کد خبر 332204
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۹:۱۳

ياسمن سعيدي نفر اول رشته رياضي گفت: از هيچ کلاس يا موسسه آموزشي ديگري استفاده نکردم و فقط در کلاس هاي مدرسه شرکت داشتم البته در آزمون هاي مختلف شرکت مي کردم و در همان آزمون ها هم از عهده تست ها به خوبي برمي آمدم و مي دانستم رتبه خوبي در کنکور امسال کسب مي کنم.

به گزارش گروه اجتماعی مشرق، بالاخره پس از چندين ماه مطالعه و تلاش با شروع زمان انتخاب رشته افراد مجاز به انتخاب رشته کنکور ۹۳ اسامي نفرات برتر کنکور سراسري ۹۳ نيز اعلام شد. کسب رتبه برتر در بين چندين هزار شرکت کننده، قطعا بدون توکل بر خدا و تلاش و پشتکار اين نفرات برتر امکان پذير نبوده است.

ياسمن سعيدي نفر اول رشته رياضي از تهران مهم ترين دليل موفقيت خود را لطف خدا، حمايت هاي مادر و پدر و معلمان و همچنين تلاش خود مي داند و به خراسان مي گويد: طي 12 سال تحصيل همواره برايم مهم بود که چه کار مي کنم چطور بايد درس بخوانم و چگونه از زماني که در اختيار دارم استفاده کنم، به همين دليل طي تمام اين سال ها تلاش کردم به خوبي درس بخوانم.

وي ادامه مي دهد: از هيچ کلاس يا موسسه آموزشي ديگري استفاده نکردم و فقط در کلاس هاي مدرسه شرکت داشتم البته در آزمون هاي مختلف شرکت مي کردم و در همان آزمون ها هم از عهده تست ها به خوبي برمي آمدم و مي دانستم رتبه خوبي در کنکور امسال کسب مي کنم.

سعيدي ادامه مي دهد: از تابستان سال گذشته به مطالعه براي کنکور و تست زدن با جديت بيشتري پرداختم و پشتکاري که خودم داشتم هم به کمکم آمد. نفر اول رشته رياضي سال 93 بنا دارد رشته مهندسي برق را براي ادامه تحصيل انتخاب کند.

صدرا صفادوست نيز دانش آموز تبريزي است که رتبه سوم رشته رياضي را کسب کرده است. او درباره رمز موفقيت خود مي گويد: خوشبختانه خانواده من مسئله کنکور را خيلي بزرگ نمي کردند و تلاش داشتند فضاي خانه براي درس خواندن من آرام باشد.

اين شرايط باعث شد تا من هم از موقعيت مناسب خانه استفاده لازم را ببرم و درس بخوانم. اين دانش آموز برتر کنکور تاکيد مي کند: به نظرم براي درس خواندن مسئله مهم کيفيت است نه کميت.

وي با بيان اين که تلاش خودم در کسب رتبه مناسبي که کسب کردم بسيار تاثير گذار بوده است، مي افزايد: از هيچ کدام از کلاس ها و موسسات آموزشي استفاده نکردم. صفادوست که بنا دارد در رشته مهندسي رايانه ادامه تحصيل دهد تصريح مي کند: برنامه ريزي هايم براي دانشگاه را از سال دوم دبيرستان شروع کردم و معمولا روزي 8 ساعت درس مي خواندم.

صديقه ذبيحي رتبه 2 کنکور سراسري در رشته علوم انساني
نيز لطف خداوند، تلاش و همراهي پدر و مادر و همچنين تلاش و پشتکار خود را عامل مهم و تاثير گذار در کسب رتبه خود مي داند و مي گويد: از مهر سال 92 با هدف ورود به دانشگاه و با جديت شروع به مطالعه کردم و فقط در کلاس هاي مدرسه حضور پيدا کردم بدون آن که در کلاس هاي موسسات آموزشي ديگر شرکت کنم. البته در آزمون هايي که به صورت آزمايشي برگزار مي شد، معمولا رتبه هاي بالايي کسب مي کردم.

دارنده رتبه دوم امسال رشته علوم انساني مي گويد: تلاش مي کردم در هر روز تا جايي که درس خواندنم مفيد باشد درس بخوانم و معمولا مدت زمان خاصي را براي مطالعه معين نمي کردم.

وي که تصميم دارد در رشته علوم اجتماعي ادامه تحصيل دهد به داوطلبان سال هاي آينده کنکور توصيه مي کند ابتدا به خدا توکل کنند و سپس با جديت درس بخوانند و از وقتشان استفاده کنند.


مخاطبان محترم گروه اجتماعی مشرق می توانند اخبار، مقالات و تصاویر اجتماعی خود را به آدرس shoma@mashreghnews.ir ارسال کنند تا در سریع ترین زمان ممکن به نام خودشان و به عنوان یکی از مطالب ویژه مشرق منتشر شود. در ضمن گروه اجتماعی مشرق در صدد است با پیگیری مشکلات ارسالی شما از طریق کارشناسان و مشاوران مجرب پاسخی برای ابهامات مخاطبان عزیز بیابد.

منبع: خراسان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • konkooooooooor ۰۹:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۲
    0 0
    کلاس کنکور شرکت نکردید،ولی همون مدرسه ای که میگی از خیلی بیشتر از موسسات ،بیشتر تواین زمینه کار میکنن،امکان نداره یکی تواین زمینه نتیجه خیلی خوبی بگیره ولی ازیه استاد ومدرسه خوب بهره نبرده باشه.در حال نوش جونتون
  • سینا ۱۱:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۲
    0 0
    البته از چند وقت دیگه همه رتبه های بالا میان میگن تو فلان موسسه و بهمان آموزشگاه بودم که تونستم رتبه بیارم.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس