کد خبر 334416
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۷:۵۴

رئیس سازمان غذا‌ودارو گفت: فرآورده‌هایی که از امروز عرضه می شوند همگی دارای مجوز وزارت بهداشت بوده و منعی برای مصرف ندارند.

به گزارش گروه اجتماعی مشرق، رسول دیناروند با اشاره به اینکه مردم نگران سلامت شیر و لبنیات موجود در بازار نباشند، اظهار داشت: ارزیابی جامع و دقیقی از هفته گذشته در سراسر کشور شروع کردیم که بر اساس این ارزیابی تمام شرکت‌هایی که فرآورده های مختلف لبنی تولید می کنند رصد شدند.

رئیس سازمان غذا و دارو درباره نتایج اقدامات صورت گرفته برای مقابله با مصرف روغن پالم در کارخانه‌های لبنیات گفت: تمام بازرسان سازمان غذا و دارو و دانشگاه‌های علوم پزشکی از خطوط تولید و انبارهای شرکت‌های تولید کننده صنایع لبنی، بازرسی‌های لازم را انجام دادند و تمامی مستندات تولید بررسی و نمونه برداری های لازم صورت پذیرفت.

دیناروند در ادامه عنوان کرد: با تجزیه و تحلیل و جمع بندی نتایج بدست آمده از بازرسی‌های انجام شده تا شب روز یکشنبه 19 مرداد، تخلف تعداد 41 فرآورده لبنی مشکوک اعلام شد که بر اساس بخشنامه صادر شده از امروز از تولید آنها متوقف خواهد شد.

رئیس سازمان غذا و دارو با اشاره به اینکه، از تعداد 41 متخلف شناسایی شده، 23 مورد آن محرز و 18 مورد نیز مشکوک اعلام شده است، به وزارت بهداشت گفت: به محض انجام آزمایشات تکمیلی طی چند روز آینده، مواردی که تخلفشان محرز شود، پروانه آنها تعلیق و به دستگاه قضایی معرفی خواهند شد.

وی تاکید کرد: مطمئناً پس از قطعی شدن محکومیت، متخلفان به مردم معرفی و اعلام خواهند شد و اطلاع رسانی در این مرحله بیشتر متوجه این موضوع است که، فرآورده‌هایی که از امروز عرضه می شوند همگی دارای مجوز وزارت بهداشت بوده و منعی برای مصرف ندارند.

دیناروند خاطرنشان کرد: از آنجا که مصرف لبنیات در کشور موضوع جدی و مهمی است، تلاش کردیم بدون از دست دادن زمان، متخلفین را شناسایی کنیم و به مردم این اطمینان را بدهیم که محصولات لبنی که از امروز عرضه خواهند شد همگی دارای مجوز مصرف بوده و جای هیچ گونه نگرانی برای استفاده آنها وجود ندارد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۰۸:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۰
    0 0
    دو روز نظارت بعدش دوباره همه مشغول کار سابق میشن
  • ۰۹:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۰
    0 0
    روغن پالم موجود در روغن های خوراکی را چی کار می کنید؟؟؟
  • ۱۰:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۰
    0 0
    چرا جلوی وایتکس وتایدی که درشیرها می ریندرا نمی گیرید؟
  • فرهاد ۱۱:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۰
    0 0
    از قديم گفته اند كه سنگ بزرگ نشانه نزدن است وزارت بهداشت چطور انقدر مطمئن است
  • یوسف ۱۴:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۰
    0 0
    خب اون 23 تارو حداقل میگفتید ک ما نخریم واقعا باعث تاسفه این همه محافظه کاری
  • ۱۷:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۰
    0 0
    یعنی تا امروزتمام روغن یالبنیاتی که مصرف می کردیم ناسالم بودند؟ پس مسئول اینهمه مریضی ها از سرطانی گرفته تا غیره کیست ؟ آیا نباید این مقصران را اعدام کرد یا مال اموال آنها رابنفع این بیماران ضبط کرد.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس