کد خبر 32939
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۴:۰۵

محسن هاشمي مدير عامل شرکت راه آهن شهري تهران و حومه (مترو) با ارسال نامه اي به شهردار تهران از سمت خود استعفا کرد.

به گزارش مشرق به نقل از مهر، محسن هاشمي در نامه اي به محمدباقر قاليباف استعفاي خود را از سمت مديرعاملي مترو تهران اعلام کرد.

دربخشي از نامه استعفاي محسن هاشمي خطاب به شهردار تهران آمده است: عطف به استعفاهاي مکرر گذشته و پيرو مصوبه اخير در مورد ابقاي اينجانب براي يک دوره جديد، ضمن قدرداني از عنايات و اطمينان مجدد آن بزرگواران، همانگونه که مستحضر مي باشيد، 17 سالي است که به عنوان عضو، رئيس هيئت مديره و مديرعامل شرکت مترو تهران انجام وظيفه مي کنم. خوشبختانه با حمايت اعضاي محترم مجمع، هيئت مديره و همکاري و تلاش کارگران، کارکنان، مشاوران، پيمانکاران و صنعت گران موفق به راه اندازي حدود 125 کيلومتر از خطوط مترو در 4 خط با 75 ايستگاه شده ايم. اخيرا هم انجام 3 ميليارد سفر با حدود 800 واگن در شهر تهران را جشن گرفتيم. در طول اين سالها هم سيستم حمل و نقل ريلي تهران توانست کارايي خود را نشان داده و مورد استقبال همشهريان قرار گيرد.

در بخش ديگري از اين نامه آمده است: هم اکنون نيز 15 کيلومتر از تونل و ايستگاه هاي مترو آماده ريل گذاري و نصب تجهيزات است و در صورت حمايت راه اندازي حدود 15 کيلومتر مترو در سال به راحتي امکان پذير است و سرعت ساخت تونل با 4 دستگاه حفار اتوماتيک به بيش از 20 کيلومتر در سال خواهد رسيد.

در ادامه اين نامه آمده است: متاسفانه علي رغم حمايت مجلس شوراي اسلامي، شوراي اسلامي شهر و شهرداري تهران براي تامين نقدينگي از طرق مختلف از جمله بودجه ساليانه، فاينانس بين المللي، حساب ذخيره ارزي و اوراق مشارکت به دلايل مختلف از جمله تحريم خارجي و مشکلات داخلي امکان استفاده از اعتبارات قانوني فراهم نمي شود و با وجود درآمد ارزي در سالهاي اخير، برنامه هاي مهم مترو در امر توسعه خطوط با عدم همکاري دولت دچار تاخير در تجهيز مي شود.

وي در اين نامه با اشاره به مشکلات نقدينگي براي خدمت رساني به مردم آورده است: متاسفانه هم اکنون به دليل کمبود و تجهيز ناقص واگن از نصف ظرفيت خطوط استفاده مي شود، اين در حالي است که واگن ها و تجهيزات آن در گمرک در حال خاک خوردن هستند.

در اين نامه تاکيد شده است: اکنون مردمي که خدمت رساني عزت مدارانه به آنها آرزوي نظام اسلامي و بالاترين عبادت براي مسئولان است و زنان، کودکان و سالخوردگان که از آلودگي هوا و ترافيک به ايستگاههاي مترو پناه آورده اند از فشار و ازدحام رنج مي برند و تمام پيگيريها از وزارت کشور ، ستاد مديريت حمل و نقل و مصرف سوخت، شوراي اسلامي شهر، مجلس و دولت به نتيجه مناسبي که در شان پروژه حياتي چون مترو باشد نرسيده است.( گزارش دقيق تر مشکلات و پيگيري ها به پيوست اين نامه تقديم مي شود)

هاشمي در ادامه اين نامه ضمن عرض پوزش ، با بيان اينکه قطعا قبول مسئوليت مجدد در اين وضعيت به نفع توسعه و بهره برداري از خطوط مترو نخواهد بود و با اشاره به اينکه برخي مشکلات به وجود آمده و عدم حمايت ها از مترو ممکن است به دليل حضور وي در مديريت اين شرکت باشد آورده است: براي اين که بيشتر از اين مردم ، مسافران و توسعه مترو در فشار قرار نگيرند، علي رغم اعتقاد به خدمت و اعتماد به توان جناب عالي و همکارانم خواهشمند است موافقت فرماييد فرد ديگري که امکان ايجاد هماهنگي بيشتر خواهد داشت در راس مديريت اين شرکت قرار گيرد. بديهي است اينجانب از ادامه هرگونه همکاري با شهرداري و شرکت مترو دريغ نخواهم کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس