کد خبر 329967
تاریخ انتشار: ۱ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۶:۲۷

مجمع تشکل‌های گردشگری کشور در حالی برگزار شد که رئیس فراکسیون گردشگری مجلس در این نشست گفت: نمی‌دانم چرا از دولت هاشمی تا امروز اصولا نیروهایی در سازمان میراث فرهنگی و گردشگری می‌گذارند که به کارهای حاشیه‌ای می‌پردازند و سیاسی هستند.

به گزارش گروه اجتماعی مشرق، اتحادیه هتلداران کشور نشستی را با حضور رئیس فراکسیون گردشگری مجلس، اسدالله درویش امیری، معاون پارلمانی سازمان میراث فرهنگی و اعضای مجمع تشکل‌های گردشگری کشور برگزار کرد که محور اصلی این نشست بحث «معافیت‌های مالیاتی تأسیسات گردشگری» بود.

پیشنهادهای رئیس اتحادیه هتلداران درباره معافیت مالیاتی

جمشید حمزه‌زاده، رئیس اتحادیه‌ هتلداران ایران در این مراسم اظهار داشت: با توجه به لایحه‌ای که به مجلس ارائه شده، توقع دست‌اندرکاران صنعت گردشگری، بهره‌مندی از ۱۰۰ درصد معافیت مالیاتی برای تأسیسات گردشگری بود. در حالی که نتایج بررسی‌ها در کمیسیون اقتصادی مجلس نشان می‌دهد، آنها به‌صورت مشروط و فقط با معافیت مالیاتی ۵۰ درصد برای ۶ سال برای تأسیسات گردشگری موافقت کرده‌اند. البته شرایط پیچیده‌ای برای واحدهای تازه‌ تأسیس در معافیت مالیاتی در نظر گرفته‌اند.

وی افزود: در این ماده‌ قانونی، هتل‌های تازه‌ تأسیس از تاریخ بهره‌برداری در شهرهای بزرگ به‌ مدت سه سال و در شهرهای کوچک به‌ مدت پنج سال از ۱۰۰ درصد معافیت مالیاتی بهره‌مند می‌شوند. شرط پیچیده‌تر دیگری که در نظر گرفته شده، این است که مشمولان این شرط جزو افراد حقوقی باشند، در حالی که 80 درصد صاحبان هتل‌ها به‌شکل حقیقی این کار را انجام می‌دهند و با مصوبه‌ جدید، معافیت آن‌ها کاملا حذف خواهد شد.

رئیس اتحادیه هتلداران ایران ادامه داد: قانون جدید معافیت مالیاتی برای تأسیسات گردشگری، سرمایه‌گذاری در این حوزه را تحت شعاع قرار خواهد داد.

حمزه زاده پیشنهاد کرد: هتل‌های تازه‌ تأسیس و سایر تأسیسات گردشگری به‌ مدت ۱۰ سال بدون قید و شرط از ۱۰۰ درصد معافیت مالیاتی بهره‌مند شوند، در غیر این صورت، ما خواهان ابقای قانون قبلی معافیت مالیاتی تأسیسات گردشگری هستیم که ۵۰ درصد برای همیشه بود.

با پیشنهاد معافیت مالیاتی ور برویم کار خراب‌تر می‌شود

سپس اسدالله درویش‌ امیری، معاون پارلمانی سازمان میراث فرهنگی و گردشگری نیز گفت: برای اینکه احساس می‌کردیم این حوزه، از این ماده‌ قانونی ضربه می‌خورد، تلاش کردیم دوباره آن را به کمیسیون اقتصادی مجلس ارجاع دهیم. اکنون که در کمیسیون این ماده بررسی شده، بعید می‌دانم دوباره صحن علنی اجازه‌ بازنگری را به کمیسیون بدهد.

وی ادامه داد: با این پیشنهاد کمیسیون اقتصادی نباید ور برویم کار خراب‌تر می‌شود چون این تنها ماده قانونی از ۲۰۰ ماده است که از صحن علنی مجلس به کمیسیون ارجاع داده شد.

معاون سازمان میراث فرهنگی تصریح کرد: ما همه‌ تلاشمان را کردیم که به قانون قبل برگردیم نگاه مجلس هم همین بود اما در کمیسیون اقتصادی مجلس، نتیجه‌ دیگری رقم خورد.

درویش امیری از اختصاص ۵۶۰ میلیارد تومان تا امروز به بانک‌ها برای تقویت سرمایه‌گذاران گردشگری خبر داد.

کدام وام را دادید؟

در پی اظهارات معاون سازمان میراث فرهنگی، مهدی نریمانی، رئیس اتحادیه‌ هتلداران استان اصفهان گفت: یک وام را معرفی کنید که بانک‌ها برای توسعه‌ گردشگری داده‌اند کدام وام را دادید عزم دولت برای اینکه صنعت گردشگری را جایگزین نفت کند، چیست؟ حالا که ظاهرا سنگ‌اندازی می‌کند. هیچ بانکی دیگر به گردشگری پول نمی‌دهد.

وی افزود: ما مالیات‌های زیادی می‌دهیم. آمار بدهند که وزارت امور اقتصادی و دارایی چقدر از 1400 هتل کشور پول درآورده است؟

شما فریب می‌دهید

محمدعلی فرخ‌مهر، رئیس اتحادیه‌ هتلداران تهران نیز گفت: شعار آقای سلطانی فر حمایت از گردشگری بوده است شما دارید فریب می‌دهید چطور گردشگری در ۶ سال آینده که معافیت مالیاتی برای آن در نظر گرفته شده است، توسعه می‌یابد؟

وی افزود:  فقط دو  تا سه سال طول می‌کشد که یک هتل پنج ستاره، مجوز ساخت بگیرد و عملیات ساخت آن آغاز شود و ساخت یک هتل حدود شش سال کار دارد. چطور دولتی که شعارش از ابتدا، حمایت از گردشگری بوده، این شش سال را برای توسعه‌ گردشگری در نظر گرفته است؟

فرخ مهر با بیان اینکه چطور دولت قوانینی را می‌گذارد و بعد آن‌ها را برمی‌دارد؟ گفت: وقتی ثبات نیست چطور می‌توان سرمایه‌گذاری و کار کرد؟ چرا سازمان میراث فرهنگی و گردشگری این وام‌ها را مشخص نمی‌کند و ما به‌عنوان تشکل صنفی نباید در جریان باشیم که این وام‌ها کجا و به چه کسانی داده می‌شود؟

وی درباره معافیت مالیاتی نیز گفت: سازمان میراث فرهنگی از شرایط حاکم درباره این موضوع در مجلس نباید راضی باشد و باید حمایت کند.

لیست دریافت کنندگان وام‌های گردشگری روی سایت قرار می‌گیرد

درویش امیری، معاون پارلمانی سازمان میراث فرهنگی در پاسخ به این اعتراض‌ها گفت:‌ ما همه‌ تلاش‌مان را می‌کنیم و در صحن علنی و فراکسیون گردشگری، یارگیری خواهیم کرد ولی این توقع را نداشته باشید که ماده، دوباره به کمیسیون اقتصادی برگردد. باید توجه کرد که این ماده ابتدا قرار بود حذف شود، ولی حالا برای شش سال در نظر گرفته شده است.

وی درباره وام‌های بانکی ارائه شده به تاسیسات گردشگری تصریح کرد: یک‌ماه است که این اعتبارات به بانک‌ها تزریق و پروژه‌ها معرفی می‌شوند. قرار این است که لیست دریافت کنندگان این وام‌ها روی سایت قرار گیرد. ما چیز محرمانه‌ای نداریم.

نگاه‌ها در دولت جزیره‌ای است

جمشید حمزه زاده، رئیس اتحادیه هتل داران ایران ابراز تأسف کرد که نگاه‌ها در دولت، جزیره‌ای است و چرا باید کمیسیون این پیشنهاد را بدهد که ما به زحمت بیفتیم؟

سیاست زدگی مسئولان میراث فرهنگی از دولت هاشمی تا امروز

مهدی کوچکی‌نژاد، رئیس فراکسیون گردشگری مجلس هم در این نشست گفت: نمی دانم چرا دولت‌ها از دولت هاشمی تا امروز اصولاً مسئولانی را در این سازمان می‌گذارند که این نیروها به کارهای حاشیه‌ای می‌پردازند و سیاسی هستند. این از آسیب‌های جدی این صنعت است.

وی افزود: این را که صندوق توسعه‌ ملی نتوانسته است، خدمات قابل قبولی به گردشگری بدهد، می‌پذیرم. انتظار داریم سازمان میراث فرهنگی و گردشگری بیش از این در کنار این صنعت قرار گیرد.

رئیس فراکسیون گردشگری مجلس قول داد تا جلساتی را با مسئولان کشور و رئیس مجلس بگذارد تا در بخش قانون‌گذاری برای گردشگری کمک کنند.

کوچکی زاده ادامه داد: اکنون در آستانه‌ی تهیه‌ برنامه‌ی ششم توسعه هستیم و می‌توانیم بسیاری از نگاه‌ها را در این برنامه لحاظ و بخشی از نگرانی‌ها را رفع کنیم.

وی با بیان اینکه بخشی از مشکلات گردشگری را دولت باید حل کند، گفت: درست است که آقای درویش‌امیری این مسئولیت را به مجلس واگذار کرد، اما لایحه را دولت به مجلس می‌آورد.

افزایش ضررهای روزانه قلیان از ۲ نخ سیگار به ۸۰ نخ سیگار!

عباس علایی، رئیس اتحادیه‌ سفره‌خانه‌داران و قهوه‌خانه‌داران کشور هم در این نشست نسبت به اوضاع نابسامان فروش قلیان گله کرد و گفت: ارتزاق بسیاری از قهوه‌خانه‌داران، از قلیان و چای است اما اکنون با هجمه‌های دولتی و غیردولتی مواجه هستیم و حرکت‌هایی در برخی استان‌ها، مانند مازندران آغاز شده است.

وی با بیان اینکه در دولت قبل مصوبه‌ای برای قلیان گرفته‌اند اما از روی لج و لجبازی آن را شکستند، اظهار داشت: این تنباکویی که مجوز تولید دارد، برای چه کسی تولید می‌شود، برای اجنه؟ ابتدا می‌گفتند ضرر قلیان کشیدن به اندازه‌ ۲ نخ سیگار است و حالا ضرر آن به 80 نخ سیگار رسیده است!

علایی از نمایندگان مجلس خواست تا به وضعیت پیش‌آمده رسیدگی کنند، چرا که شغل 250 هزار نفر در خطر است.


مخاطبان محترم گروه اجتماعی مشرق می توانند اخبار، مقالات و تصاویر اجتماعی خود را به آدرس shoma@mashreghnews.ir ارسال کنند تا در سریع ترین زمان ممکن به نام خودشان و به عنوان یکی از مطالب ویژه مشرق منتشر شود. در ضمن گروه اجتماعی مشرق در صدد است با پیگیری مشکلات ارسالی شما از طریق کارشناسان و مشاوران مجرب پاسخی برای ابهامات مخاطبان عزیز بیابد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس