کد خبر 337241
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۶

ارتش روسیه روز چهارشنبه آزمایش های موشکی گسترده ای را با مشارکت حدود هشتصد نظامی در جنوب این کشور در فاصله یکصد کیلومتری شرق اوکراین برگزار کرد.

به گزارش مشرق، سرهنگ ایگور کلیموف، سخنگوی ارتش روسیه، در گفتگو با اینترفاکس اعلام کرد: امروز حدود بیست موشک اس-سیصد و اس-چهارصد آزمایش می شود. هدف از آزمایش این گونه سامانه های دفاع ضدهوایی و ضدموشکی در منطقه، افزایش توان ارتش در مقابله با حملات احتمالی دشمن و سرنگون کردن اهداف در ارتفاع بالا یا پائین است.

این آزمایش های موشکی ارتش روسیه در پایگاه اچولوک در منطقه استراخان که با مرزهای قزاقستان و اوکراین فاصله چندانی ندارد، صورت می گیرد.

سخنگوی ارتش روسیه افزود در این آزمایش ها که حدود هشتصد نظامی را بسیج کرده است، پاسخ متقابل به حملات هوایی شبیه سازی می شود.

 موشک هایی که ارتش روسیه در این رزمایش مورد استفاده قرار داده است، با موشک های بوک Buk که به گفته کارشناسان عامل سرنگونی هواپیمای مسافربری مالزی در شرق اوکراین بوده است، متفاوت هستند.

دولت های غربی و مقامات کیف، روسیه را متهم کرده اند چنین موشک هایی را در اختیار جدایی طلبان شرق اوکراین قرار داده است اما مسکو این اتهام را رد می کند.

در ماههای اخیر روسیه رزمایش های خود را به طرز محسوسی افزایش داده است این در حالی است که درگیری های مسلحانه ای که از چهار ماه پیش میان ارتش اوکراین و جدایی طلبان مسلح طرفدار روسیه در شرق اوکراین آغاز شد، همچنان ادامه دارد.

سازمان پیمان آتلانتیک شمالی، ناتو، اوایل اوت اعلام کرد شمار نظامیان روس که در مرزهای این کشور با اوکراین مستقر شده اند، در مدت تنها سه هفته از دوازده هزار نفر به بیست هزار نفر افزایش یافته است.
منبع: خبرگزاری صدا و سیما

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس