کد خبر 383960
تاریخ انتشار: ۷ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۸:۱۴

رییس اتحادیه هتلداران استان تهران اعلام کرد: 40 درصد کل هتل‌های تهران درجه‌بندی شده‌اند که از این بین 40 درصد سلب درجه شده‌اند.

 به گزارش گروه اجتماعی مشرق، محمدعلی فرخ‌مهر رییس اتحادیه هتلداران استان تهران، درباره‌ی استانداردسازی هتل‌های استان تهران و واقعی کردن سطح خدمات آن‌ها متناسب با ستاره‌ای که دارند اظهار کرد: درجه‌بندی هتل‌های تهران توسط کمیسیونی که در اتحادیه راه‌اندازی شده آغاز شده و از مجموع هتل‌های استان تهران، 40 درصد واحدها بازرسی و نظارت شدند که از بین آن‌ها، استاندارد و درجه‌ 60 درصد واحدها تایید شد و 40 درصد دیگر (یعنی 16 درصد هتل‌های تهران) سلب و یا کاهش درجه شدند.

وی اضافه کرد: درجه‌بندی هتل‌ها پیش از استانداردسازی صورت گرفته و به هتل‌ها این فرصت داده شده تا درجه و سطح استاندارد خود را ارتقا دهد تا پس از تایید کمیسیون، درجه‌ سلب شده بازگردانده شود.

او افزود: البته با توجه به هزینه بالای بازسازی و ارتقاء سطح استاندارد هتل‌ها‌، در این بین واحدهایی هم هستند که مثلا چهار ستاره بودند و دو ستاره‌شان گرفته شد و حالا ترجیح می‌دهند با همان دو ستاره فعالیت کنند و نرخ خود را کاهش دهند، چرا که فعلا شرایط ارتقاء درجه و هزینه‌کرد برای استانداردسازی را ندارند.

فرخ‌مهر درباره‌ی اعتراضاتی که نسبت به عملکرد عامل چهارم برای استانداردسازی شده و همچین درخواست هتلداران برای سپردن این مسوولیت به جوامع و اتحادیه‌های هتلداری، اظهار کرد: ما به طور کل با عامل چهارم که شرکت عامل استانداردسازی هتل‌ها تعیین شده از سوی سازمان میراث فرهنگی و گردشگری است، مشکلی نداریم؛ اما برخی ضوابط و شرایط باید اصلاح شود.

وی گفت: چرا هتلی که تازه ساخته شده و شرایط خوبی دارد دوباره ملزم به اجرای طرح استانداردسازی می‌شود و برای آن باید هزینه‌ی اضافه صرف کند؟! چرا یان طرح بدون توجه به موقیعت و عمر هتل‌ها اجرا می‌شود؟ همین مسائل مطرح شد که اتحادیه هتلداران با حمایت اداره میراث فرهنگی و گردشگری استان و اتاق بازرگانی درجه‌بندی هتل‌ها را آغاز کرد.

رییس اتحادیه هتلداران تهران در ادامه توضیح داد: بعد از درجه‌بندی و سلب درجه از هتل‌، آن واحد اقامتی می‌تواند از طریق عامل چهار‌، به استانداردسازی اقدام کند و هر زمان که شرکت مجری استانداردسازی و کمیسیون درجه‌بندی اتحادیه کیفیت هتل را تایید کرد‌، درجه و ستاره‌ی گرفته شده دوباره بازگردانده می‌شود.


مخاطبان محترم گروه اجتماعی مشرق می توانند اخبار، مقالات و تصاویر اجتماعی خود را به آدرس shoma@mashreghnews.ir ارسال کنند تا در سریع ترین زمان ممکن به نام خودشان و به عنوان یکی از مطالب ویژه مشرق منتشر شود. در ضمن گروه اجتماعی مشرق در صدد است با پیگیری مشکلات ارسالی شما از طریق کارشناسان و مشاوران مجرب پاسخی برای ابهامات مخاطبان عزیز بیابد.
منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس