وزارت امور خارجه روسیه از وابسته‌های نظامی 18 کشور از جمله آمریکا و آلمان دعوت کرد از بخش مرز روسیه و اوکراین که هدف تیراندازی‌ و شلیک خمپاره از خاک اوکراین قرار گرفته است، بازدید کنند.

به گزارش مشرق، آناتولی آنتونوف معاون وزیر دفاع روسیه به خبرنگاران گفت: «ما از وابسته‌های نظامی 18 کشور از جمله آمریکا، آلمان، فرانسه، هلند، بلژیک، اوکراین، چین و ژاپن دعوت کردیم امروز 15 ژوییه به منطقه اعلام شده بروند».

به گزارش خبرگزاری ریانووستی از مسکو، در روزهای اخیر، چند اتفاق در مرز بین روسیه و اوکراین گزارش شده است. شرق اوکراین که نزدیک مرز روسیه است صحنه نبردهای شدید بین نیروهای ارتش اوکراین و گروه‌های شبه‌نظامی جدایی طلب است.

شنبه 12 ژوییه، مرزبانان روسی از خاک اوکراین هدف تیراندازی قرار گرفتند. یکشنبه، یک خمپاره که از اوکراین شلیک شده بود به خانه‌ای در شهر دونتسک روسیه در منطقه روستوف اصابت کرد که بر اثر آن یک تن کشته و یک تن دیگر به شدت زخمی شد.

کمیته تحقیق روسیه مسئولیت این حملات را بر گردن نظامیان اوکراینی، اعضای گارد ملی و سازمان ملی‌گرای تندرو «پراوی سکتور» ( بخش راست) که در عملیات نظامی کیف در شرق اوکراین مشارکت دارد، انداخت.
منبع: خبرگزاری صدا و سیما

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس