کد خبر 334597
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۴:۲۱

رکوردها یکی پس از دیگری شکسته می‌شود و هزینه‌های صرف شده در بازار نقل و انتقالات فوتبال اروپا هر لحظه بالا و بالاتر می‌رود.

به گزارش مشرق، هیچ‌کس نمی‌داند باشگاه‌های اروپایی تا پایان فرصت نقل و انتقالات تابستانی چند میلیون یورو​ دیگر صرف خرید بازیکنان جدید می‌کنند اما به هر حال حداقل تا این لحظه می‌توان گفت که تابستان 2014 یکی از پرخرج و مخارج‌ترین فصل‌های چند سال اخیر فوتبال اروپاست.

بارسلونا (125 میلیون یورو)

بارسلونایی که فصل گذشته در کسب هر سه جام ممکن ناکام بود با سرمربی جدیدش یعنی لوئیس انریکه قرار است با توپ پر به فصل جدید لالیگا گام بگذارد. آنها تا این لحظه از فصل نقل و انتقالات اروپایی بیشتر از رئال مادرید پول صرف خرید بازیکن کرده‌اند. 125 میلیون یورو رقمی است که صرف خرید بازیکنانی نظیر سوارز، رافینیا، دیولوفئو،کرکیچ، براوو، راکیتیچ، تراشتگن، هلیلوویچ و ژرمی متئو شده است که در این میان فقط 88 میلیون یورو فقط به خرید لوئیس سوارز اختصاص یافت.

رئال مادرید (110 میلیون یورو)

مادریدی‌ها تا امروز 110 میلیون یورو صرف خرید بازیکنانی نظیر رودریگوئز، ناواس و کروس کرده‌اند و همچنان به دنبال خریدهای تازه​ هستند. مادریدی‌ها بودجه کلانی برای خرید بازیکن دارند و بعید نیست بازیکنان بیشتری را به کلکسیون کهکشانی خود اضافه کنند.

چلسی (97 میلیون یورو)

آنها خریدهای زیادی داشتند که دیه گو کاستا و سسک فابرگاس مهم‌ترین آنها بودند. فابرگاس و کاستا به علاوه خرید بازیکنان دیگری نظیر کورتوآ، پاسالیچ، لوئیس و دروگبا نزدیک به 123 میلیون یورو برای چلسی هزینه دربرداشته‌است. خریدهای چلسی با ادینسون کاوانی حتی می‌توانست سنگین‌تر هم شود اما حضور این مهاجم 55 میلیون یورویی پاری‌سن‌ژرمن در چلسی منتفی شد.

یوونتوس (91 میلیون یورو)

بانوی پیر تورین در حالی می‌خواهد در فصل جدید سری آ ایتالیا از عنوان قهرمانی فصل گذشته خود دفاع کند که مربی موفق خود یعنی آنتونیو کونته را در اختیار ندارد اما به جای آن خریدهای خوبی داشته است. یوونتوسی‌ها بازیکنانی نظیر مارونه، کینگزلی کومان، بواکیه، گولدانیگا، دیانه، اواسیم بوی، پاسکواتو، ایسلا، سورنسن، موراتا، پاتریس اورا، روبرتو پریرا و رومولو سوزا خریده‌اند و روی هم رفته 91 میلیون یورو صرف خرید این بازیکنان کرده‌اند.

آتلتیکو مادرید (82 میلیون یورو )

نایب‌قهرمان فصل گذشته اروپا و قهرمان لالیگا چاره‌ای جز این ندارد که برای تکرار روزهای بسیار خوب و شیرین خود بازیکنان جدیدی را جذب کند. مانژوکیچ، سائول، مارتین، سیلویو، باپتیستائو، سیکوئیرا، مویا، کورئا و گریزمان خریدهای جدید تیم مادریدی هستند خریدهایی که 82 میلیون یورو هزینه در بر داشته است. آتلتیکو مادرید که کاستا، بزرگ‌ترین و بهترین بازیکن خود را به چلسی فروخته است برای جبران این اتفاق حاضر است حتی پول بیشتری هم خرج کند.

لیورپول (75 میلیون یورو)

تیم بندرنشین لیورپول بزرگ‌ترین ستاره خود یعنی لوئیس سوارز را به بارسلونا فروخت تا برای جبران این ضربه بزرگ چاره‌ای جز خریدهای متعدد نداشته باشد. لیورپول با صرف هزینه 75 میلیون یورویی تا امروز امره کان، لالانا، سوسو، لمبرت و اوریگی را خریده است اما به نظر نمی‌آید هیچ کدام از این بازیکنان در حد سوارز باشند.

منچستریونایتد (74 میلیون یورو)

منچستریونایتد دو خرید بیشتر نداشته اما هزینه‌های کلانی که صرف خرید این دو بازیکن کرد منچستری‌ها را در فهرست باشگاه‌هایی قرار داد که در نقل و انتقالات اروپایی بیشترین هزینه را داشته‌اند. لوک شاو و آندره هررا بازیکنانی بودند که به منچستریونایتد پیوستند و هزینه‌های 74 میلیون یورویی صرف خرید آنها شد. خریدهای منچستر باز هم ادامه خواهد داشت.

آرسنال (71 میلیون یورو )

دیگر باشگاه لندنی لیگ برتر نیز از پیشتازان نقل و انتقالات فوتبال اروپاست. توپچی‌ها هم برای قهرمانی خیز برداشته‌اند و این را حداقل از روی هزینه‌هایی که صرف خرید بازیکنان کرده‌اند می‌توان فهمید. مهم‌ترین خرید آرسنال آلکسیس سانچس بود که با 35 میلیون یورو از بارسلونا به جمع آرسنالی‌ها پیوست. کاکولین، دبوشی، اوسپینا، کالوم و چمبرز دیگر خریدهای جدید آرسنال بودند که روی هم 36 میلیون یورو پول صرف خرید آنها شد.

بایرن مونیخ ( 65 میلیون یورو)

قهرمان فصل گذشته بوندسلیگا میانه فصل گذشته بزرگ‌ترین خرید خود را انجام داد و روبرت لواندوفسکی مهاجم لهستانی و ستاره بزرگ دورتموند​ را خرید. اما این تنها خرید باشگاه بزرگ آلمانی‌ها نیست. برنات و روده و پپه​رینا نیز از دیگر خریدهای قابل توجه بایرن مونیخ بودند. باشگاه باواریایی و پرافتخار بایرن مونیخ 65 میلیون یورو صرف خرید بازیکنان جدید کرد.

منچسترسیتی (55 میلیون یورو)

قهرمان با حفظ ستاره‌های قبلی خود چند بازیکن دیگر هم خرید؛ بازیکنانی نظیر کابایه، فرناندو و سانیا. منچسترسیتی با این بازیکنان قدرت بیشتری از قبل خواهد داشت و این کاملا ارزشش را دارد آن هم در برابر حریفانی همچون آرسنال، چلسی، منچستریونایتد و لیورپول که در نقل​و​انتقالات خود را تقویت کرده‌اند. مبلغی که منچسترسیتی صرف خرید بازیکنان جدید کرد 55 میلیون یورو برآورد شد.

منبع: جام جم آنلاین

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس