کد خبر 332016
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۷

قول دادند بگذارند فیلم ما دیده شود! فیلم ما قرار بود نوروز اکران شود که نشد بعد گفتند عیدفطر آن را روی پرده می‌فرستیم که باز هم نشد و حالا گفته اند از 14 آبان ماه که دقیقا برابر است با 11 محرم فیلم اکران می‌شود که امیدوارم این اتفاق بیفتد.

گروه فرهنگی مشرق - شب گذشته در برنامه زنده "نبش جنت‌آباد" که اجرای آن را علی ضیاء بر عهده دارد یک اتفاق جالب افتاد و آن حضور اختر نیازپور به عنوان مهمان ویژه این برنامه بود. حتما نام فیلم "شیار 143" به گوشتان خورده است؛ فیلمی که بهترین فیلم مردمی جشنواره نام گرفت و داستانش درباره مادر شهیدی بود که سالها منتظر بازگشت فرزندش به خانه است و در نهایت جنازه کوچک او به خانه بازمی‌گردد! اختر نیازپور همان مادر شهیدی است که سناریوی "شیار143" براساس زندگی او نوشته شده است.

این مادر بزرگوار اهل بیجار با حضور در برنامه "نبش جنت‌آباد" از فرزندش محمدجعفر رضایی گفت و اینکه 15 سال رادیو دستش بود بلکه خبری از فرزندش به گوشش برسد و در نهایت نیز بعد از سال‌ها پلاک فرزند به دستش رسیده و اندکی آرام شد.

در کنار این مادر شهید، نرگس آبیار و محمدحسین قاسمی کارگردان و تهیه کننده "شیار 143" که به تازگی با هم ازدواج کرده‌اند نیز در برنامه علی ضیاء حضور داشتند. آبیار با بیان اینکه مدتها با اختر نیازپور گفتگو کرده و از خلال این گفتگوها توانسته رمانی به نام "چشم سوم" را بنویسد گفت: "شیار 143" سرگذشت یکی از شخصیت‌هایی است که در رمان درباره آنها به تفصیل سخن گفته شده است. آبیار سپس به ابراهیم حاتمی کیا و علاقه وی به این فیلم اشاره کرد و این نکته که وی با اینکه با فیلم "چ" در جشنواره رقیب "شیار143" بود اما بی توجه به این رقابتها آنچه را که بدان اعتقاد داشت بیان کرد.

قول دادند بگذارند فیلم ما دیده شود

در ادامه برنامه علی ضیاء از وضعیت اکران "شیار143" از محمدحسین قاسمی تهیه کننده اثر پرسید و قاسمی که در ماه‌های اخیر تلاش‌های زیادی برای پیدا کردن زمانی مناسب جهت اکران این فیلم انجام داده است به اینکه فیلمش قرار است آبان ماه اکران شود اشاره کرده و البته با طعنه‌ای هوشمندانه گفت:«قول دادند بگذارند فیلم ما دیده شود!» قاسمی در توضیح این طعنه افزود:«فیلم ما قرار بود نوروز اکران شود که نشد بعد گفتند عیدفطر آن را روی پرده می فرستیم که باز هم نشد و حالا گفته اند از 14 آبان ماه که دقیقا برابر است با 11 محرم فیلم اکران میشود که امیدوارم این اتفاق بیفتد.»

قاسمی با لبخندی کنایه آمیز ادامه داد:«فیلم ما سیمرغ مردمی جشنواره را گرفت و به لطف مردم محبوبترین فیلم از نگاه مخاطبان عام لقب گرفت اما دو نوبت اکران آن به تعویق افتاد. امیدوارم برای بار سوم این تعویق صورت نگیرد و فیلم درست و به موقع اکران شود.»

تنها فیلم ایرانی بازار کن که نمایندگان فستیوال‌ها را متاثر کرد

قاسمی با بیان اینکه نمایش‌های فیلم در دانشگاههای کشور و در اکرانهای خصوصی کشورهای خارجی نسبتا پرمخاطب بوده است اظهار داشت: «در جشنواره کن و در بخش بازار فیلم "شیار143" تنها فیلمی بود که نمایندگان فستیوال‌های معتبر واقعا تحت تاثیر فضای داستانی آن قرار گرفته و با تماشایش متاثر شدند.»

مریلا زارعی با زبان روزه جلوی دوربین رفت

وی با اشاره به زمان فیلمبرداری "شیار143" که مقارن با ماه رمضان بوده ادامه داد: «اغلب عوامل کار در ماه رمضان با زبان روزه کار می‌کردند؛ چه آنها که جلوی دوربین بودند و چه آنها که پشت دوربین بودند. مریلا زارعی بازیگر اصلیمان با زبان روزه جلوی دوربین رفت و همین طور دیگر بازیگران و از جمله مهران احمدی.»

این سوال را از همسرم بپرسید

بعد از صحبت‌های قاسمیٰ علی ضیاء از آبیار-قاسمی درباره زمان دقیق ازدواجشان از آنها پرسید که قاسمی از سالروز تولد حضرت فاطمه(س) به عنوان زمان ازدواج خود یاد کرد. ضیاء درباره چگونگی آشنایی این دو نفر پرسید. قاسمی با بیانی مطایبه آمیز گفت:«این را بهتر است از همسرم بپرسید چون من که زندگی عادی خودم را می کردم.» آبیار در این باره گفت:«ما سال‌هاست که در حوزه مستند همکاری می‌کنیم اما ازدواجمان کاملا اتفاقی رخ داد آن هم در سالروز تولد حضرت فاطمه.»

در شبکه های اجتماعی هم هستیم اما نمی‌شود اسم آنها را آورد

محمدحسین قاسمی در پایان با اشاره به اینکه مخاطبان زیادی پیگیر اکران "شیار143" هستند گفت:«بسیاری از دوستان و مردم پیگیر اکران هستند. از آنها می‌خواهم برای ارتباط نزدیک با عوامل فیلم و آگاهی از زمان اکران حتما به صفحه "شیار143" در اینستاگرام مراجعه کنند.» قاسمی که پیدا بود نمی‌تواند نامی از فیسبوک ببرد ادامه داد:«در شبکه‌های اجتماعی هم فیلم ما صفحه دارد اما خوب در اینجا نمی‌شود نام این شبکه‌ها را آورد.»

منبع: صبا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ۰۷:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۲
    0 0
    حیفه این فیلم اینقدر دیر اکران بشه.
  • مصطفی ۲۱:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۲
    0 0
    خیلی دلم میخواد بدونم مریلا امسالم روزه گرفت یا نه؟؟!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس