کد خبر 332968
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۹

سخنگوی کمیسیون بهداشت مجلس در واکنش به صحبت‌های وزیربهداشت نسبت به مضر بودن زوغن پالم در برخی تولیدات لبنی گفت: هیچ شک نکنید در ضورت اثبات مضرات روغن پالم،کارخانجات متخلف لبنیات تعطیل می‌شوند.

 به گزارش گروه اجتماعی مشرق، در پی اظهار نظرهای وزیر بهداشت درباره مضرات روغن پالم که در شیر پُرچرب و برخی لبنیات مورد استفاده قرار می‌گیرد، محمد حسین قربانی سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در این باره به تسنیم گفت: بنده نیز به تازگی این اظهارنظرهای وزیر بهداشت را درباره استفاده از روغن پالم در شیر و لبنیات شنیده‌ام، بنابر این مُصر هستیم در جلسه کمیسیون بهداشت و درمان به این مسئله به صورت جِد رسیدگی کنیم.

وی درباره اقدامات کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در زمینه برخورد با کارخانجاتی که از روغن پالم استفاده می‌کنند و وزیر بهداشت نیز عنوان کرده است که روغن پالم مضر است، گفت: در این مورد که بسیاری از لبنیات چرب برای بدن مشکل ایجاد می‌کند هیچ شکی نیست، ولی هنوز از نظر علمی درباره آسیب‌های گوارشی، موارد ثبت شده‌ای نداریم ولی این مسئله که وزیر بهداشت خودشان عنوان کرده‌اند که روغن پالم که در شیر و لبنیات استفاده می‌شود و مضر است مسلماً باید جدی گرفته شود و برای آن فکری صورت پذیرد.

سخنگوی کمیسیون بهداشت مجلس ادامه داد: بر این اساس باید آگاهی کارخانجات تولیدکننده لبنیات و مردم را در این زمینه بالا ببریم. البته با کسی هم تعارف نداریم. هر جا به این مسئله برسیم که روغن پالم به صورت واقعی و کارشناسی مضرات آن ثابت شود با کارخانجات تولیدکننده لبنیات برخورد می‌کنیم. همانطور که چه شخص بنده و چه کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در زمینه کرم حلزون و برخی برنج‌های آلوده ورود کرد، زیرا برای ما سلامت مردم مهم است.

کارخانه های متخلف لبنیات تعطیل می‌شوند

قربانی در پاسخ به این پرسش که حتی اگر استفاده از روغن پالم توسط کارخانجات بزرگ کشور صورت پذیرد می‌توانید با آنها برخورد کنید، خاطرنشان کرد: هیچ شک نکنید که کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با اهرم‌هایی که از طریق سازمان غذا و دارو دارد با کارخانجات متخلف تولید کننده لبنیات برخورد قاطع خواهد کرد و حتی چنین کارخانجاتی را تعطیل می‌کند.


مخاطبان محترم گروه اجتماعی مشرق می توانند اخبار، مقالات و تصاویر اجتماعی خود را به آدرس shoma@mashreghnews.ir ارسال کنند تا در سریع ترین زمان ممکن به نام خودشان و به عنوان یکی از مطالب ویژه مشرق منتشر شود. در ضمن گروه اجتماعی مشرق در صدد است با پیگیری مشکلات ارسالی شما از طریق کارشناسان و مشاوران مجرب پاسخی برای ابهامات مخاطبان عزیز بیابد.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۴:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۴
    0 0
    برخورد قاطع ............ ببينيم و تعريف كنيم بعدش هم اگه كارخانه اي تخلف اين چنيني داره كه سلامت مردم رو به خطر ميندازه بايد بهش فرصت داد آيا؟!!!!!!!!!! يا بايد به محض محرز شدن تخلف پلمپ شه؟
  • میلاد ۱۴:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۴
    0 0
    نه بابا جدی می گید؟! سلامت مردم مهم است؟! بابا خیلی به فکر هستید. لابد برای همینه که کارخانه های نوشابه و پفک و چیپس و سوسیس و کالباس رو تعطیل نمی کنید... حداقل 20 سال پیش دکتر روازاده و سایر بزرگان دلسوز گفته بودند که شیرهای موجود در بازار سلامتی مضر هستند ولی فقط به ایشان تهمتهای ناروا زده اند و می زنند. تازه خیانت در تولید شیر معلوم شده. باش تا یکی یکی رو بشه.... سایت مشرق!! اگه ادعا داری طرفدار مردمی این مطلبو سانسور نکن...
  • ۱۱:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۵
    0 0
    حالا گیریم هم تعطیل شدند . كی بعدش قراره شیر بده دست مردم ؟؟؟!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس