشد که چقدر در این زمینه تحقیقات انجام داده؟

وی تصریح کرد: در ادامه و در بند بعدی گنجاندن موضوع عفاف و حجاب از دیدگاه آیات وروایات همراه با تبیین ضرورت و فلسفه آن برای دانش آموزان در کتب درسی همه مقاطع تحصیلی، نیز وارد شده است.

بیاتی گفت: اینجا مسئله کاملا مشخص است. چرا آموزش و پرورش در طی 8 سال هنوز موفق به انجام این کار نشده؟ آیا مسئله عفاف و حجاب برای وزارت آموزش و پرورش دارای اولویت نیست؟؟؟ آیا توان متن نویسی در این عرصه را ندارند؟؟ علت چیست که این کار انجام نشده؟

حجت الاسلام بیاتی در خصوص این که آیا آموزش وپرورش توانایی انجام این وظایف را دارد یا خیر، گفت: در حوزه علمیه ما واحدی داریم برای همکاری با آموزش و پرورش که تمام کتب درسی در تمامی مقاطع تحصیلی را متخصصین همان درس، همان مقطع سنی بازخوانی می کنند و آموزش و پرورش اگر بخواهد می تواند از این کارشناسان استفاده کند.

وی ادامه داد: حوزه علمیه بسیاری از اوقات، متونی را آماده کرده و حتی ارائه کرده و فقط باید از این ها استفاده و استقبال صورت بگیرد.

حجت الاسلام بیاتی در خصوص اینکه آیا عدم تخصیص بودجه ممکن است دلیل آموزش و پرورش برای عدم انجام وظایف باشد پاسخ داد: این می تواند یکی از دلایل باشد ولی به قول آقای قرائتی برای انجام دادن یک کار یک دلیل وجود دارد و آن خواستن است ولی برای انجام ندادن کار هزاران دلیل می توان آورد.

وی تاکید کرد: در زمان ابلاغ وظایف ارگان ها در زمینه عفاف و حجاب تنظیم وظایف توسط شورای عالی انقلاب فرهنگی و با حضور نماینده تام الاختیار آموزش و پرورش و سایر ارگان ها صورت گرفته و خود ارگان ها در جریان تنظیم وظایف بودند و نظارت می کردند به همین دلیل این وظایف بسیار دقیق و ظریف طراحی شده است.

این کارشناس رادیو معارف افزود: در بند چهارم می بینیم که، اهتمام به مثبت نگری و زیبا اندیشی در مورد فرهنگ عفاف و حجاب در تالیف کتب، نیز وارد شده است. و در ادامه مثال های دیگری هست مانند اجرای مسابقات فرهنگی، تاکید بر ضرورت رعایت پوشش، الگوی اسلامی و ترویج الگوهای شایسته پوشش در دانش آموزان، تعیین رنگ ها و مدل های متنوع در پوشش های دانش آموزان و غیره...

و در آخر حجت الاسلام بیاتی در پاسخ به این سوال که آیا مدارس می توانند خانواده ها را مقصر در این امر بداند گفت: ما وزارتی تحت عنوان وزارت آموزش نداریم و آنچه که مطرح است آموزش و پرورش است و پرورش رابطه مستقیم با تربیت، تزکیه و رشد افراد دارد ومدرسه باید  قدرت این را داشته باشد که اگر در فضای خانه کم کاری صورت گرفت در مدرسه جبران شود.

در پایان حجت الاسلام و المسلمین حسین مبینی، مدیر روابط عمومی رادیو معارف درگفت و گو با خبرنگار فرهنگی رادیو به انتقاد از عدم پاسخگو بودن آموزش و پرورش به کارشناسان برنامه پرداخت و گفت: بارها با مسئولین مربوطه برای پاسخگویی تماس گرفته ایم ولی پاسخگو نبوده اند و ما خواهان این هستیم که مسئولین محترم آموزش و پرورش پاسخگوی کم کاری هایشان در امر عفاف و حجاب باشند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس