کد خبر 333691
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۴:۵۵

عضو ارشد تیم مذاکره کننده با بیان اینکه تا نشست مجمع عمومی سازمان ملل در اواخر شهریور جلسات دوجانبه‌ای با اعضای 1+5 برگزار خواهد شد، گفت: تاکنون مکان مشخصی نهایی نشده، اما ممکن است در پایتخت این کشورها و یا در تهران برگزار شود.

به گزارش مشرق، سید عباس عراقچی عضو ارشد تیم مذاکره کننده هسته‌ای کشورمان در خصوص مذاکرات روز گذشته ایران و آمریکا در ژنو گفت: بحث اصلی مذاکرات دوجانبه روز گذشته (پنج شنبه) با آمریکا در ژنو بر روی اختلافاتی بود که وجود دارد و اینکه چگونه می‌شود دیدگاه‌های دو طرف را به یکدیگر نزدیک کرد.

وی در گفت‌وگو با واحد مرکزی خبر اظهار داشت: هدف از این گفت‌وگوها بررسی آخرین وضعیت مذاکرات و چگونگی نزدیک کردن اختلافات و تفاوت دیدگاه‌ها بود.

عراقچی با تاکید بر اینکه در این گفت‌وگوها بحث‌های خوبی انجام شد، افزود: قرار شد این گفت‌وگوها در ماه‌های آینده هم ادامه می‌یابد.

وی گفت: در کنار این گفت‌وگو در حال طراحی گفت‌وگوهای دیگری با دیگر اعضای 1+5 هستیم، زیرا در شرایط کنونی احساس می‌کنیم تا آغاز دور بعدی مذاکرات، به یک سری بحث‌های ریزتری بین ما و بقیه کشورهای عضو 1+5 به صورت دوجانبه نیاز است.

معاون وزیر خارجه افزود: از هم اکنون تا برپایی مجمع عمومی سازمان ملل در اواخر شهریور یکسری جلسات دوجانبه برگزار خواهد شد و پس از آن امیدواریم که نتیجه این رایزنی‌های دوجانبه به برگزاری دور دیگری از مذاکرات در حاشیه مجمع عمومی با اعضای گروه 1+5 منجر شود.

وی در این حال گفت: این موضوعات ایده‌هایی است که مطرح شده، اما هنوز نهایی نشده است.

عراقچی درباره مکان مذاکرات دوجانبه هم گفت: تاکنون مکان مشخصی نهایی نشده، اما از آنجا که با کشورهایی مختلفی باید رایزنی کنیم ممکن است در پایتخت آن کشورها برگزار شود و یا اینکه ما از آنها در تهران میزبانی کنیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس