کد خبر 343507
تاریخ انتشار: ۱۹ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۷

افزوده شدن برنامه‌هاي مترو در ويندوز 8، يکي از بارزترين تفاوت‌هاي اين سيستم‌عامل با نسخه‌هاي قديمي‌تر ويندوز است.

به گزارش گروه اجتماعی مشرق، با اين وجود بسياري از افراد ممکن است از برخي از اين تغييرات خوششان نيايد. به عنوان مثال ويندوز 8 به طور پيش‌فرض فايل‌هاي PDF را اجرا مي‌کند. ولي اين کار در محيط مترو اتفاق مي‌افتد و با باز کردن هر فايل PDF از دسکتاپ خارج خواهيد شد.

نرم‌افزار نمايش عکس مترو يکي ديگر از اين نمونه‌هاست. بر خلاف نسخه‌هاي قبلي ويندوز، برنامه Photo Viewer به عنوان برنامه پيش‌فرض نمايش عکس تعيين نشده است و با دوبار کليک کردن روي يک عکس، باز هم به مترو خواهيد رفت و يک برنامه مترويي عکس شما را نمايش مي‌دهد.

نکته مثبت اين جاست که تغييرات پيش‌فرض ويندوز 8 به سادگي قابل شخصي‌سازي است و لزومي ندارد که از همه الگوها و تصميمات پيش‌فرض مايکروسافت پيروي کنيد و هر جا که دل‌تان مي‌خواهد مي‌توانيد از برنامه‌هاي ديگر استفاده کنيد و در به روي‌تان باز است.

به عنوان نمونه نرم‌افزار محبوب Windows Photo Viewer همچنان در ويندوز 8 نيز موجود است و اگر دل‌تان بخواهد، مي‌توانيد از اين برنامه و در محيط دسکتاپ کلاسيک ويندوز، عکس‌هاي خود را تماشا کنيد.

براي اين کار مسير زير را دنبال کنيد:

Control Panel > Programs > Defult Programs

در اين پنجره مي‌توانيد برنامه‌هاي پيش‌فرض خودتان را براي باز کردن فايل‌ها انتخاب کنيد.

در ستون سمت چپ برنامه مورد علاقه خود را انتخاب کرده و با استفاده از دکمه بزرگ پايين پنجره، برنامه را به عنوان برنامه پيش‌فرض انتخاب نماييد. با اين کار تعيين مي‌کنيد که برنامه انتخابي شما به عنوان برنامه پيش‌فرض براي باز کردن تمامي فايل‌هاي ممکن انتخاب شود.

به عنوان مثال با انجام اين اقدام در مورد برنامه Windows Photo Viewer تمامي فايل‌هاي تصويري شامل فرمت‌هاي JPG ،BMP ،GIF ،PNG و قالب‌هاي ديگر به طور پيش‌فرض به وسيله اين برنامه نمايش داده خواهند شد.

در صورتي که قصد داريد براي باز کردن تنها يک فايل با فرمت خاص برنامه پيش‌فرض تعيين کنيد، روي يک فايل از همان نوع راست کليک کرده و از منوي نمايش داده شده، وارد زيرمنوي Open With شويد. حال با انتخاب گزينه Choose Defult Program يک برنامه پيش‌فرض براي باز کردن تنها اين نوع فايل خاص انتخاب کنيد.


مخاطبان محترم گروه اجتماعی مشرق می توانند اخبار، مقالات و تصاویر اجتماعی خود را به آدرس shoma@mashreghnews.ir ارسال کنند تا در سریع ترین زمان ممکن به نام خودشان و به عنوان یکی از مطالب ویژه مشرق منتشر شود. در ضمن گروه اجتماعی مشرق در صدد است با پیگیری مشکلات ارسالی شما از طریق کارشناسان و مشاوران مجرب پاسخی برای ابهامات مخاطبان عزیز بیابد.

منبع: خراسان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس