کد خبر 332714
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۶:۰۰

درگیری‌های شدیدی طی دو روز گذشته بین گروهک تکفیری جبهة النصرة با ارتش لبنان در اطراف شهر عرسال به وقوع پیوست که نفس وقوع‌ آن معلول عللی است که ریشه های آن را باید در وضعیت گروههای تکفیری در سوریه جستجو کرد.

به گزارش مشرق، پایگاه خبری شبکه «المنار» در گزارشی به ماهیت گروههای تروریستی حاضر در لبنان و چرایی حمله به شهر عرسال و همچنین ماهیت رهبر این تروریست‌ها پرداخته است که در ادامه می‌آید.

ابتدا باید گفت، گروههای تروریستی جبهة النصرة که با گروه تکفیری داعش بیعت کرده اند پس از دستگیری یکی از رهبرانشان به نام «عماد احمد جمعه» توسط ارتش لبنان، به پادگان‌های ارتش در عرسال لبنان حمله ور شده و تا کنون 20 سرباز ارتش را کشته‌اند.

عماد احمد جمعه کیست؟

وی از ساکنین شهر «القصیر» سوریه است، `پیش از بحران سوریه سابقه تروریستی از وی دیده نشده است، اما وی به کار قاچاق سوخت به لبنان مشغول بوده است.

در ابتدای سال 2012 از اولین افرادی بود که در القصیر سلاح در دست گرفت و عضو گروهک تروریستی «گردان الفاروق» شد و سپس به عضویت جبهة النصرة در آمد. هنگامی که القصیر به دست ارتش سوریه افتاد، وی از از شهر فرار کرد و در اردوگاه‌ آوارگان سوری در اطراف شهر عرسال، مخفی شد.

وی در طی درگیری‌های ارتش سوریه با تکفیری‌های تروریستی در مناطق القلمون و یبرود، فرماندهی گروههای تروریستی را بر عهده داشت، احمد جمعه، سپس با داعش بیعت کرد و ابوبکر البغدادی را خلیفه خود دانست.

چرا تروریست ها تصمیم گرفتند وارد شهر عرسال شوند؟

برای فهم دلایل اصلی کشاندن گروههای مسلح تروریستی در القلمون به داخل خاک لبنان و شهر عرسال، باید به محاصره شدید هزاران تروریست در کوههای منطقه القلمون اشاره کرد که ضربه سنگینی به این گروه وارد ساخته است. این گروه برای اینکه بتواند ادامه حیات دهد، سعی کرده در شهر عرسال لبنان جایی که اردوگاههای آوارگان سوری قرار دارد، فضای تنفسی برای خود به وجود آورد.

ارتش سوریه و حزب‌الله لبنان، در هفته‌های اخیر توانسته منطقه بین عرسال در لبنان و کوههای اطراف مرز سوریه و لبنان را در اختیار بگیرد و این موضوع باعث محاصره شدید گروههای تروریستی شده است که حتی نان نیز به اندازه کافی به دست تروریست‌ها نمی‌رسد.

همچنین راه مواصلاتی منطقه الزبدانی که بیشترین حجم سلاح‌ها و مهمات از این منطقه به دست تروریست ها می‌رسید، باعث فشار شدید بر روی گروههای تروریستی در سوریه شده است.

از سوی دیگر صدها زخمی بر روی دست تروریست‌ها مانده که دیگر نمی‌توانند برای مداوا وارد بیمارستان‌های لبنان شوند و ارتش سوریه تمامی راههای مواصلاتی را بسته است.

این وضع باعث شده تا تروریست‌ها به هر نحوی شده از این محاصره فرار کرده و خود را به عرسال برسانند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۷:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۳
    0 0
    گورخودشونو کندند خودشون خبر ندارند!!!
  • ۰۷:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۴
    0 0
    يا اباصالح مددي به جان مادرت زهرا

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس