کد خبر 329848
تاریخ انتشار: ۱ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۶

لوران فابیوس، وزیر امور خارجه فرانسه، در مصاحبه ای تلویزیونی اعلام کرد فروش دو ناو میسترال به روسیه که قرارداد آن در سال دو هزار و یازده میان پاریس و مسکو منعقد شده است، به علت مناقشه اوکراین به خطر نخواهد افتاد.

به گزارش مشرق، لوران فابیوس که در مصاحبه با شبکه تلویزیونی TF1 سخن می گفت، تاکید کرد:« این قراردادی است که در سال دو هزار و یازده منعقد شد. در آن زمان دولت دیگری در فرانسه روی کار بود، اما این اهمیت چندانی ندارد. در عرصه بین المللی نیز همانند عرصه ملی، قاعده ای حاکم است مبنی بر این که قراردادهای منعقد شده و به ویژه قراردادهایی که تعهدات مالی آنها تحقق یافته است، باید مراعات شود.»

فابیوس افزود :«فرانسوا اولاند می گوید قرارداد تحویل اولین کشتی میسترال که تاریخ آن اکتبر آینده تعیین شده است، رعایت خواهد شد اما تحویل دومین کشتی که هنوز به طور کامل کار ساخت آن به پایان نرسیده است، به رویکرد و رفتار روسیه بستگی خواهد داشت.»

وزیر امور خارجه فرانسه در پاسخ به سوالی درباره موج انتقاد برخی از کشورها به ویژه انگلیس از دولت فرانسه در رابطه با عمل به این قرارداد، تاکید کرد:« بهتر است دوستان انگلیسی ما کمی هم از مسایل مالی صحبت کنند، اگر اشتباه نکنم تعداد سرمایه داران و ثروتمندان روس در انگلیس هم کم نیست.»

روسیه و فرانسه در سال و هزار و یازده قراردادی به ارزش یک میلیارد و دویست میلیون یورو امضا کردند که طبق آن فرانسه باید دو کشتی میسترال که قابلیت حمل بالگرد دارند، برای نیروی دریایی روسیه بسازد.

کار ساخت یکی از این دو کشتی تکمیل شده و ساخت کشتی دوم در کارگاههای کشتی سازی سن نازر ادامه دارد. اولین کشتی از این نوع که ولادیووستوک نام دارد، به آب انداخته شده است و انتظار می رود پائیز امسال در اختیار نیروی دریایی روسیه قرار گیرد اما دومین کشتی که سباستوپول نامگذاری شده است، پائیز سال دو هزار و پانزده به روسیه تحویل داده خواهد شد.
منبع: خبرگزاری صدا و سیما

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ۱۲:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۱
    0 0
    چقد بدبخته روسیه که با اینهمه ادعاش از فرانسه ناو خریداری میکنه. ما با اینهمه تحریم خودمون داریم ناو میسازیم
  • بهرنگ ۱۳:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۱
    0 0
    ناشناس توناوهای هلیکوپتربره فوق پیشرفتروباناوهای فاقدسیستم دفاعیه ایرانویکی میکنی؟؟!!!
  • ۱۸:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۱
    0 0
    حالتون خوبه؟! فریگت 1400 تنی رو با ناو بالگردبر مقایسه میکنی؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس