کد خبر 334863
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۱

بایرن مونیخ و بورسیادورتموند با ورود به «سوپرجام» در فضای توام با شور و نشاط ناشی از قهرمانی جهان، فصل جدید باشگاهی آلمان را با رقابتی جانانانه آغاز می‌کنند.

به گزارش مشرق، فرداشب (چهارشنبه) مسابقه موسوم به سوپر جام باشگاه‌های آلمان میان بایرن مونیخ و بورسیادورتموند در ورزشگاه زیگنال ایدوناپارک در حال و هوای متفاوتی برگزار می‌شود. بعد از فتح باشکوه جام جهانی 2014 برزیل که چهارمین ستاره افتخارآفرین را برای ژرمن‌ها در برداشت و نیز همچنین قهرمانی جوانان این کشور در قاره سبز،‌ به نظر می‌رسد فصل جدید رقابت‌های باشگاهی در این کشور منظم و با برنامه اروپایی با وضعیت مطلوبتری نسبت به گذشته برگزار شود.

در شرایطی که آلمان‌ها در چند سال گذشته «پرتماشاگرترین» لیگ ممتاز اروپایی را داشته‌اند، به نظر می‌رسد این افتخارآفرینی‌ها، شور و هیجان هواداران را دوچندان کرده و فضای ورزشگاه‌های مدرن این کشور، تماشایی‌تر از هر زمان دیگری باشد.

در این اوضاع و احوال مناسبات تیم‌های باشگاهی نیز در وضعیت تازه‌ای قرار دارد. در آستانه همین دیدار سوپر جام،‌ تنش‌های گفتاری سران بایرن و دورتموند به خاطر موضوع انتقال احتمالی یک بازیکن از تیم زرد‌پوش (بورسیا) به تیم قرمز‌پوش (بایرن) به اوج خود رسید، اما به زعم کارشناسان از جمله چهره‌ای بزرگ همچون «اوتمار هیتسفلد» حتی این تنش‌ها، به «شور،‌حیات و نشاط بیشتر فوتبال باشگاهی آلمان» کمک می‌کند.

با این اوصاف می‌توان گفت که فردا شب «شعله اولیه آتش دلنشین این همه شور و حیات» به «خرمن رقابتی»‌ دو بزرگ و قدرت این روزهای آلمان و حتی قاره سبز یعنی بایرن و دورتموند، خواهد افتاد و از ستارگان ریز و درشت این دو تیم از همین بازی،‌ رقابت تماشایی خود را برای یک فصل پرافت و خیز باشگاهی، آغاز خواهند کرد.

برای این مصاف البته با توجه به اتفاقات اخیر اردوی دو تیم «قرمز و زرد» و دیر اضافه شدن ملی‌پوشان به جام جهانی سفر کرده،  ستارگانی در میدان حاضر نباشند.

با این حال حتی اگر این بزرگان و چهره‌های دیگر نیز در زمین نیز نباشند، پپ گواردیولا و یورگن کلوپ، مربیان صاحب سبک با اتکا به نفرات پرمایه،‌جوان اما پرتوان خود، وارد عرصه رقابت می‌شوند و به هیچ‌وجه خواهان باخت در این جنگ حیثیتی نخواهند بود.

*ترکیب احتمالی دو تیم:

بورسیادورتموند:

لانگراک، گروس‌کرویتس، سوکراتیس، گینتر، اشملسر، یوچیچ، کرش، اسوون بن‌در، میختاریان،‌آئومبایانگ، راموس

سرمربی: کلوپ

بایرن مونیخ:

اشتارکه،‌خاوی مارتینز، باداشتوبر، آلابا،‌هویبرگ،‌روده، گائودینیو، خوان بارنات، شه‌کری، پیزارو، لواندوفسکی

سرمربی: پپ گواردیولا

داور: گاگل‌مان،‌اهل برمن

کمک داوران:‌یابولانسکی(برمن)، گورنیاک(برمن)

داور چهارم:‌فریتس(کورب)

*قهرمانان دوره‌های گذشته

رقابت‌های سوپرجام در آلمان از سال 1940 تاکنون میان قهرمان لیگ و جام حذفی  وجود داشته اما در مقاطعی این مسابقات بنابه عللی انجام نشده است.

این پیکارها از سال 2010 با حمایت گسترده اتحادیه فوتبال این کشور در فرم جدیدی انجام شد که جنبه رسمی پیدا کرد.

برندگان سوپرجام از سال 2010 تاکنون به شرح زیر است:

2010 : بایرن مونیخ (بایرن 2- شالکه صفر)

2011:‌ شالکه( بورسیادورتموند صفر – شالکه صفر، در ضربات پنالتی 4 بر 3 به سود شالکه)

2012: بایرن مونیخ( بورسیادورتموند 1- بایرن مونیخ 2  )

2013:‌بورسیادورتموند(بایرن مونیخ 2- بورسیادورتموند 4)

2014:‌؟

با توجه به این که بایرن در فصل گذشته فاتح دو جام بوده،‌ باید تا دیدار فرداشب  منتظر ماند و دید آیا دورتموند عقب‌ماندگی‌اش را در کسب جام و افتخار، با ورود به بازی سوپرجام امسال و کسب مقام،‌ جبران می‌کند یا نه.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس