رئیس سازمان هواپیمایی کشور گفت: از دست رفتن یک موتور عامل سقوط هواپیما نیست، خلبان پرواز نیز استاد بوده، این هواپیما روزهای گذشته نیز نقص فنی نداشته است، شاید جعبه سیاه را برای بررسی دقیق به کشور سازنده اوکراین منتقل کنیم.

به گزارش گروه اجتماعی مشرق، علیرضا جهانگیریان با حضور در بیمارستان سوانح و سوختگی شهید مطهری اظهار داشت: طبق اطلاعاتی که به دست آوردیم یکی از موتورهای هواپیما دچار اشکال شده است. ارتفاع پرواز کم بود و قاعده این است که در صورتی که یک موتور از دست داده شود هواپیما می‌تواند به زمین نشسته یا پرواز ادامه پیدا کند.

وی افزود: باید این مسئله بررسی شود که چرا هواپیما نتوانسته به زمین بنشیند. البته ارتفاع کم یکی از دلایل این موضوع است که نیاز به بررسی دارد.

معاون وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: جعبه سیاه هواپیما پیدا شده و در هواپیمای کشوری در حال بررسی است که می‌توان علت اصلی سقوط را ارزیابی کرد.

وی ادامه داد: پیش‌بینی ما این است که یک علت اصلی و علت‌های فرعی دیگر وجود دارد که در کارگروه‌های 11 گانه طبق قانون از بعد نیروی انسانی و فنی بررسی می‌شود.

رئیس سازمان هواپیمایی کشور گفت:‌ به هموطنان اطمینان می‌دهیم با دقت و در اسرع وقت موضوع را بررسی کنیم.

وی اظهار داشت: امیدواریم با رعایت استانداردها دیگر شاهد این حوادث نباشیم.

جهانگیریان در پاسخ به این سؤال که برآورد سازمان هوایی کشور از خسارات وارده چقدر است، گفت: قاعدتاً خسارت جانی از نظر ما تخمینی ندارد زیرا جان شهروندان برای ما و دولت مهم است. ابعاد خسارات جانی بیشتر از دیگر خسارات بوده است.

وی افزود: خوشبختانه هواپیما بر روی زمین خساراتی ایجاد نکرده است و خسارت غیر جانی مربوط به خود هواپیما است.

معان وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: امروز در جلسه هیئت دولت رئیس جمهور دستور داد تا وزارت بهداشت پیگیر موضوع باشد همچنین طبق مقررات مسئولیتی نیز بر عهده شرکت هواپیمایی است.

وی گفت: نخواهیم گذاشت مصدومان از بابت کمبود امکانات دچار مشکل شوند اگر جعبه سیاه صدمه قابل توجهی ندیده باشد ظرف چند روز آینده اطلاعات آن پیاده می‌شود اما چنانچه صدمه جدی دیده باشد از متخصصان اوکراینی دعوت می‌شود تا به بررسی این موضوع بپردازند.

جهانگیریان ادامه داد: از شرکت سازنده اوکراینی خواسته‌ایم تا به ایران بیاید اگر لازم باشد جعبه سیاه به اوکراین می‌‌رود.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: کاپیتان پرواز استاد خلبان بوده است و نزدیک به 2 هزار ساعت با این هواپیما پرواز کرده بود.

وی درباره شائبه نقص فنی هواپیما اظهار داشت: این موضوع به هیچ وجه صحت ندارد این هواپیما ساخت 2008 بوده و تنها 5 سال از ساخت آن می‌گذرد. این هواپیما صبح از اصفهان حرکت کرده، در تهران فرود آمده و در روزهای گذشته نیز مشکلی به لحاظ فنی نداشته. است

رئیس سازمان هواپیمایی کشور گفت: البته مدارک و شواهد را بررسی می‌کنیم و از هیچ کاری کوتاهی نمی‌گذریم شواهد نشان می‌دهد که عملیات پرواز طبق ضوابط بوده است.

وی خاطرنشان کرد: تمام هواپیماها برای پرواز حتی با یک موتور طراحی می‌شوند بنابراین از دست رفتن یک موتور نمی‌تواند عامل سقوط هواپیما باشد.


مخاطبان محترم گروه اجتماعی مشرق می توانند اخبار، مقالات و تصاویر اجتماعی خود را به آدرس shoma@mashreghnews.ir ارسال کنند تا در سریع ترین زمان ممکن به نام خودشان و به عنوان یکی از مطالب ویژه مشرق منتشر شود. در ضمن گروه اجتماعی مشرق در صدد است با پیگیری مشکلات ارسالی شما از طریق کارشناسان و مشاوران مجرب پاسخی برای ابهامات مخاطبان عزیز بیابد.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس