کد خبر 328814
تاریخ انتشار: ۲۹ تیر ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۷

پزشکان در یک مطالعه جدید هشدار دادند: افرادی از همسران خود جدا می‌شوند بیشتر در معرض ابتلا به فشارخون بالا هستند.

 به گزارش گروه اجتماعی مشرق، پزشکان پیش‌تر دریافته بودند زوج‌هایی که طلاق می‌گیرند، بیشتر با مشکل کمبود خواب مواجه می‌شوند و اکنون نیز متخصصان در یک مطالعه جدید متوجه شدند که در این افراد افزایش فشارخون با مشکلات خواب توام است.

در این بررسی متخصصان به مطالعه روی 138 نفر که 16 هفته پیش از شروع آزمایشات از هم طلاق گرفته بودند، پرداختند. کیفیت خواب این افراد و میزان فشارخون آنان در یک دوره‌ هفت ماهه تحت کنترل قرار گرفت.

«دیوید سبارا»، یکی از متخصصان این مطالعه از دانشگاه آریزونا گفت: در مطالعه خود مشاهده کردیم هرچه مشکلات مرتبط با خواب تداوم می‌یابد با افزایش تدریجی سطح فشارخون به مرور زمان روبرو خواهیم بود. به گفته پزشکان، مشکلات و بیماری‌های مرتبط با خواب در افراد پس از آنکه از همسران خود جدا می‌شوند با گذشت زمان به افزایش فشارخون منجر می‌شود.

«کندرا کریتش»، متخصص ارشد این مطالعه نیز اظهار کرد: داشتن خواب کافی اهمیت بسیاری دارد به خصوص در افرادی که تحت استرس هستند خواب کافی می‌تواند به بهبود سیستم ایمنی، کنترل وزن، پیشگیری از دیابت و مقابله با افسردگی و اضطراب کمک کند.


مخاطبان محترم گروه اجتماعی مشرق می توانند اخبار، مقالات و تصاویر اجتماعی خود را به آدرس shoma@mashreghnews.ir ارسال کنند تا در سریع ترین زمان ممکن به نام خودشان و به عنوان یکی از مطالب ویژه مشرق منتشر شود. در ضمن گروه اجتماعی مشرق در صدد است با پیگیری مشکلات ارسالی شما از طریق کارشناسان و مشاوران مجرب پاسخی برای ابهامات مخاطبان عزیز بیابد.
منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • بهرنگ ۱۲:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۹
    0 0
    بااين مقاله ومقالات مشابه مشكل طلاق حل نميشه مشكل يك جاديگست

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس