کد خبر 332744
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۷:۰۴

سرمربی پرسپولیس اظهارات نصیرزاده را فرار به جلو خواند و گفت: اساسنامه شاکله اصلی فدراسیون بوده و انتصاب نصیرزاده مغایر با اساسنامه است.

دایی: نصیرزاده فرار رو به جلو می‌کند
به گزارش مشرق، علی دایی در پاسخ به اظهارات رئیس کمیته حقوقی و تدوین مقررات فدراسیون فوتبال گفت: اینکه بگوییم هرکس دایره لغات گسترده ای دارد و سخنور خوبی است بیاید رئیس کمیته حقوقی فدراسیون شود طنز تلخی است. در این صورت به نظرم مرحوم دهخدا بهترین نفر برای این منصب بوده باشد! شاید خوب حرف زدن هنر باشد اما حرف خوب زدن ارزشمند است.

وی افزود: من گفته بودم طبق اساسنامه فدراسیون که به تایید فیفا و هیئت دولت رسیده، رئیس و معاون کمیته حقوقی فدراسیون فوتبال باید تحصیلات حقوقی داشته باشند. این جمله خیلی ساده ای است که نیاز به تفسیر و فرار به جلو  ندارد. «رئیس» و «معاون» کلمات مشخصی هستند، «تحصیلات حقوقی» هم عبارت کاملا روشنی است بعد آقای نصیرزاده جواب داده «آیین‌نامه انضباطی، مقررات و اخلاق را در هیچ دانشکده حقوقی در جهان تدریس نمی‌کنند. افرادی می‌توانند آنها را تدوین کنند که مهارت خود را از کلاس‌های رسمی فیفا گرفته باشند که اینجانب به عنوان تنها ایرانی که بیشترین شرکت در این کلاس‌ها را داشته و 13 سال است آنها را تدریس می‌کند، مسئولیت قانون‌گذاری در فوتبال را دارم و به جایگاهی که دارم به آن توجه می‌کنم پس بهتر است شما به جای قیام کردن در مقابل مقررات به آن احترام بگذارید. »

دایی عنوان کرد: من چه کار دارم شما چه خوانده اید و در چه کلاس هایی شرکت کرده اید. اصلا شما بلاتر، شما موسس جام ژول ریمه. من می گویم اساسنامه، شاکله اصلی فدراسیون است و انتصاب شما مغایر با اساسنامه است. این آیا بی احترامی به اساسنامه نیست؟ می گوید من دانشی دارم که دایی از آن بی خبر است. در رانندگی ملاک اصلی داشتن گواهینامه است.حالا تو شوماخر هم باشی اما گواهینامه نداشته باشی نباید رانندگی کنی. این را قانون می گوید.

سرمربی پرسپولیس تاکید کرد: وقتی خود شما به عنوان مسئول تدوین مقررات فدراسیون، اصل و اساس کار را با حضور غیر قانونی تان در این کمیته زیر سوال برده اید، به نظر قیام در برابر آیین نامه نباید باعث تعجب شود. شما واجبات را ترک کرده اید و چسبیده اید به مستحبات. همان فیفایی که شما مکرر دم از همسان سازی آیین نامه های فدراسیون با مقررات آنها می زنید گفته است رئیس و معاون کمیته حقوقی باید تحصیلات حقوقی داشته باشند.

وی ادامه داد: مهم اساسنامه است نه چیزی که شما تفسیر به رای می کنید. کجا نوشته شده رئیس کمیته حقوقی باید کسی باشد که مهارتش را از کلاس های فیفا گرفته باشد؟ شما یا حقوق خوانده اید و تحصیلات حقوقی دارید پس انتصاب تان جای شک و شبهه ندارد یا نخوانده اید پس حضورتان غیر قانونی است. والسلام. این را لطفا با همان دایره گسترده لغاتتان و ادبیاتی که صدبرابر قوی تر از من است شفاف برای مردم و اهالی فوتبال و رسانه ها توضیح بدهید تا مشخص شود شما قانونی فعالیت می کنید یا غیرقانونی.

دایی گفت: من می گویم شما که مسئول کمیته تدوین مقررات هستید باید مثل مجلس عمل کنید. قانونگذاری با مجلس است اما اجرای قانون با قوه قضاییه و قوه مجریه است. شما خودتان می خواهید سانتر کنید خودتان سر بزنید و خودتان هم هورا بکشید. الحمدالله دادگاه های صحرایی تان هم همیشه به راه است. بحث کارت های معافیت می شود شما قبل از کمیته انضباطی مصاحبه می کنید می گویید تخلفی رخ نداده است. بحث داوری است شما وارد می شود، خب بفرمایید کمیته انضباطی و استیناف و اخلاق را تعطیل کنند شما یک تنه کارها را جلو ببرید.

او یادآور شد: من در مصاحبه ام بعد از بازی چه گفته ام؟ اعتراض من به نحوه وضع مقررات است نه به داوری. من که گفتم برای صالحی آرزوی موفقیت دارم. تنها حرفم هم این بود که درباره میزان وقت اضافه مردم و رسانه ها قضاوت کنند زیرا ما طبق قانون حق مصاحبه درباره داوری را نداریم. این می شود اعتراض به داوری؟ بله، من با دلیل و مدرک به این آیین نامه نقد دارم و به نظرم این نوع قوانین مصداق دیکتاتوری است. قوانینی که تدوین کننده اش صلاحیت قانونی نداشته و اصلا به تصویب مجمع نرسیده را نباید نقد کرد؟ من اگر علیه قوانینی که نمی دانم قیام کرده ام، شما علیه قوانینی که دم از دانستن آنها می زنید قیام کرده اید. من تعجب می کنم چگونه برخی ادعای آگاهی و تسلط بر قوانین را دارند اما چند سال پیش رفتند برای ایجنت شدن امتحان دادند، امتحانی که سوالاتش از همین آیین نامه های انضباطی و نقل و انتقالات فیفاست و در آن امتحان قبول نشدند.

دایی تصریح کرد: بگذارید داستان جالب تری را بگویم. آخرین مجمع فدراسیون فوتبال روز ششم آبان 92 برگزار شده و می گویند آیین نامه جدید انضباطی فدراسیون در آن مجمع به تصویب اعضا رسیده است. ماده 31 اساسنامه فدراسیون می گوید ثبت مصوبات مجمع بر عهده دبیر کل فدراسیون فوتبال است. در پایان همان مجمع آقای نبی دبیر کل فدراسیون فوتبال مصاحبه کرده و مراجعه به گفته های ایشان خیلی مسائل جالبی را باز می کند. او درباره مصوبات آن مجمع که اتفاقا به خاطر جنجال بر سر بودجه فدراسیون باید در ذهن همه مانده باشد گفته است «کلیات آئین‌نامه کمیته انضباطی و اساسنامه هیئت فوتبال استان‌ها تصویب شد و قرار شد در مجمع آینده این دو موضوع هم مصوب شود.اعضای مجمع درباره آیین نامه انضباطی  پیشنهادهای خوبی هم ارائه دادند به همین دلیل قرار شد این موضوع مورد بررسی قرار بگیرد و مکتوب به بخش حقوقی و تدوین مقررات ارسال شود تا در صورت تأئید هیئت‌رئیسه اصلاحات اجرایی شود و در مجمع آینده این موضوع مصوب شود.»

دایی ادامه داد: اظهارات آقای نبی موجود است. وقتی قرار بوده آیین نامه در مجمع بعدی مصوب شود و بعد از آن هم هیچ مجمعی برگزار نشده، بفرمایند چگونه آیین نامه را اجرایی کرده اند؟ این دهن کجی به مجمع و کل فوتبال نیست؟ این خود رایی و دور زدن قانون نیست؟ مثلا در همان روز سرهنگ جعفری مدیرعامل فجر هم که در مجمع بوده و بعد از او درباره تصویب آیین نامه انضباطی پرسیده اند گفته است«اصلاً در مورد این مسئله صحبتی نشد، عملکرد کلی فدراسیون گزارش داده شد و آقای نبی درباره فعالیت‌های روابط‌عمومی کمیته انضباطی، تیم‌های پایه و بزرگسالان گزارشی را ارائه کرد. بیشتر مباحث در مورد مسائل مالی بود و در این خصوص صحبتی نشد. » خود نصیرزاده هم مصاحبه کرده و گفته از تصویب آیین نامه جدید خبری نیست. چگونه حالا می گویند در مجمع 6 آبان 92 آیین نامه تصویب شده است؟ملاک حرف دبیرکل فدراسیون است که او تکلیف را شفاف روشن کرده است.

سرمربی پرسپولیس گفت: من هم مثل همه مربیان دوست دارم تمرکزم روی کار تیمی و رفع ایرادات فنی تیمم باشد. ممنون رسانه هایی هم هستم که با نقد دلسوزانه به من گفته اند روی کارهای تیمم تمرکز کنم  اما از همان رسانه ها می خواهم حرف های من را بر اساس قانون و مقررات موجود بسنجند و تحلیل کنند. من عادت ندارم بگویم روزنامه نمی خوانم. اتفاقا تا جایی که وقتم اجازه بدهد هم روزنامه می خوانم هم به رسانه های مجازی سر می زنم. رسانه ها ناظران ما هستند. مگر می شود کسی دنبال نظر ناظرانش نباشد؟ اگر روزی یک جمله به درد بخور هم در آنها ببینم که قطعا بسیار بیشتر می بینم نفع برده ام.البته تردیدی نیست که آنها هم مثل همه آدم ها ممکن است اشتباه داشته باشند. به هر حال یکی از بخش های کار ما حرکت بر اساس همین مقررات فوتبال است و من خواهش می کنم رسانه ها و مردم درباره اصل حرف هایم قضاوت و تحلیل کنند. مگر سال قبل همین مقررات معیوب یک امتیاز از ما کسر نکرد؟من ناچارم حقایق را بگویم و اگر بناست قانون رعایت شود باید اول اساسنامه فدراسیون رعایت شود.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۷:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۳
    0 0
    باز اسمون ریسمون بافی های این ادم شروع شد!!!!
  • حسین ۱۷:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۳
    0 0
    حرف حق جواب نداره ، درود بر اسطوره فوتبال ایران علی دایی
  • یک ناشناس دیگر ۱۷:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۳
    0 0
    در خیلی از مسایل شاید مواضع آقای دایی را نپسندم ، اما در این مورد کاملا درست گفته. نمی دانم چرا ریشه های بسیاری از موارد فساد در فوتبال ما به عزیزان فدراسیون برمی گردد.
  • ۱۹:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۳
    0 0
    حرفای دایی درسته ولی چیزی که از قلم انداخته اینه که شما چیکار به شخص داری؟ شما وظیفته که از قانون تبعیت کنی و علیه داور حرف نزنی. حالا مسئول اجرای قانون کیه اون یه بحث جداست
  • علی 1 ۱۹:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۳
    0 0
    من بازی رو دیدم بازی 4 دقیقه وقت اضافه داشت تو اون 4 دقیقه هم مشکلی پیش نیامد که دوباره وقت تلف بشه داور هم بعد از 4 دقیقه حدودا 20 ثانیه بعدش سوت پایان بازی رو زد من نمیدونم اخه این اقا رو چه حسابی اعتراض کرد
  • ۲۲:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۳
    0 0
    لطفأ به این سخنان گهر بار و حکیمانه علی دائی توجه کنید .... !! ( در رانندگی ملاک اصلی داشتن گواهینامه است.حالا تو شوماخر هم باشی اما گواهینامه نداشته باشی نباید رانندگی کنی. این را قانون می گوید.....!!! ) شخصی ادعا میکرد مرکز زمین همین جائی است که من ایستاده ام ......!! گفتند به چه دلیل .....؟! شخص مدعی پاسخ داد قبول ندارید .....؟! متر کنید ......!!! علی دائی خودش در حالیکه گواهینامه نداشت و چندان هم شوماخر نبود ..... رانندگی میکرد .....اونهم چه جور ....... در یک زمان رانندگی دو خودرو را در اختیار داشت ....!!! علی دائی در شرایطی که فاقد مدرک مربیگری بود ، مربی تیمهای سایپا و تیم ملی ایران بود ..... !!! البته در آنموقع انتقادات زیادی هم نسبت به او صورت میگرفت ...... اما جواب علی دائی این بود که برای رانندگی گواهینامه لازم نیست ...کافیه که شوماخر باشی و من شوماخر هستم !!!! البته هنوز هم در مورد مدرک مربیگری علی دائی اما و اگر هائی وجود دارد و هنوز کاملأ مشخص نشده که علی دائی گواهینامه دارد یا شوماخر است .....!!!! قابل توجه آقای نصیر زاده .... :: حالا بفرمائید دایره لغات شما گسترده تر است یا علی دائی ....؟!! شما سخنور خوبی هستید یا علی دائی ....؟!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس