کد خبر 334162
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۹:۳۴
به گزارش گروه اجتماعی مشرق، در سيستم عامل ويندوز، به طور پيش فرض در نوار Taskbar ساعت و تاريخ به نمايش گذاشته مي شود و ساختار اين پيش نمايش بر اساس شماره روز، ماه و سال ميلادي است.

اما اگر بخواهيد روز هفته را از روي اين تاريخ، مشاهده کنيد و بدانيد که چند شنبه است، بايد روي ساعت کليک کنيد تا در پنجره کوچکي که نمايش داده مي شود روز هفته نمايش داده شود. اما مي توانيد با تنظيماتي ساده، کاري کنيد که روز هفته نيز در نوارTaskbar به نمايش درآيد.براي اين کار ابتدا کليدهاي ترکيبي Win+R را بزنيد.

حال در پنجره Run عبارت Control Panel را وارد کنيد و کليد Enter را بزنيد. اکنون در محيط Control Panel ابتدا روي Clock, Language, and Region و سپس روي Change date, time, or number formats کليک کنيد.

در پنجره بازشده روي دکمه Additional Settings کليک کنيد و در ادامه در پنجره جديد به زبانه Date برويد.

خواهيد ديد که در قسمت Short date عبارت M/d/yyyy درج شده است. اکنون کافي است عبارت dddd را به ابتداي اين قسمت اضافه و يک فاصله نيز تايپ کنيد (dddd M/d/yyyy) و سپس روي OK کليک کنيد. خواهيد ديد که بلافاصله روز هفته نيز در کنار تاريخ نمايش داده مي شود.


مخاطبان محترم گروه اجتماعی مشرق می توانند اخبار، مقالات و تصاویر اجتماعی خود را به آدرس shoma@mashreghnews.ir ارسال کنند تا در سریع ترین زمان ممکن به نام خودشان و به عنوان یکی از مطالب ویژه مشرق منتشر شود. در ضمن گروه اجتماعی مشرق در صدد است با پیگیری مشکلات ارسالی شما از طریق کارشناسان و مشاوران مجرب پاسخی برای ابهامات مخاطبان عزیز بیابد.

منبع: خراسان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس