کد خبر 336264
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۵:۴۰

نرگس آبیار از نگارش فیلمنامه‌ای براساس یکی از رمان هایی که نوشته ولی هنوز به چاپ نرسیده است با داستانی متفاوت از «شیار 143» و با پس‌زمینه های دفاع مقدس خبر داد.

به گزاش مشرق، نرگس آبیار نویسنده ادبیات که پیش از این تجربه مستندسازی را در کارنامه هنری خود به ثبت رسانده بود و دومین فیلم بلند داستانی وی با نام «شیار 143» سال گذشته به پدیده جشنواره فیلم فجر تبدیل شد این روزها مشغول نگارش فیلمنامه تازه‌ای است که در این‌باره به مهر گفت: پس از ساخته شدن فیلم «شیار 143» و نمایش این فیلم در جشنواره فیلم فجر و محافل داخلی و خارجی سینمایی ترجیح دادم تا اندازه‌ای به خودم فرصت دهم و با آرامش فکری سراغ فیلمنامه دیگری بروم و اصلا دچار شتابزدگی نشوم.

وی افزود: طرح و فیلمنامه‌های بسیاری را در دست کار داشتم ولی باید برای انتخاب یکی از آنها به خودم زمان می‌دادم و با دقت بسیاری متون را بالا و پایین می کردم. در نهایت به تازگی کار تحقیق و نگارش فیلمنامه ای بر اساس یکی از رمان هایی را که در گذشته نوشته بودم اما هنوز به چاپ نرسیده است، آغاز کرده‌ام. داستان این رمان پس‌زمینه‌ای از سینمای دفاع مقدس دارد اما با «شیار 143» بسیار متفاوت است.

این کارگردان با اشاره به اینکه در حال حاضر در انتظار اکران «شیار 143» است، بیان کرد: من منتظر اکران «شیار 143» هستم و مشتاق هستم واکنش مخاطبان سینمای ایران را درباره این فیلم ببینم.

نرگس آبیار که به تازگی نمایش فیلم «شیار 143» را در جشنواره «صلح و دوستی ایرانیان در ژاپن» و در سالگرد بمباران هیروشیما را داشته است درباره بازخورد تماشاگران ژاپنی نسبت به این فیلم سینمایی توضیح داد: بازخوردهای متفاوتی را از جمع تماشاگران ژاپنی در شهر هیروشیما نسبت به فیلم‌های حاضر در این جشنواره که نماینده سینمای ایران بودند، دیدم.

وی ادامه داد: همچنین فیلم «شیار 143» نیز از این قاعده مستثنی نبود و ژاپنی های نظرات متفاوتی را ارائه کردند. به عنوان مثال معتقد بودند که پایان تلخی داشت و به هیچ عنوان انتظار نداشتند که صحنه های مواجه شدن الفت با پسرش را ببینند و می گفتند فیلم زودتر باید به اتمام می رسید.

آبیار در پایان عنوان کرد: پرویز پستویی و کیومرث پوراحمد برای اولین بار بود که این فیلم سینمایی را می دیدند و نظرات مثبتی هم داشتند. «شیار 143» در توکیو نیز نمایش داده شد که در این شهر ایرانیان مقیم خارج از کشور بیشتر حضور داشتند و واکنش های خوبی نسبت به فیلم نشان دادند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس