کد خبر 33230
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۸۹ - ۰۹:۵۹

اين حرف رئيس قوه قضائيه 100% درست است. هم منطقي است و هم شرعي اما اي کاش ...

به گزارش وبلاگستان مشرق، اميرحسين ثابتي در مطلب اخير وبلاگ "دستنوشته هاي يک دانشجو" نوشت:
اين روزها فيلمي که در آن يک نفر عليه فائزه هاشمي اهانت مي کند را همه ديده اند. در اين رابطه يک اصل مسلم و بديهي وجود دارد و آن هم اينکه اين اقدام هيچ توجيه شرعي، اخلاقي و منطقي ندارد اما:

1. ماجرا مانند قضيه کوي دانشگاه و کهريزک شده است و به مدد هجمه رسانه هاي ضدانقلاب و فتنه گران، جاي شاکي و متشاکي عوض شده و يک مسئله فرعي، مسئله اصلي را به محاق کشانده است. بحث بر سر اين نيست که فحاشي به فائزه هاشمي کار خوبي است، بحث بر سر اين است که جرم فائزه بيشتر است يا کسي که به او اهانت کرده است؟ به عبارت ديگر، فحاشي هاي 20 ماهه اخير فائزه هاشمي رفسنجاني به نظام بدتر است يا فحاشي چند ثانيه اي آن فرد به فائزه؟!

2. در اين رابطه آملي لاريجاني رييس دستگاه قضا گفته است: "اخيرا نسبت به برخي از مسوولان و خانواده هاي آنها هتاکي هايي صورت گرفته که اين امر ظلم است. ظلم که شاخ و دم ندارد ما اگر به مسوول يا خانواده او انتقادي داريم راه و روشي دارد. شايد بنده هم به آن فرد انتقاداتي داشته باشم اما آيا راه آن اين است به خيابان آمده شعار دهم و يا ناسزا سر دهم که بعضا حد شرعي هم دارد"

اين حرف 100% درست است. هم منطقي است و هم شرعي اما اي کاش آقاي آملي لاريجاني زماني اينقدر قاطع در برابر اين اقدام نادرست موضع گيري مي کرد که سال گذشته و زماني که يوسف صانعي در سخنراني کذايي خود در گرگان، عليه رييس جمهور فحاشي کرد و از قضا يکي از عباراتي را بکار برد که در فيلم منتشر شده عليه فائزه هاشمي بکار رفته است، نيز اين چنين موضع گيري کرده بود.

 

معادله بسيار ساده است. فحاشي کاري مذموم، غير شرعي و غيرمنطقي است و مستوجب برخورد قانوني. اما اگر بد است، براي همه بد است. نبايد فرقي باشد بين يوسف صانعي و يک جواني که از کوره در رفته و در برابر 20 ماه شيطنت هاي علني و غيرعلني فائزه هاشمي عليه کل نظام، همان لفظي را بکار مي برد که قبل از آن يوسف صانعي که مدعي مرجعيت است، عليه رييس جمهور 25 ميليوني يک کشور بکار برده است. حال آقاي آملي لاريجاني به اين سوالات ساده پاسخ دهند:

آيا اين بار هم تيغ قانون براي يک انسان معمولي خواهد بريد اما ديگران از آن مصون هستند؟ و از آن مهم تر، چرا سال گذشته که اين جرم (فحاشي به ديگران) براي رييس جمهور اتفاق افتاد، ايشان موضع گيري نکردند؟ آيا شان و مقام فائزه هاشمي از رييس جمهور منتخب ملت بيشتر است؟ لذا با اين منطق، اگر فرد اهانت کننده به فائزه هاشمي مدعي شود مرجع تقليدش يوسف صانعي است، هيچ کار زشتي مرتکب نشده، چرا که از مرجع خود فقط تقليد کرده، و سابقه برخورد قوه قضاييه با اين حرکت صانعي نيز نشان مي دهد، فحاشي به رييس جمهور هم جرم نيست، چه رسد به فائزه هاشمي رفسنجاني!

* * *

پيشاپيش و در پاسخ به همه بزرگوراني که مي خواهند بگويند اين مطلب نبايد نوشته مي شد چون رييس دستگاه قضا را رهبر انقلاب منصوب مي کند و حتما اگر وي موضعي اتخاذ مي کند و حتي تصميمي مي گيرد، با نظر مستقيم رهبر انقلاب است:

"يکى از اين اعتراضها، اعتراض به صدا و سيما بود و اينکه بعضى ميگويند اگر چنانچه صدا و سيما را نقد کنيم، بر خلاف رهبرى مطلبى گفته‏ايم؛ چرا؟ چون رهبرى رئيس صدا و سيما را معين ميکند! اگر واقعاً ملاک اين باشد، که آدم بايد به هيچ‏کس اعتراض نکند؛ چون رئيس قوه‏ى قضائيه را هم رهبرى انتخاب ميکند، رئيس جمهور هم بعد از انتخابات، تنفيذ رهبرى دارد؛ ميگويد نصب کردم. پس بايد به هيچ‏کس اعتراض نکرد. نه آقا ... همين اعتراضهائى که شما داريد، بعضى‏هايش يا خيلى‏هايش، اعتراضهاى ما هم هست"

رهبر معظم انقلاب در ديدار با دانشجويان، 7 مهرماه 1387

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس