یک گزارش منتشر شده از کمیته روابط خارجی مجلس عوام انگلستان، از اهداف پشت پرده لندن در مورد بازگشایی سفارتخانه خود در تهران پرده برداشت.

به گزارش مشرق، «پایگاه اطلاع رسانی مجلس عوام انگلیس» نوشت: کمیته روابط خارجی مجلس عوام انگلیس اخیرا گزارشی ویژه را پیرامون ایران منتشر ساخته است.

بر اساس این گزارش، در بخشی از این گزارش آمده است:«کمیته روابط خارجی انگلیس از تصمیم دولت در زمینه بازگشایی سفارتخانه خود در ایران استقبال می‌کند . این سفارتخانه پیرو برخی فعل و انفعالات در نوامبر سال 2011 بسته شد.»

در بخش دیگر این گزارش آمده است:« فقدان روابط دیپلماتیک مستقیم با ایران، مانع از توانایی انگلیس در شکل دهی حوادث و رویدادها، جمع آوری اطلاعات و ایجاد ارتباطات پرسنلی ضروری در مسیر روابط دیپلماتیک شده‌اند.»

در این گزارش همچنین آمده است:« دوره طولانی مدت سکوت موجب شده تا انگلیس کمتر در ایران به چشم آید.»

در این گزارش ویژه امده است: : «این کمیته با لحاظ این مهم که احتمالا چشم اندازی از توافق دائمی بابت اجازه غنی سازی اورانیوم به ایران وجود نخواهد داشت، حضور انگلیس در مذاکرات هسته‌ای را به رسمیت می‌شناسد و اذعان می‌کند که باید غنی سازی ایران محدود شود.»

گفتنی است، یک سخنگوی وزارت خارجه انگلیس اخیرا از تلاش لندن در بازگشایی سفارتخانه این کشور در تهران خبر داده بود.

این مقام دیپلماتیک بدون اشاره به تاریخ دقیق و جزئیات بیشتر اظهار داشته بود که که ابتدای بازگشایی سفارتخانه با شروع به کار چند نفر از کارکنان و در بخش کوچکی خواهد بود.

«محمدحسن حبیب‌الله‌زاده»، کاردار غیر مقیم ایران در انگلیس نیز گفته است که سفارت انگلیس در تهران به زودی بازگشایی می‌شود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ۱۶:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۰
    0 0
    با این وصف! سفارت این کشور رو میخواهید بازگشایی کنید!!!
  • یاسر ۲۳:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۰
    0 0
    انگلیس سفارت نداره چقدر اوضاع سیاسی ما خوبه. این پدر سوخته ها بیان مثل روباه تفرقه آفرینی میکنن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس