کد خبر 332851
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۹:۲۴

کاروان «هیئت علمای مسلمانان»، عصر دوشنبه در حالی‌که برای ورود به شهر مرزی عرسال در لبنان تلاش می‌کردند، هدف تیراندازی عناصر مسلح قرار گرفت.

به گزارش مشرق، «اسکای نیوز» نوشت: هیئت علمای مسلمانان که برای میانجیگری به شهر عرسال رفته‌ بودند، عصر دوشنبه مورد حمله افراد مسلح قرار گرفتند.

در پی این حمله، «سالم الرافعی» رئیس هیئت علمای مسلمانان و 4 تن از اعضای این هیئت زخمی شدند. این هیئت برای مذاکره با گروه‌های مسلحی که شهر عرسال را به تصرف خود درآورده و شماری از افراد ارتش و پلیس را دستگیر کرده‌اند، تلاش می‌کنند.

براساس این گزارش، هیئت علمای مسلمانان در حالی‌که درگیری‌های «شدید» بین ارتش لبنان و گروه‌های مسلح در اطراف عرسال در جریان بود، برای ورود به این شهر تلاش می‌کردند که عناصر مسلح اقدام به تیراندازی به سمت کاروان آنها کردند.

الرافعی قبل از عزیمت به شهر عرسال خواهان «آتش‌بس، تخلیه مجروحان، تحویل سربازان ربوده شده و خروج افراد مسلح از عرسال به خارج از مرزها» شده و بر پایان دادن بر فتنه‌ای که برخی درصدد شعله‌ور کردن آن در سرتاسر لبنان است، تأکید کرده بود.

از سوی دیگر، ارتش لبنان، پیشتر اعلام کرده بود درگیری‌های پایدار که از روز شنبه شنبه و پس از دستگیری یکی از سرکردگان گروه تروریستی «جبهه النصره» در یک ایست و بازرسی آغاز شده، به کشته شدن 14 سرباز، مجروح شدن 86 تن دیگر و مفقود شدن 22 نظامی دیگر انجامیده است در مقابل 50 تن از عناصر مسلح که بیشتر آنها لبنانی هستند، کشته شدند.

«تمام سلام» نخست‌وزیر لبنان نیز، روز دوشنبه در جلسه اضطراری دولت اعلام کرد با «تروریست‌های قاتل سازش و آتش‌بسی پذیرفتنی نیست.»

تمام سلام همچنین از دولت فرانسه خواست تجهیزات و سلاح‌های مورد نیاز ارتش لبنان را براساس توافق صورت گرفته بر مبنای کمک مالی عربستان سعودی، تحویل دهد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس